Permalänk

Jag fick fan kämpa för att komma upp i samma prisnivå som alien datorn, och jag tycker att min ser fan så mycket bättre ut (Slängde även med ett liten alien huvud du kan klistra fast på burken)

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Skrivet av DonBalderoN:

Jag fick fan kämpa för att komma upp i samma prisnivå som alien datorn, och jag tycker att min ser fan så mycket bättre ut (Slängde även med ett liten alien huvud du kan klistra fast på burken)

http://img175.imageshack.us/img175/6730/namnlsc.png

haha idd + denna burken är ett par gången bättre skulle dock byt creative kortet mot ett Asus Xonar DX eller Essence STX dom är brutala för Headset sound men funkar uber för ljudsystem med.

kanske tom bara ta 6gb ram och dra till med ett 1600MHz Dominator GT kit istället för XMS
och också trycka ditt en Noctua NH-D14 istället för H50 så kan man krama ur en del GHz ur den i7an

och inte glömma

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... viktigt!

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

eller så tar du denna, 2 till kärnor, ingen bluray brännare och fortfarande helt sjukt bra(en utav dom bästa på marknaden just nu)

Permalänk

Han har bestämt sig för en Alienware dator och de flesta av er här tjabbla om dator i delar som inte ens har vattenkylning?

Till TS: Även om Alienware datorer inte är de mest prisvärda så skulle jag kört på Aurora ALX.

Permalänk
Medlem

Men nu får ni väl ge er!

Killen har ju sagt att han vill ha en Alienware oavsett att den är dyrare än en bättre burk utan deras design. Ska det vara så svårt att hålla sig till ämnet och svara på hans fråga?

Själv skulle jag ha tagit den billigare av dom och sparat mellanskillnaden till nästa datorbyte. Att köpa det allra värsta är inte prisvärt och även den värsta av burkar åldras och blir omodern.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk

trolltråd????? luktar som det iaf

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

http://img580.imageshack.us/img580/3181/megadator.png

eller så tar du denna, 2 till kärnor, ingen bluray brännare och fortfarande helt sjukt bra(en utav dom bästa på marknaden just nu)

r2 chassit är för kort för 5970 kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjagrisen:

trolltråd????? luktar som det iaf

+1 Luktar väldigt mycket troll av det här.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Yeval: Den första lär räcka.

Till alla andra, låt han köpa en Alienware om han vill, jag tror han inser att han kanske får mer för pengarna om han köper delarna löst.

Det finns personer som köper dyra klockor mm för att det är ett speciellt märke, samma vad gäller bilar. Vill man och kan man så ska man väl ändå få det utan att alla skall gnälla så mycket?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

MEN VILL INTE KÖPA DELAR!!! -.- har ägt alienware förut och vill fortsätta med det

Gaston alright jag kör på första paketet då Aurora alx

~24.000kr för den skiten?
Jag hoppas att du är här för att trolla - för ingen människa är väl så jäkla slö i huvudet att man på en entusiastsida går och predikar färdigbyggda datorer som kostar sin vikt i heroin.

Du vill inte köpa delar. Vadå? För magin är bruten då?...

Citat:

Alban72:
Ta area 51 du blir nog mycket nöjd
Och som några tidigare skrev,har man så betalar man som sagt,så sluta gärna gnälla och bevisa den svenska avundsjukan tack så mycket)

"Den svenska avundsjukan"? Ingen är väl avundsjuk på någon som är slösinnt nog att driva ett företag som inte gör annat än att lura tolvåringar på sina föräldrars lön. Om inte annat sitter väldigt, väldigt många här med betydligt bättre konfigurationer (och datorlådor) än den dyngan trådskaparen suktade efter. Plus att de flesta här med säkerhet kunnat köpa virtuellt alla tillbehör till datorn, plus tre skärmar, för samma pris som för den färdigbyggda apparaten.

Citat:

Pekkasteele:
Yeval: Den första lär räcka.

Till alla andra, låt han köpa en Alienware om han vill, jag tror han inser att han kanske får mer för pengarna om han köper delarna löst.

Det finns personer som köper dyra klockor mm för att det är ett speciellt märke, samma vad gäller bilar. Vill man och kan man så ska man väl ändå få det utan att alla skall gnälla så mycket?

Jag tror du glömmer att detta är en sida för entusiaster och glada amatörer. Inte hamsterpajs forum. Kommer det knobbar hit som slösar sina föräldrars pengar på usla datorköp så kommer folk naturligtvis ha invändningar.

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som att ts gärna betalar flera (över 10k) tusen för att det ska stå alienware på datorn. Har man så mycket pengar att kasta iväg förstår jag inte varför man frågar om expertråd.
Vill även nämna att de har falsk marknadsföring på elgiganten. De lägger ihop grafik-minnet i crossfirekonfigurationer och dubbelmackor, vilket inte går att göra.
Den billigare datorn har vad jag kan se även bättre delar.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en troll tråd.

