Permalänk
Medlem

Jag köpte massa dator delar för 2 månader sen, under denna korta tiden har mitt CoolerMaster 690 chassis frontpanel mic uttag slutat fungera och mitt Logitech G11 tangentbords sladd börjat glappa så det slutar fungera till och från. Frågan är, kan man skicka tillbaka för att få det fixat / få nytt? Frontpanelen är ju ett litet problem egentligen men det är jobbigt att krypa bakom datorn varje gång jag ska plugga in micen, och tangentbordet... ja det är ju egentligen ett större problem.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Vill bara ge lite credit till de på teknikavdelningen.

Skickade in min dator till er för någon vecka sedan, det som var fel var att den plötsligt hängde sig med plötsliga ränder lodrätt på skärmen, i vissa spel speciellt.

Ni testade den med diverse stresstest program, men hittade inget fel och bestämde er för att skicka tillbaka den. Jag ringde upp och frågade om ni hade testat med de spelen som den speciellt krashade i, och ni svarade nej, men sa att ni kunde ta upp den igen (Den var redan nedpackad) och testa om ni fick låna mitt steam konto. (Ett av de spelen var där)

Sagt och gjort, ni testade det i ~30 timmar (kan se det på steam community) men hittade fortfarande inget fel, jag tänkte "vad konstigt" men ni skulle skicka tillbaka den.

Provade sen jag fått den, men inget fel! Konstigt men sant, och jag e glad!

Ni nämnde att ni hade uppdaterat bios och drivisar, måste ha varit det.

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Jag undrar varför ni inte säljer Asus grafikkort bland de andra modellerna, och ska ni fixa 3D vision packet med 24" skärm.

mvh

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk
Inet
Skrivet av Leqher:

Jag köpte massa dator delar för 2 månader sen, under denna korta tiden har mitt CoolerMaster 690 chassis frontpanel mic uttag slutat fungera och mitt Logitech G11 tangentbords sladd börjat glappa så det slutar fungera till och från. Frågan är, kan man skicka tillbaka för att få det fixat / få nytt? Frontpanelen är ju ett litet problem egentligen men det är jobbigt att krypa bakom datorn varje gång jag ska plugga in micen, och tangentbordet... ja det är ju egentligen ett större problem.

Låter som om du har råkat ut för höjden av otur. Logitech och CoolerMaster håller normalt sett en hög kvalité.

Gå in på vår hemsida eller ring in på 031-652700 och gör en felanmälan.

Skrivet av EEric:

Vill bara ge lite credit till de på teknikavdelningen.

Skickade in min dator till er för någon vecka sedan, det som var fel var att den plötsligt hängde sig med plötsliga ränder lodrätt på skärmen, i vissa spel speciellt.

Ni testade den med diverse stresstest program, men hittade inget fel och bestämde er för att skicka tillbaka den. Jag ringde upp och frågade om ni hade testat med de spelen som den speciellt krashade i, och ni svarade nej, men sa att ni kunde ta upp den igen (Den var redan nedpackad) och testa om ni fick låna mitt steam konto. (Ett av de spelen var där)

Sagt och gjort, ni testade det i ~30 timmar (kan se det på steam community) men hittade fortfarande inget fel, jag tänkte "vad konstigt" men ni skulle skicka tillbaka den.

Provade sen jag fått den, men inget fel! Konstigt men sant, och jag e glad!

Ni nämnde att ni hade uppdaterat bios och drivisar, måste ha varit det.

