Windows 7 Build 7600 - copy not genuine

Permalänk

Den jag använde var man tvungen att ha nyckel, alltså ingen föraktiverad iso. Det har fungerat bra i flera månader, tills den senaste uppdateringen. Jag har skickat till ms, om det är en piratkopia eller liknande.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Exakt.

Helst ska du låna skiva eller köpa skiva (går inte det, matcha checksummorna med MS egna)..
Köpte du bara nyckeln av random snubbe på tradera ?

Det såldes många nycklar på tradera, han jag köpte av hade 100% från alla som hade köpt nycklar av han tidigare.

Permalänk
Medlem

Fick också ett meddelande en gång om oäkta programvara efter att jag uppdaterat biosen för min Shuttle SX58H7.

Men efter omstart så var den äkta igen och man kände lättnaden att man slapp ringa och dividera med Microsoft support

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

SoliderZyc0:

Undrar om de hade gett honom upp direkt när de köpt nyckeln, såg att han hade nycklar till salu eller efter att nyckeln användes för installation eller efter validering..

Tror inte han säljer retail nycklar för ultimate som kostar ca 3k var och säljer dem för 1k eller liknande..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

SoliderZyc0:

Undrar om de hade gett honom upp direkt när de köpt nyckeln, såg att han hade nycklar till salu eller efter att nyckeln användes för installation eller efter validering..

Tror inte han säljer retail nycklar för ultimate som kostar ca 3k var och säljer dem för 1k eller liknande..

Han sålde, skulle tro över 20 st, alla positiva. traderare med över 200 affärer gav positivt och säger att licensnyckeln fungerade finfint, och det gjorde den också, men som sagt nu har den slutat att fungera. Han hjälpte mig också, och säkert de andra med .iso filen, vart man skulle ta hem den o så.
Jag vet att jag kan ha blivit blåst, men det fungerade ju. 300 spänn kosta nyckeln...

Permalänk
Hedersmedlem

W7 Ultimate för 300kr? Tror du på det själv? Antingen falska nycklar eller stöldgods.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

prova det jag skrev längre upp.

yes I shall, bara att skivan ligger hos en kompis, men tack för tipset

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SoldierZyc0:

Han sålde, skulle tro över 20 st, alla positiva. traderare med över 200 affärer gav positivt och säger att licensnyckeln fungerade finfint, och det gjorde den också, men som sagt nu har den slutat att fungera. Han hjälpte mig också, och säkert de andra med .iso filen, vart man skulle ta hem den o så.
Jag vet att jag kan ha blivit blåst, men det fungerade ju. 300 spänn kosta nyckeln...

Uppenbarligen fungerade det inte, hade det fungerat så hade du inte haft dessa problem.

Skrivet av MultiMan:

W7 Ultimate för 300kr? Tror du på det själv? Antingen falska nycklar eller stöldgods.

Är det nycklar han fått från msdn så är det gratis för honom via skolan, stöldgods från affär som i att ta kartong och dra ? tja det kan ju inte MS veta, att just den kartongen och den nyckeln är stulen..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Är det nycklar han fått från msdn så är det gratis för honom via skolan, stöldgods från affär som i att ta kartong och dra ? tja det kan ju inte MS veta, att just den kartongen och den nyckeln är stulen..

Det har du ju rätt i om det är studentnycklar eller enstaka kartonger som stulits. Jag har bara väldigt svårt att tro någon nöjer sig med 1/10-del av retail-nypriset om allt står rätt till.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

ursäkta mej... men hur go i huvet är man om man köper en nyckel + iso på tradera eller var fan man nu skaffar det? med risk för att låta otrevligt men... *lmfao* skyll dej själv, låt det bli dej en läxa.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Hedersmedlem

Köp en riktig version.
*låst*