Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Hans klädesval påminner om mitt, jag såg ut sådär i håret med för något år sedan. De flesta bilder som tas på mig ute eller på fester osv visar jag upp ett glatt smil, håller om någon eller är allmänt uppåt. Det är väl klart som fan tjejer gillar det? Vem gör inte det? Jag menar, går man ut på krogen och sitter ett gäng och visar sig vara trevliga och skrattar mycket (normalt och lagom högt) då är det ju snorlätt att bjuda över ett gäng ensamma tjejer som sitter två bord längre bort. Man ska inte skämmas för allt man gör, typ. Det är iallafall den erfarenheten jag har. Du borde pröva släppa lite mer på dig själv när du är ute, kanske inte försöka vara så perfekt och vara lite "ta det som det kommer" när du pratar. Alltid värt ett försök om inget annat.

I övrigt så vet du ju inte ett shit om killen förrutom hur han ser ut; han kanske har världens jävla tjurtask och pumpar sönder henne varje kväll, eller så har han ett hjärta av guld och ställer alltid upp. Vad tjejer vill ha och vad de letar efter, det får vi aldrig veta.... förrens det är försent.

Kan inte göra annat än att hålla med Martiis!

Sen att "attrahera tjejer 101", har du självförtroende så finns de få brudar som inte tycker de är attraherande.
Klart man ska ta de lugnt, inte tro och tycka man är störst och vackrast i världen, men ni fattar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Jag håller på att planera här lite inför valborg:
Operation speak to girl, Friday 30 April, location Gothenburg.

Och jag har tänkt att för första gången sedan länge tala med en riktig tjej om något/vad som helst. Jag är asexuell så jag är inte ute efter sex och jag är inte heller ute efter någon långvarig kontakt, jag ser det mer som en sport om hur länge jag kan tala med en tjej innan hon går därifrån eller någon plockar ner mig för att de anser jag ska veta min plats.

Planen är att åka till ett ställe där absolut ingen känner mig, alltså inne i göteborg, sedan på något sätt leta upp en tjej och försöka ha ett trevligt samtal så länge som möjligt.
Nå vad ska jag tänka på? Att prata med en brud i korvkiosken och säga jag ska ha en hel special, sedan några ja och sist kanske gurkmajonäs, anser jag vara fusk.

Min plan är att ta med en karta och låtsats leta efter något ställe och sedan fråga en tjej om vägen, då är det smart om detta ställe är en festplats och jag kan fråga om hon/dem vet något bättre? Men jag vet inte om jag vågar. Eller ska man stå utanför en kö till ett ställe.

Som sagt jag vet inte, har någon något bra tips på vad man kan göra. Sedan är det frågan vilka tjejer är lättast att prata med, då jag inte är ute efter något alls (sex, långvarig kontakt), så bryr jag mig inte så mycket om utseendet. Det gäller dock att anpassa sin klädsel efter "bytet", ska man prata med en AFA tjej så kanske kostym är lite fel.

Några ideer, jag ska alltså åka till ett ställe där ingen känner mig och försöka prata. Det skulle i o.f.s. vara roligt att prata med någon kille också, men p.g.a. allt homofobi, så tror jag att chansen till att jag får stryk är större om jag söker upp en kille och försöker samtala om något. hehe

*edit*
Jag funderar just på att söka upp AFA eller Greenpeace tjejer då jag tror att de är lättast att ha samtala med, då samtalsämnet är ganska enkelt. Men då gäller det att inte klä sig för snobbigt. Greenpeace medlemssvävare brukar finns vid centralstationen och det går att fråga dem var likasinnade festar vid valborg, om de nu håller ihop.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Och jag har tänkt att för första gången sedan länge tala med en riktig tjej om något/vad som helst. Jag är asexuell så jag är inte ute efter sex och jag är inte heller ute efter någon långvarig kontakt, jag ser det mer som en sport om hur länge jag kan tala med en tjej innan hon går därifrån eller någon plockar ner mig för att de anser jag ska veta min plats.

Planen är att åka till ett ställe där absolut ingen känner mig, alltså inne i göteborg, sedan på något sätt leta upp en tjej och försöka ha ett trevligt samtal så länge som möjligt.
Nå vad ska jag tänka på? Att prata med en brud i korvkiosken och säga jag ska ha en hel special, sedan några ja och sist kanske gurkmajonäs, anser jag vara fusk.

Min plan är att ta med en karta och låtsats leta efter något ställe och sedan fråga en tjej om vägen, då är det smart om detta ställe är en festplats och jag kan fråga om hon/dem vet något bättre? Men jag vet inte om jag vågar. Eller ska man stå utanför en kö till ett ställe.

