Permalänk

Netbooks för enklare spel?

Undrade om ngn har provat lira lite på en netbook - processorn & grafik är ju inte direkt byggt för spel, men min tanke är tex på resanda fot att spela enklare saker som tex Braid. Kanske tom logga in ett MMO på minsta inställning för att kunna hantera sin crafting under en kortare stund när antalet fps inte är särskilt viktiga, möjligtvis tom via mobilt bredband.
Det är just storleken, priset (och batteri tid) som extra dator som lockar. 2.5-3000 är ngt annat än 7-8000 för en laptop (även om prestande visserligen är en stor skillnad, det är jag medveten om).

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

2D-spel som Braid är inga problem på nån netbook. För 3D så kolla ION-baserade netbooks.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Har precis samma förfrågan, så jag skriver för att hitta tillbaka.

Och är det någon som vet vad som hände med HP/QP 311c-1000 serien? varför plockades den bort. Var för seg för att beställa innan den försvann :/. Tog dom bort den för att ersätta den med någon ny Ion-baserad netbook?

Om någon har 311C att sälja kan ni skicka ett PM till mig om vart den finns och pris!

Permalänk

Tack!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

EeePC 1201N har dubbelkärnig Processor och vanliga nVidia ION, inte ION Lite. Tror den är kraftfullaste Netbooken just nu?

Permalänk
Skrivet av Quba:

Har precis samma förfrågan, så jag skriver för att hitta tillbaka.

Och är det någon som vet vad som hände med HP/QP 311c-1000 serien? varför plockades den bort. Var för seg för att beställa innan den försvann :/. Tog dom bort den för att ersätta den med någon ny Ion-baserad netbook?

Om någon har 311C att sälja kan ni skicka ett PM till mig om vart den finns och pris!

kolla netonnet.se, den finns att beställa via internet som slutvara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obiwannabekenobi:

kolla netonnet.se, den finns att beställa via internet som slutvara.

Jo man Tackar :), men tror jag ska vänta på Acer Aspire one 532G som kommer snart, Nvidia Ion 2 + N450 Prolle.. Batteritid enligt tillverkaren 10 timmar (8 timmar -)