Permalänk
Medlem

Byggprojekt (Silverstone Fortress 2)

Tänkte köra som ett litet projekt att fräscha upp datorn. Just nu är den lite tråkig, och inget jag är särskilt stolt över (utseendemässigt).

Just nu:
Chassi: Cooler Master HAF 932
Processor: i7 920 överklockad till 3,4gHz Med Corsair H50 kylning.
Grafik: Radeon HD 4890
Mammabräda: Asus P6T Deluxe V2
Minnen: 2x3 nånting 1333Hz

Planerade grejer att inköpa/fixa med:
Silverstone Fortress 02 med fönster.
Jag fastnade för detta chassi direkt, det är så sjukt stilrent och tufft. Jag diggar att dom "vridit" placeringen av mammabrädan 90*. Så alla utgånger sitter i taket under ett lock.

Sleeves från MDPC-X. Jag tänkte försöka vara lite annorlunda och taen annan färg än röd och blå. Så tips på färger.

Ge gärna tips på andra tuffa grejer jag bör tänka på!

Permalänk
Proffsmoddare

Allt utom oranget! Det är min färg.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Allt utom oranget! Det är min färg.

Hehe, satt och tänkte på ditt projekt när jag skrev med det här. Och kom fram till att jag inte tänkte sno oranget

Funderar på grön.

Permalänk
Medlem

Grön och vit på insidan, svart som natten på utsidan?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Grön och vit på insidan, svart som natten på utsidan?

Idén har slagit mig

Funderar dock på att lacka om hela chassit vitt ordentligt gjort.

Permalänk
Medlem

Om du ska ha vitt chassi tycker jag att du ska ha Grand Blue sleeve med inslag av vitt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kn00d:

Om du ska ha vitt chassi tycker jag att du ska ha Grand Blue sleeve med inslag av vitt!

Grand Blue Sleeven var faktiskt riktigt fresh.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kn00d:

Om du ska ha vitt chassi tycker jag att du ska ha Grand Blue sleeve med inslag av vitt!

de skulle va snyggt !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sack:

Allt utom oranget! Det är min färg.

Ring till Harley Davidson och säg det till dom (Svart/orange)

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Svart och lila ska det vara

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Planen som den är just nu, jag tror det kommer bli silverstone fortress 2 chassit. Låter det vara svart, och sen tänker jag sleeva alla sladdar vita och "grand bleu".

Sen får jag se var jag går därifrån

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Assjack:

Ring till Harley Davidson och säg det till dom (Svart/orange)

Stämma skiten ur dem ska jag göra. xD Eller så får dem ge mig en motorcykel så är vi kvitt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Stämma skiten ur dem ska jag göra. xD Eller så får dem ge mig en motorcykel så är vi kvitt.

Eller så blir det åt andra hållet och du får ge dom en dator

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarklon:

Planen som den är just nu, jag tror det kommer bli silverstone fortress 2 chassit. Låter det vara svart, och sen tänker jag sleeva alla sladdar vita och "grand bleu".

Sen får jag se var jag går därifrån

Kanske byta fläktarna mot dessa vita för att få till vit/blå tema?
Silverstone FM181 180mm - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Datorfläktar
(om de nu får lite större spridning och rimligare pris framöver)

Kanske går att göra nått tema med tex vita horisontella linjer? Tex försöka få tag i minnen med vita flänsar, måla om snabbfästena för 5.25 platser vita, fixa det där bandet kring nätagget i vitt osv? Bara en tanke

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kanske byta fläktarna mot dessa vita för att få till vit/blå tema?
Silverstone FM181 180mm - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Datorfläktar
(om de nu får lite större spridning och rimligare pris framöver)

Kanske går att göra nått tema med tex vita horisontella linjer? Tex försöka få tag i minnen med vita flänsar, måla om snabbfästena för 5.25 platser vita, fixa det där bandet kring nätagget i vitt osv? Bara en tanke

Annars kan man fixa det mesta som du skrivit där själv med lite slippapper och en sprayburk.
Till minnena kan man införskaffa dessa Arctic Cooling Arctic RC - Inet.se och sedan ta bort märket och spraya. Om du väljer att ha vitt så vore det skitcoolt om du kunde försöka fixa något plåt eller liknande över nätagget som du sprayar vit och har en blå text på.

Lite synd att 4890 har röd pcb/en stock kylare som inte täcker hela för annars kanske du hade kunnat färga den vit och skriva Radeon med blå text. Ju mer jag tänker på detta, desto coolare kan det bli! Go for it mate : D