Som sagt jag vet inte, har någon något bra tips på vad man kan göra. Sedan är det frågan vilka tjejer är lättast att prata med, då jag inte är ute efter något alls (sex, långvarig kontakt), så bryr jag mig inte så mycket om utseendet. Det gäller dock att anpassa sin klädsel efter "bytet", ska man prata med en AFA tjej så kanske kostym är lite fel.

Några ideer, jag ska alltså åka till ett ställe där ingen känner mig och försöka prata. Det skulle i o.f.s. vara roligt att prata med någon kille också, men p.g.a. allt homofobi, så tror jag att chansen till att jag får stryk är större om jag söker upp en kille och försöker samtala om något. hehe

*edit*
Jag funderar just på att söka upp AFA eller Greenpeace tjejer då jag tror att de är lättast att ha samtala med, då samtalsämnet är ganska enkelt. Men då gäller det att inte klä sig för snobbigt. Greenpeace medlemssvävare brukar finns vid centralstationen och det går att fråga dem var likasinnade festar vid valborg, om de nu håller ihop.

Är det någon form av "träning" av din självkänsla eller självförtroende så skulle jag säga att längden på konversationen spelar mindre roll än vad du samtalar om. Det jag skulle göra är att välja ut en tjej, vilken som helst observera henne och försöka hitta något hos henne jag tycker om och sedan gå fram och ge en spontan komplimang. Kan du även göra på en kille tycker jag! Tror inte du åker på en smäll för att du anmärker på någon snubbes tatuering... "Ey, nice gadd vart har du gjort den?"

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

*edit*

Mitt tips är att hålla dig ifrån AFA och Greenpeaces töser. I övrigt önskar jag dig lycka till.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Mitt tips är att hålla dig ifrån AFA och Greenpeace. I övrigt önskar jag dig lycka till.

Dessa grupperingar är helt ofarliga såvida man inte tillhör gruppen som de hatar, och de är inte mycket för att attackera de svaga.
Så att gå fram och prata med en AFA brud tror jag är riskfritt såvida man inte har finkostymen på sig.
Kläder som passar deras smak har jag redan: Imageshack - nicetb2.jpg

Så jag funderar faktisk på att leta upp denna gruppering bara för att prata, kanske också med killar då de inte är så homofobiska av sig. Liksom står det ett gäng killar och pratar och man som helt okänd går dit, så tror de att man är ute efter att sätta på dem eller något. hehe

Nå målgruppen är såklart tjejer, men jag kanske får ta en liten omväg och gå via killar först.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Dessa grupperingar är helt ofarliga såvida man inte tillhör gruppen som de hatar, och de är inte mycket för att attackera de svaga.
Så att gå fram och prata med en AFA brud tror jag är riskfritt såvida man inte har finkostymen på sig.
Kläder som passar deras smak har jag redan: Imageshack - nicetb2.jpg

Så jag funderar faktisk på att leta upp denna gruppering bara för att prata, kanske också med killar då de inte är så homofobiska av sig. Liksom står det ett gäng killar och pratar och man som helt okänd går dit, så tror de att man är ute efter att sätta på dem eller något. hehe

Nå målgruppen är såklart tjej, men jag kanske får ta en liten omväg och gå via killar först.

Hemskt obehaglig mössa, men men. Gå inte fram till de som ser för mycket ut, de kan lätt vända på steken och tro att du är där för att infiltrera dem. Så skulle du få tag i en tjej därifrån så ställ inte allt för personliga frågor.

Visa signatur

"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
Crippa90

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Mitt tips är att hålla dig ifrån AFA och Greenpeaces töser. I övrigt önskar jag dig lycka till.

Ja, skälen är många.

Om du vill försöka rekommenderar jag:
G.I Joe 2003 Convention WWII Russian Commander Uniform - eBay (item 140401314702 end time Apr-28-10 18:51:40 PDT)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperA:

Nej, det var bara ett exempel, som jag sa så verkar brudar i allmänhet gå ut med idioter, när jag kollar på min bekantskapskrets så har samtliga idioter en brud, polarna som faktiskt är riktigt schysta har ingen!

Var glad att inte jag sätter in en bild på mig. Du har inte sett det värsta än men jag är ju också 47 år så det kan ju finnas en förklaring

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Att tala med en tjej på valborg sket sig för mig, då jag hade en tvättid som drog ut på tiden. Jag jag haft en flickvän så hade jag inte behövt tvätta

Nå jag håller på att bli mer galen för varje år som det går utan socialt umgänge (mer handelskontakter av olika saker, mest elektronik).

Så var kan man snacka med brudar online? Facebook som någon rekommenderade är bra till att förfölja brudar som man känner/kände på, men mitt behov av mer stryk är inte så stort, så det tänker jag inte göra.

