Permalänk
Medlem

DMA-problem

Jag har ett stort problem... Min brännare vill inte köras i DMA-läge. Enligt specifikationerna ska den göra det och jag har provat den i en annan dator där allt går finfint. Jag har försökt allt jag kan komma på, allt ifrån firmware till bios, aspi-drivrutiner, nero-aspi-drivrutiner. Jag kör windows XP-professional och har valt "använd DMA om tillgänligt" i egenskaperna för primär- och sekundär-kanalen men den envisas med att använda PIO...

Jag har en RICOH MP7200A och ett ASUS-P4T moderkort.

Visa signatur

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Permalänk
Medlem

Kan vara så att du måste sätta på en jumper på baksidan av brännaren för att kunna få DMA, så var det på min Plextor. Annars kan du ladda ner IDE-tool, lr va de nu heter (från viaarena.com finns i via 4in1 om ja inte mins fel) så ska de gå o ställa in DMA.

Visa signatur

[color="blue"]Det som inte dödar härdar[/color]
AMD 64 3000+|MSI K8N Neo2 Platinum|1024Mb pc3200|x800pro & Radeon 7000|M-Audio Revolution 5.1|Samsung 193P+ & LG 1715S|Altec Lansing MX5021

Permalänk
Medlem

har du installerat 4 in 1?? fick samma problem med min cd när jag körde xp & installerade 4 in 1.

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Men P4T är ett ASUS-moderkort med INTEL-chipset...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

opps... sorry är lite trött idag

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange
Men P4T är ett ASUS-moderkort med INTEL-chipset...

Kan funka iaf, jag körde det på mit Amd chipset...

Visa signatur

[color="blue"]Det som inte dödar härdar[/color]
AMD 64 3000+|MSI K8N Neo2 Platinum|1024Mb pc3200|x800pro & Radeon 7000|M-Audio Revolution 5.1|Samsung 193P+ & LG 1715S|Altec Lansing MX5021

Permalänk
Medlem

oki då provar jag...

Visa signatur