Permalänk

Liten och smidig!

Hej

Jag är på jakt efter en liten bärbar dator som jag kan använda till enklare saker. Jag har egentligen bara två krav på den, den ska klara av film i 720p och ha eller klara av Windows 7 så att jag enkelt an komma åt alla filer på stationära via en homegroup.

Pris: så billigt som möjligt.

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

netbook eller laptop?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Så liten som möjligt under 15" bara den uppfyller kraven

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

nVidia ION chippad netbook. Finns 2-3 st nu men det kommer komma en drös av sådana snart och mycket billigare. ION gör att HD-uppspelningen blir mer eller mindre cpu-oberoende så du kan köra 1080p på en Atom processor = batterisnålt = billigt.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Men har dessa netbooks med ION HDMI-utgång? Är själv lite sugen på en netbook och det hade ju varit smidigt med HDMI om man vill koppla in den på en HDTV och visa film.

Permalänk

Det är lite oklart i din första post om du vill kunna spela upp 720p på datorskärmen eller om du vill kunna skicka 720p till en tv. Netbooks med ION klarar kraven utan problem, men de flesta har inte en upplösning som klarar 720p. En Dator på 11.6-12 tum har skärmar som klarar 720p och med en CULV processor klarar dina krav även om det blir processorn som får bära lasten istället för grafikkort. Två exempel nedan:
Produktjämförelse hos Prisjakt

edit: stavar som en kråka

Permalänk

Det jag tänkte från början var att jag skulle kunna kolla på 720p på datorn men datorn har en HDMI utgång så är ju det bara ett plus

Visa signatur

MSI GT70