Runt '96 så kom det rätt som det var roliga brudar på icqn, jag minns speciellt en från Australien som skickade foton och allt. Några år senare så fanns javachatar, men nu tycker jag det är helt dött.

Jag funderar på mötesplatsen, någon som har erfarenhet? Det jag är rädd för är alla socialdarwinistiska personer, som kan ha något emot att jag tror mig ha rätt att hänga där. (känner en hel del gamla idioter)
Men jag borde egentligen skita i dem.
*edit*
Efter att ha kollat in mötesplatsen så är den lite extrem rak på sak, jag är ute efter en mer diskutera online ställe.

Men för helvete, gå till en psykolog. Du är ju helt jävla rubbad.
Det är fan pinsamt att se någon skriva sådär utan att vara ett uppenbart troll, och du har lagt ner för mycket energi på det här för att vara ett sånt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

ZaInT
*edit*
Du har helt rätt. Jag letade upp ett annat ställe själv nu och fick svar på min fråga, nå jag ska inte större er mer med brudrelaterade frågor. (jag tog även bort mitt inlägg ovanför, då jag redan hittade ett bra ställe)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

ZaInT
*edit*
Du har helt rätt. Jag letade upp ett annat ställe själv nu och fick svar på min fråga, nå jag ska inte större er mer med brudrelaterade frågor. (jag tog även bort mitt inlägg ovanför, då jag redan hittade ett bra ställe)

Nå, nå, nå, nå, nå

Visa signatur

Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

ZaInT
*edit*

Nej, det var absolut inte det som var innebörden av mitt inlägg. Jag menar helt seriöst att du bör gå till en psykolog för att det med största anledning kan hjälpa ditt liv en hel del.
Du lider med största sannolikhet av en relativt seriös social fobi, och det går att träna bort.
Vet du hur man inte tränar bort det? Genom att sitta och prata om det på internet - där du inte ens behöver se någon i ögonen om du inte vill. Du undviker det du är nästintill paniskt nervös inför och konfronterar därför aldrig dina problem och kommer inte heller att kunna jobba med dem.
Att du har "hittat ett annat ställe" kommer inte heller att hjälpa dig förutom just precis för stunden, förr eller senare måste du ändå träffa tjejen du hittat i verkligheten och om du då inte tagit itu med ditt problem lär du inte direkt göra något vidare intryck.

Detta ÄR ett problem som GÅR ATT LÖSA. Ta chansen innan det blir för sent, för ju djupare du rotar beteendet desto svårare kommer det att bli att få bukt med det. Och det börjar bli ganska tragiskt att se att man kan ha en så rubbad livsåskådning utan att själv förstå att det är abnormalt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Hehe. Det här var ju en tråd av blandad kvalité. Något jag förvånas starkt över är hur bilden av kvinnan som ett annat släkte är alltför vanlig hos många. Kvinnor är precis som män, män är precis som kvinnor. Visst, vi har ju våra könsorgan och olika mängd av olika könshormoner, men kvinnor är mer människor än kvinnor skulle jag vilja påstå, liksom män är mer människor än män.

Själv är jag väl urusel på att ragga, eftersom jag väl aldrig raggat, så sett har jag ju inget att bidra. Däremot har jag haft flickvän i nästan två år, vilket dock tog slut ganska nyss.

Jag är inte det minsta sugen på något jävla one night stand. Däremot kan jag, nu efter ett så långt förhållande (för min ålder, 18) sakna den där mysiga känslan man kan ha med en tjej när man ligger och kramas och pussas om ni vet vad jag menar. Först och främst det att man verkligen, verkligen trivs med människan man är med på ett sätt som är alldeles speciellt, och justs den kroppsliga närvaron, och den mentala närvaron. Att stå någon nära, på ett annat sätt än en bra killkompis eller familjemedlem eller så. Jag pratar inte om att vara kär, för just det är något annat (för mig i alla fall). Kan känna liknande jag gjorde tillsammans med mitt ex när jag är med en nära tjejkompis (utan att pussas/kyssas och så, eller ja, kramas gör man ju såklart då och då)... Grejen är väl den att det kan vara svårt att stå någon så nära en längre (någon av det kön man dras till) utan att någon av personerna vill ta steget mot ett förhållande (av egna erfarenheter brukar det vara jag, bara jag, utom då när jag träffade min ex-flickvän).

Det lite roliga med det här är ju att jag kan bli jävligt lycklig även när man är på ett liknande sätt med en kille (utan någon somhelst sexuell dragning faktiskt, vilket jag väl kanske har till en tjejkompis utan att vara det minsta sugen på någon form av sex). Men när det är med mina nära vänner av manligt kön brukar det i och för sig vara på fyllan, och man (jag/mina vänner, gäller nog inte alla) har blivit sentimental som fan och har inga problem med att säga att man trivs som fan med personen i fråga och vill vara vänner resten av livet.