Skönt att det löste sig, alltid lurigt att framkalla fel. :/

Skrivet av bkm23:

Hej Inet

Jag undrar varför ni inte säljer Asus grafikkort bland de andra modellerna, och ska ni fixa 3D vision packet med 24" skärm.

mvh

Vi jobbar på att få in Asus-kort i sortimentet och 24" 3D-skärmar kommer att dyka upp under året.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Såg att ni flyttat fram leveransdatumet för lian li PC-A77F black till 2010-05-13, kommer silver versionen då också eller är det fortfarande juni som gäller för det? (orkar inte riktigt vänta till augusti på PC-8FI)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inet
Skrivet av Piece of Cake:

Såg att ni flyttat fram leveransdatumet för lian li PC-A77F black till 2010-05-13, kommer silver versionen då också eller är det fortfarande juni som gäller för det? (orkar inte riktigt vänta till augusti på PC-8FI)

Senaste beskedet för silverversionen är i slutet av juni.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Jag vet att frågan varit uppe ett flertal gånger tidigare men jag måste belysa det ännu en gång...

Faktura? Var? När? Hur? Vad är problemet?

I övrigt har jag inget att anmärka på de köp jag gjort hos er, väldigt nöjd.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Inet
Skrivet av KniFF:

Jag vet att frågan varit uppe ett flertal gånger tidigare men jag måste belysa det ännu en gång...

Faktura? Var? När? Hur? Vad är problemet?

I övrigt har jag inget att anmärka på de köp jag gjort hos er, väldigt nöjd.

Vi börjar närma oss och om tidschemat håller lanseras det senare denna månad. Det är integrationen med systemen som tar tid.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Frågar det här åt en kompis:
När kommer Razer Carcharias 7.1 Gaming Headset - Inet.se i lager (om ni vet ungefär alltså)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Beställde ett Sapphire Radeon 5970 idag... (Ca) 500 kr rabatt var inte dåligt!
Jäklar, det tar ett tag å fatta att man just lagt 5,5 lax på ett grafikkort
Hoppas att leveranstiden är lika kort som vanligt, har bara erfarenheter av det hos er!

Visa signatur

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Permalänk
Medlem

Jag har varit en mycket nöjd kund hos Inet. Bra support, bra leveranstid, bra produkter, bra pris och gratis frakt. Men nu har jag faktiskt ett klagomål. Hur tusan tänkte ni när ni skickade en godisbit med lakrits! Där öppnade jag mitt paket i tron om att man skulle få en ätbar godis. Istället var det äcklig lakrits.

Men men. Jag får väl ha överseende med det och istället tacka för att ni är en så bra butik. Känner på mig att det blir mer köp från er i framtiden :). Men ge f*n i att skicka lakrits!

EDIT: Ursäkta min dåliga humor

Permalänk
Medlem

Dom har haft EVGA innan, men såldes dåligt så dom slutade.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polomononen:

Jag har varit en mycket nöjd kund hos Inet. Bra support, bra leveranstid, bra produkter, bra pris och gratis frakt. Men nu har jag faktiskt ett klagomål. Hur tusan tänkte ni när ni skickade en godisbit med lakrits! Där öppnade jag mitt paket i tron om att man skulle få en ätbar godis. Istället var det äcklig lakrits.

Men men. Jag får väl ha överseende med det och istället tacka för att ni är en så bra butik. Känner på mig att det blir mer köp från er i framtiden :). Men ge f*n i att skicka lakrits!

Va glad! Det är gratis

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Datorbutiken hade nästan bara lakritsgodis i slutet och det gick ju som det gick för dem. Har faktiskt kvar lite godis från min sista beställning därifrån, måste ju vara 2 år sen eller nått. Går inte ens bjuda bort det. Så ett tips är att köra ett mer neutralt godis annars vet man inte hur det går.

Permalänk
Skrivet av altair4:

Datorbutiken hade nästan bara lakritsgodis i slutet och det gick ju som det gick för dem. Har faktiskt kvar lite godis från min sista beställning därifrån, måste ju vara 2 år sen eller nått. Går inte ens bjuda bort det. Så ett tips är att köra ett mer neutralt godis annars vet man inte hur det går.

de lakritsgodisarna är ju goda som fan

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Man borde få fylla i på sitt konto på Inet.se om man gillar lakrits eller inte

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Hej inet, har en fråga ang powercolor grafikkort.
Powercolor har lanserat 5870 pcs ++ (notera två plus)
Som körs i hela 950 MHZ, är detta något som vi kommer att se hos er för ett rimligt pris?