Don't feed the troll.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem

Tycker att det är synd att man kastar bort pengar när man kan få så mycket bättre dator för dessa pengar. Men självklart får du göra som du vill.

+SSD HDD 80GB
+HD5970 2GB
+2TB HDD
+i7 960, 3.20GHz

Permalänk
Medlem

Software & Services
CHASSIS COLOR Lunar Shadow, Alienware Area-51 Chassis edit
PROCESSOR Intel® Core™ i7 930 Quad Core Processor (2.8GHz, 8MB Cache) edit
OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English edit
WARRANTY AND SERVICE 1 Year Basic Service Plan edit
Dell Recommends
Upgrade to 3 Year Basic Service Plan!
Upgrade to 3 Year Basic Service Plan [Add $369.00 or $11.00/month1]
In-Home Service after Remote Diagnosis: *Remote Diagnosis is determination by online/phone technician of cause of issue; may involve customer access to inside of system and multiple or extended sessions. If issue is covered by Limited Hardware Warranty and not resolved remotely, technician and/or part will be dispatched, usually in 1 or 2 business days following completion of Remote Diagnosis. Dell sells In-Home Service provided by the following: Dell In-Home Service provided by Dell Marketing L.P.; BancTec In-Home Service provided by BancTec Third Party Maintenance, Inc.; and QualxServ In-Home Service provided by QualxServ LLC. Third parties may be used to deliver the in-home service. Availability varies. Other conditions apply. For complete details about In-Home Service, visit Dell Services | Service Contracts | Dell
VIDEO CARD Dual 1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 480 - SLI Enabled edit
MEMORY 6GB DDR3 1333MHz (3x 2GB) Tri Channel Memory edit
MONITOR 23.0” Alienware AW2310 OptX™ Full HD Gaming Monitor, 3D capable (required nVidia 3D Vision kit) edit
HARD DRIVE 640GB - SATA-II, 3Gb/s, 7,200RPM, 16MB Cache HDD edit
SOUND CARD Creative Sound Blaster X-Fi Titanium edit
OPTICAL DRIVE Single Drive: 24X CD/DVD burner (DVD+/-RW) w/double layer write capability edit
MOUSE Alienware Optical Mouse, MG100 edit
KEYBOARD Alienware Multi-Media Keyboard edit
My Accessories
AUTOMATIC UPDATES Automatic Updates: Enabled edit
My Software & Accessories
ALIENFX AlienFX Color, Nova Yellow edit
OS CUSTOMIZATION Alienhead 3D edit
PRE-INSTALLED GAMES AND CLIENTS Steam and Portal™ Factory Installed edit
PRE-INSTALLED GAMES AND CLIENTS World of Warcraft Preinstall Edition edit
My Service
ALSO INCLUDED WITH YOUR SYSTEM
Alienware Area-51 Alienware Area-51
COOLING OPTION Alienware™ High-Performance Liquid Cooling
Adobe Reader Software Adobe Acrobat Reader

så samma peng som den på elgiganten fast bättre imo! beställ från alienwares hemsida istället för elis. de blir billigare

samt att ja slängde in en 3dskärm på 3dkit från nvidia!

Permalänk
Medlem

Han kanske vill ha från elgiganten pga YouTube - Dogge TV-reklam för Elgiganten

Skrivet av contra:
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

TS: Hade jag varit dig och haft den budgeten hade jag kontaktat Nils @ MDPC, du får ett unikt specialbyggt chassi, precis vilken hårdvara du vill, och det är 20x snyggare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Han kanske vill ha från elgiganten pga YouTube - Dogge TV-reklam för Elgiganten

Vi vet ju att Dogge gör vad some helst för pengar.

On topic: Alienware är helt lätt inte värt så mycket pengar. Men om du verkligen MÅSTE ha en.. ALX verkar bra, som sagt..

Permalänk
Medlem

Cykel på köpet! kolla värsta dealen ! cykel på köpet! gå te elgiganten cykel på köpet

Permalänk
Medlem

Varför frågar du ens när du ändå tänker göra motsatsen till vad vi säger och bevisligen bestämt dig innan du skrev tråden? Datorn är inte värd 24 lax, inte på långa vägar.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

Cykel på köpet! kolla värsta dealen ! cykel på köpet! gå te elgiganten cykel på köpet

Ännu bättre var ju dealen på Siba förra veckan, eller så, när man fick en kökskniv på köpet av vissa varor. T.ex. en dyrare mobiltelefon med en kökskniv på köpet.

Antagligen tyckte väl Siba att senaste tidens knivvåld och knivmord var någonting man kunde passa på att profilera sig med.