Är det någon tjej jag är intresserad av så skulle jag inte få för mig att ragga i klassisk bemärkelse. Istället lära känna personen så bra man kan, kan det bli något så blir det något. Passar man bra ihop, så märker man det, man ska nog bara se till att inte ha för många hämningar.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Mycket mycket text.

Tycker du har skrivit många bra saker om att de inte är så speciellt med tjejerna som en del verkar tro. För övrigt skulle jag nog tro att en del behöver visa lite mer initiativ.
för övrigt Lycka till min damer och herrar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Tycker du har skrivit många bra saker om att de inte är så speciellt med tjejerna som en del verkar tro. För övrigt skulle jag nog tro att en del behöver visa lite mer initiativ.
för övrigt Lycka till min damer och herrar

Jo, tjejer är ju inget annat släkte som är särskilt svårt att förstå sig på. Eller för den delen att det skulle finnas nån enkel regel för att få brudar att kasta sig över en.

Ifall man får för sig att alla tjejer är knepiga att förstå sig på är det ju inte att de är tjejer som är problemet, utan personerna. Folk i allmänhet, skulle jag vilja påstå, är omöjliga att förstå sig på.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Jag håller med dig på många punkter Xburken

Jag vill inte ha ONS .. hehe nja men som du säger att bara ha någon där att tänka på och mysa är faktiskt jäkligt skönt. sen har man ju vänner och ex som man kanske är mer än bara vänner till. sen vissa dras man åt och andra är det bara jaha.. snacka lite skit typ

"Är det någon tjej jag är intresserad av så skulle jag inte få för mig att ragga i klassisk bemärkelse. Istället lära känna personen så bra man kan, kan det bli något så blir det något. Passar man bra ihop, så märker man det, man ska nog bara se till att inte ha för många hämningar. "

Ligger mycket i det där. Det värsta/bästa är bara att få ett första intryck av/från personen. Skulle nästan säga att man kan få vem som hälst som inte är dum i huvudet och har knaäppa kvar elelr måste ha 50miljoner på banken utan är man sig själv och möter sina kompisar/ sin partner på rätt sätt så tror jag man kommer väldigt långt. sen så är humor i det mycket hela.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Xburk:

Är det någon tjej jag är intresserad av så skulle jag inte få för mig att ragga i klassisk bemärkelse. Istället lära känna personen så bra man kan, kan det bli något så blir det något. Passar man bra ihop, så märker man det, man ska nog bara se till att inte ha för många hämningar.

Utmärkt sätt att bli vän med tjejer på

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av minibite3:

Utmärkt sätt att bli vän med tjejer på

Exakt :).

Hm småproblem kanske just nu men väntar ut det så dör det förhoppningsvis av sig själv.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

Haha skrev någon lite pinsamheter i natt som denne ångrade dagen efter och tog bort?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pinkspear:

Haha skrev någon lite pinsamheter i natt som denne ångrade dagen efter och tog bort?

japp och jag vet på ett ungefär vad han skrev :P..

iaf det lilla i början..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkspear:

bara lite olämpliga saker ^^

Permalänk

Tror jag är i en ond cirkel

De tjejer jag haft bekantskap eller varit ihop med har alla börjat på J

Jannica, Jenny, Jonna, Johanna, Jenny sen har jag iofs några enstaka andra namn

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Var du full när du skrev det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Och mina har slutat på A Johanna, Jessika, Klaudia

Senaste tjejen jag prata med heter emmA
Usch

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Och jag som inte äns kan namnet på henne jag dejtar, umgåts i 5 dagar å hon har sovit över 2 kvällar. Jag vågar inte fråga heller utan säger alltid du till henne :/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skrivet av MyRus:

Och mina har slutat på A Johanna, Jessika, Klaudia

Senaste tjejen jag prata med heter emmA
Usch

Min nuvarande tjejs och min" första" (under 15 då så det räknas inte) tjej's namn börjar också på J..
Ok, det är hennes "alias" hennes riktiga börjar på Y men iaf;).

Permalänk
Skrivet av Browing:

Och jag som inte äns kan namnet på henne jag dejtar, umgåts i 5 dagar å hon har sovit över 2 kvällar. Jag vågar inte fråga heller utan säger alltid du till henne :/

Tänkte skriva "WTF?!", men sen såg jag att du bodde i Bålsta.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

Ring henne från skyddat nummer och hoppas att hon svarar med sitt namn.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hollywoodstar:

Tänkte skriva "WTF?!", men sen såg jag att du bodde i Bålsta.

haha wtf ?