Permalänk
Medlem

Skulle bara vilja informera er om en liten "typo" i eran webbshop, eller är det rätt som det står, rekommenderas verkligen https://www.inet.se/artikel/5305476/corsair-8gb-4x2048mb-1600... till en "i2"?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi börjar närma oss och om tidschemat håller lanseras det senare denna månad. Det är integrationen med systemen som tar tid.

Mvh / Inet

Skönt att höra

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Produkterna vi skickar skall vara obrutna/oanvända såvida inte annat kommuniceras. Vi ber hemskt mycket om ursäkt att ett öppnat chassi har slinkit förbi kontrollerna och skickats ut till dig.

Skicka ditt ordernummer i ett PM till mig så skickar vi något kul som plåster på såren.

Nu har jag fått fläkt + fläktkontroller, det gick snabbt och smidigt och jag är nöjd.
Dock så hade jag hoppats på en pingvin stång eller dylikt då du skrev sådär. :'(

Mvh

Permalänk
Medlem

Fick precis mitt paket med tangentbord och mus + lite små sladdar och annat kul

Inet är utan tvekan det bästa som finns Godiset var ruskigt gott också, nån mango stång sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Nu har jag fått fläkt + fläktkontroller, det gick snabbt och smidigt och jag är nöjd.
Dock så hade jag hoppats på en pingvin stång eller dylikt då du skrev sådär. :'(
Mvh

Var med om samma sak i förra veckan.
Syntes redan på själva kartongen att den varit öppnad förut ... sen var tillbehör som
kom med chassit slarvigt ihopsatta med maskeringstejp. Tror inte att Thermaltake gör så
Skyddsplasten på chassit satt inte heller kvar, så det fanns ett litet skrapmärke på ovansidan
av chassit. ( nu står den i en mediamöbel, så det syns inte )

Leveransen gick dock snabbt, så där blir det tummen upp!

Jag kanske kan ha mer tur pingvinstänger

Permalänk
Medlem

Vill inte låta oförskämd på något sätt, men får man veta vad dagens prishöjning beror på eller är det en liten hemlis?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Hej inet, har en fråga ang powercolor grafikkort.
Powercolor har lanserat 5870 pcs ++ (notera två plus)
Som körs i hela 950 MHZ, är detta något som vi kommer att se hos er för ett rimligt pris?

dem har lagt till det nu
PowerColor HD5870 PCS++ 1GB - Inet.se
4390kr

btw så finns det ett gigabyte kort som kostar 5172kr och det har bara 200mhz mer i minnes-frekvens inte värt enligt mig
Gigabyte Radeon HD5870 SuperOverclock 1GB - Inet.se

Permalänk

Vill inte låta oförskämd på något sätt, men får man veta vad dagens prishöjning beror på eller är det en liten hemlis?

Specifiera för oss andra?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Specifiera för oss andra?

Vadå? Priset har höjts med en eller två hundralappar på ett flertal varor igår och idag.
På ett helt datorsystem (iaf det som jag har i kundvagnen) höjdes priset med 500-600 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig ett delsjälv till försvagade euron då ganster-grekland är bankrutt

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

Vadå? Priset har höjts med en eller två hundralappar på ett flertal varor igår och idag.
På ett helt datorsystem (iaf det som jag har i kundvagnen) höjdes priset med 500-600 kr.

Märkte detta jag också, tråkigt för mig som beställde dator idag..
Men men, priserna stiger och sjunker hela tiden, har man otur så har man. Får bara hoppas att priserna höjs lite till så jag kan känna mig nöjd med att ha handlat innan det skedde!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polomononen:

haha, vad ska nu detta föreställa? klaga på gratis godis

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/