Nybyggnation - Gamingdator [18.000]
Hej kära sweclockare!
Efter att ha gjort mig av med min föregående dator, som inte riktigt var tillräckligt uppgraderingsvänlig för att behållas, har jag bestämt mig för att bygga ihop en ny burk. Mina användningsområden är relativt begränsade till ordhantering, musik samt en hel del spelande. Försäljningen av den tidigare datorn har dessutom lyckats utöka min budget något vilket bådar gott för ett riktigt bra köp!
I min budget på 18´000 så ska det ingå både skärm samt operativsystem, mus & tangentbord samt högtalarsystem finns sedan tidigare.
Jag vill gärna göra hela mitt inköp hos Inet.se då jag bara haft positiva kontakter med deras support och aldrig haft strul under mina tidigare köp. Skärmen däremot är jag helt öppen för var den kan köpas då jag tyckte Inets utbud var lite klent på den fronten, tidigare haft BenQ 21.5 tums men har verkligen
noll koll på vad som gör en bra skärm.
Efter att ha läst en herrans massa trådar innan jag skapade min egen (mitt köp är ju SÅ unikt så det krävs en egen tråd) så har jag mer eller mindre bestämt att gå ifrån mitt partnerskap med Intel och satsa på AMD, problemet då är att jag har noll koll på vad som är en bra AMD-Prolle & moderkort, minnen etc. Det enda kravet jag egentligen har på moderkortet är att det ska klara crossfire om det blir aktuellt i framtiden för ytterligare ett grafikkort.
Mitt förslag (utan skärm då) är som följer:

Vad tycker mitt kära herrskap? Jag är verkligen helt öppen för all feedback och alla kommentarer, datorn ska inte beställas före nästa vecka ändå så jag har gott om tid att bestämma mig!
Mvh
DoomCat