Permalänk
Medlem

Ska du köpa en så ta den billigare, den har tillräckligt med krut. Det är alltid billigare att bygga själv men hade jag råd skulle jag gärna ta en Alienware.

Lycka till ;-D

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

På ALX:
Grafikkort - typ Dual ATI Radeon HD 5870 1 GB GDDR5
Fristående grafikkort
Dedikerat grafikminne (MB) 2 048

Crossfire gör INTE så du får mer minne, du använder endast ena minnet.. Eller ngt sånt har jag läst. Kanske e att man får hälften på vardera men man får iaf bara 1gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

Software & Services
CHASSIS COLOR Lunar Shadow, Alienware Area-51 Chassis edit
PROCESSOR Intel® Core™ i7 930 Quad Core Processor (2.8GHz, 8MB Cache) edit
OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English edit
WARRANTY AND SERVICE 1 Year Basic Service Plan edit
Dell Recommends
Upgrade to 3 Year Basic Service Plan!
Upgrade to 3 Year Basic Service Plan [Add $369.00 or $11.00/month1]
In-Home Service after Remote Diagnosis: *Remote Diagnosis is determination by online/phone technician of cause of issue; may involve customer access to inside of system and multiple or extended sessions. If issue is covered by Limited Hardware Warranty and not resolved remotely, technician and/or part will be dispatched, usually in 1 or 2 business days following completion of Remote Diagnosis. Dell sells In-Home Service provided by the following: Dell In-Home Service provided by Dell Marketing L.P.; BancTec In-Home Service provided by BancTec Third Party Maintenance, Inc.; and QualxServ In-Home Service provided by QualxServ LLC. Third parties may be used to deliver the in-home service. Availability varies. Other conditions apply. For complete details about In-Home Service, visit Dell Services | Service Contracts | Dell
VIDEO CARD Dual 1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 480 - SLI Enabled edit
MEMORY 6GB DDR3 1333MHz (3x 2GB) Tri Channel Memory edit
MONITOR 23.0” Alienware AW2310 OptX™ Full HD Gaming Monitor, 3D capable (required nVidia 3D Vision kit) edit
HARD DRIVE 640GB - SATA-II, 3Gb/s, 7,200RPM, 16MB Cache HDD edit
SOUND CARD Creative Sound Blaster X-Fi Titanium edit
OPTICAL DRIVE Single Drive: 24X CD/DVD burner (DVD+/-RW) w/double layer write capability edit
MOUSE Alienware Optical Mouse, MG100 edit
KEYBOARD Alienware Multi-Media Keyboard edit
My Accessories
AUTOMATIC UPDATES Automatic Updates: Enabled edit
My Software & Accessories
ALIENFX AlienFX Color, Nova Yellow edit
OS CUSTOMIZATION Alienhead 3D edit
PRE-INSTALLED GAMES AND CLIENTS Steam and Portal™ Factory Installed edit
PRE-INSTALLED GAMES AND CLIENTS World of Warcraft Preinstall Edition edit
My Service
ALSO INCLUDED WITH YOUR SYSTEM
Alienware Area-51 Alienware Area-51
COOLING OPTION Alienware™ High-Performance Liquid Cooling
Adobe Reader Software Adobe Acrobat Reader

så samma peng som den på elgiganten fast bättre imo! beställ från alienwares hemsida istället för elis. de blir billigare

samt att ja slängde in en 3dskärm på 3dkit från nvidia!

Okej tack jag kollar in den på alienwares hemsida verkar intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av victorhedstrom:

men om du vill spendera lite mindre pengar , och fortfarande få ett über rigg , och inte vill plocka ihop själv, så titta på denna : inet taurus überkill gamer fermi edition - inet.se

+2!

Permalänk

btw, är deras chassie typ som vilket HP/märkes dator som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorHedstrom:

Men om du vill spendera lite mindre pengar , och fortfarande få ett über rigg , och inte vill plocka ihop själv, så titta på denna : Inet Taurus Überkill Gamer Fermi Edition - Inet.se

ehm okej jag kollade upp den men grafik korten ''GeForce GTX 48'' den har stödjer väll inte dx11 eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

ehm okej jag kollade upp den men grafik korten ''GeForce GTX 48'' den har stödjer väll inte dx11 eller?

är nvidias nyaste och dom stödjer dx11 galant! cykel på köpet

Permalänk
Avstängd

Det är ju helt idiotiskt att köpa en alienware 10 av dom 24 laxarna ligger i märket, bygg en själv eller låt inet gör det !!

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Skrivet av Yeval:

Bygg den själv och ta ett ATI kort som stödjer dx11 om det är det du vill ha. och sen kan du göra att inet bygger den för dig om du inte vill bygga själv.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika