Permalänk
Medlem

Nu har även min skärm börjat att blinka. Ingen annan som har problem med skärmen eller Power4gear?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Nu har även min skärm börjat att blinka. Ingen annan som har problem med skärmen eller Power4gear?

Har du testat med senaste bios?

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Nej får pröva det när jag kommer hem. Släpptes den idag eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror det. Hade problem här med, kikade efter bios härom dagen men hittade inget. Kikade idag igen och vips så fanns en ny att tanka.

Visa signatur

INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Jasså!

Fan måste kollas.. börjar bli lite less på problemen. Dustin sa att de skickar ut en RMA-sedel men har ju inte riktigt lust med det kan jag känna..

EDIT: Vad hade du för fel innan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Turboläget lade av. Bus speed fastnade på 47MHz och datorn blev seg. Nu funkar allt som det ska igen.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mazor:

Jag fick min UL30JT i förra veckan från Dustin. Efter fyra timmars arbete med att installera alla program och uppdateringar som jag ville ha, kraschade hårddisken. Allt på partitionen försvann spårlöst. Jag gjorde en HDD scan igår och det visade sig att hårddisken hade 5 BAD sectors, och ett flertal långsamma sektorer. Riktigt tråkigt att äntligen få datorn man väntat på i en två månade, och så händer detta.

Har kontaktat Dustin angående detta och hoppas de löser problemet på ett smidigt sätt samt kompenserar mig för all tid jag fått lägga ner på detta.

Förutom den defekta hårddisken är jag annars nöjd med datorn ^^

uff, surt att åka på en dålig hårddisk direkt. Hoppas de löser sig snabbt.

Permalänk
Medlem

Asus.David - Problemen med Power4Gear är det något känt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej. Ingen i Danmark har skrevet en anmeldelse af ul30jt endnu derfor spørger jeg her.

Hvor lang batteritid får i med ul30jt'eren?

Har den fra dustin 4400mAh batteri eller 5600 mAh batteri?

Har den aluminium på handledsstöd?

Er skærmen bedre end på Ul30vt?

Permalänk
Medlem

Batteritiden uppges ju vara ca 10 timmar. Det kan nog stämma om man inte gör annat än att skriva lite i Word med allt på lägsta inställningar.

Det är självklart 8cells (5600 mAh) batteriet som har ca 10h batteritid. Tror inte en tillverkare skulle få för sig att skriva batteritiden för det lilla, då de förlorar kunder på det.

Angående det här som folk skrivet att skärmen är dålig, så håller jag definitivt inte med. Jag tycker skärmen är riktigt bra. Inget fel alls på betraktningsvinkeln heller.

Visa signatur

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe | AMD Phenom II x4 3,2Ghz 955BE @ 3,6Ghz 1,34V | OCZ DDR2 PC8500 2x2Gb @ 5-5-5-15 1066Mhz | MSI GeForce 275GTX Twin Frozr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

uff, surt att åka på en dålig hårddisk direkt. Hoppas de löser sig snabbt.

Har ringt Asus support, vilket var helt värdelöst. De vill att jag skickar in datorn på service, som tar ca 2veckor, för att de ska konstatera exakt samma sak som mig, ersätta hårddisken och sen skicka tillbaka den till mig. Seriöst?

Snackade med Dustin, som bara skickar mig vidare till Asus support. "Vi kan inte göra någonting".

Eftersom jag självklart förväntade mig att datorn skulle fungera när jag köpte den, slängde jag orginalförpackningen, så jag kan inte skicka tillbaka den till Dustin. Då jag bor på 17kvm finns det inte plats för en massa emballage.

Detta är banne mig sista gången jag köper något från Asus. Jag till och med föreslog att jag skulle köpa en ny hårddisk, dvs lägga ännu mer pengar på samma dator, för att sedan installera om Windows. Då säger Asus support att jag jag måste betala 250kr för recovery-skivorna... "Du kan ju göra egna recoveryskivor med datorn" Hur fan då? 1. Jag kommer inte in i Windows eftersom hårddisken är defekt. 2. Det finns ingen DVD/CD brännare på datorn. 3. Den var inte ens fungerande i mer än fyra timmar.

Ska det vara såhär? Trodde verkligen Asus var bättre än så... Jag är riktigt besviken på både Asus och Dustin.

Visa signatur

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe | AMD Phenom II x4 3,2Ghz 955BE @ 3,6Ghz 1,34V | OCZ DDR2 PC8500 2x2Gb @ 5-5-5-15 1066Mhz | MSI GeForce 275GTX Twin Frozr

Permalänk
Skrivet av Mazor:

Har ringt Asus support, vilket var helt värdelöst. De vill att jag skickar in datorn på service, som tar ca 2veckor, för att de ska konstatera exakt samma sak som mig, ersätta hårddisken och sen skicka tillbaka den till mig. Seriöst?

Snackade med Dustin, som bara skickar mig vidare till Asus support. "Vi kan inte göra någonting".

Eftersom jag självklart förväntade mig att datorn skulle fungera när jag köpte den, slängde jag orginalförpackningen, så jag kan inte skicka tillbaka den till Dustin. Då jag bor på 17kvm finns det inte plats för en massa emballage.

Detta är banne mig sista gången jag köper något från Asus. Jag till och med föreslog att jag skulle köpa en ny hårddisk, dvs lägga ännu mer pengar på samma dator, för att sedan installera om Windows. Då säger Asus support att jag jag måste betala 250kr för recovery-skivorna... "Du kan ju göra egna recoveryskivor med datorn" Hur fan då? 1. Jag kommer inte in i Windows eftersom hårddisken är defekt. 2. Det finns ingen DVD/CD brännare på datorn. 3. Den var inte ens fungerande i mer än fyra timmar.

Ska det vara såhär? Trodde verkligen Asus var bättre än så... Jag är riktigt besviken på både Asus och Dustin.

Välkommen till moment 22. Tycker att du bör kontakta Dustins representant här på forumet och försöka lösa det där. Emballage kan du nog ta vilket som helst. Vira in den i en plastpåse och tejpa några pizzakartonger runt

Otroligt dåligt när sånt här händer, ännu värre när ingen har vett nog att ta ansvar och hjälpa dig.

stavfel!
Permalänk
Medlem

Jag är i en liknande situation med just Asus support. Ska bli uppringd av en ansvarig där idag för att hoppas att vi kan lösa problemen. Har haft problem med blinkade skärm, högfrekvent ljud när datorn tänker samt kan inte använda annat än recovery cd'na vid en omformatering?

Så jäkla konstigt att man inte kan omformatera med annat än recovery cd'na för att slippa problem, dessutom använda 16 gb helt i onödan på en massa skitprogram. Asus säger att det inte är deras fel... men hallå det ska ju för fan fungera ändå. Otrevlig bemött blir man dessutom. Dustin har sagt att de kan ta in datorn men då ska en tekniker godkänna doa... Lär ju ta flera veckor. Spännande, ne blir det ingen smidig lösning blir det aldrig mer en Asus för min del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Jag är i en liknande situation med just Asus support. Ska bli uppringd av en ansvarig där idag för att hoppas att vi kan lösa problemen. Har haft problem med blinkade skärm, högfrekvent ljud när datorn tänker samt kan inte använda annat än recovery cd'na vid en omformatering?

Så jäkla konstigt att man inte kan omformatera med annat än recovery cd'na för att slippa problem, dessutom använda 16 gb helt i onödan på en massa skitprogram. Asus säger att det inte är deras fel... men hallå det ska ju för fan fungera ändå. Otrevlig bemött blir man dessutom. Dustin har sagt att de kan ta in datorn men då ska en tekniker godkänna doa... Lär ju ta flera veckor. Spännande, ne blir det ingen smidig lösning blir det aldrig mer en Asus för min del.

Det är förmodligen SSD:n som låter. Den låter här med (och i min stationära om jag har strömsparfunktionerna aktiverade). Sen har jag installerat windows via USB-minne utan problem. Ingen recovery disk här inte, vill inte ha all bloat som kommer med från början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det är förmodligen SSD:n som låter. Den låter här med (och i min stationära om jag har strömsparfunktionerna aktiverade). Sen har jag installerat windows via USB-minne utan problem. Ingen recovery disk här inte, vill inte ha all bloat som kommer med från början.

Det är tyvärr inte SSD:n som låter. Trodde det från början men har samma fenomen med den vanliga, dock hörs det inte lika mkt pga att hårddisken i sig låter. Okej bra, då vet jag att SKA fungera med att installera from usb precis som jag själv har gjort.. Har du installerat Power4Gear eller fått problem med blinkade skärm?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Det är tyvärr inte SSD:n som låter. Trodde det från början men har samma fenomen med den vanliga, dock hörs det inte lika mkt pga att hårddisken i sig låter. Okej bra, då vet jag att SKA fungera med att installera from usb precis som jag själv har gjort.. Har du installerat Power4Gear eller fått problem med blinkade skärm?

Innan biosuppdatering blinkade skärmen lite när turboläget var paj med gamla bios. Med nya bios har jag inga problem. Power4Gear är installerat.

Edit: Eftersom jag satte i SSDn det första jag gjorde kan det vara som du säger att det är nåt annat som låter. Den låter lite iaf. Mycket svagt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej bra, då vet jag att mina problem är befogade

Jag satte i SSD:n från början men har fått byta fram och tillbaka ett par ggr. Avvaktar svar från Asus så länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilka upplösningar kan man köra på en extern skärm med denna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daaal:

Vilka upplösningar kan man köra på en extern skärm med denna?

Max via HDMI är 2560x1600 och via VGA 2048x1536

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cheddar_bob5:

Asus.David - Problemen med Power4Gear är det något känt?

Inget jag hört om. Vad tänkte du på skulle vara problem isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Inget jag hört om. Vad tänkte du på skulle vara problem isf?

Ne hade ju problem med att när jag omformaterade utan recovery dvd'n fick jag ett meddelande vid startup att programmet har slutat att fungera. Hade även problem att avinstallera samt installera... Fick lite tips från supporten som jag hoppas kan komma runt detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min UL30JT i en vecka. Tänkte berätta lite om vad jag tycker så här långt:

+ Överlag så är det en helt ok dator.
+ Batteritiden uppnår runt 6-8 timmar vid normalt användande, dvs lite musik, full ljusstyrka, wifi påslagen, lite surf, småprogram etc.
+ Den är otroligt lätt, åtminstone när batteriet inte sitter i. Med batteriet i så dubblas nog vikten iof.

- Touchpaden är inte riktigt så bra som jag hade väntat mig, den känns inte som att den har lika hög precision som min vaio.
- har aldring använt en 13,3" skärm innan och måste medge att det är i minsta laget.

Permalänk
Medlem

Jag använde min UL30JT i några dagar och köpte sen en macbook pro istället.

Ska sälja den nu, men det som gjorde att jag inte ville ha kvar den är ljudnivån när jag kör igång väldigt många program och att den lämnade en massa fingeravtryck.

Utöver det kändes den riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga. Jag åker till Japan i Juli så behöver en dator.

Om U33JC eller U30JC inte släpps låt säg i Juli månad och jag bestämmer mig att köpa en i Japan.
Får jag världsgaranti på datorn eller gäller den bara i Japan om något skulle hända datorn?

/Vladimir

Permalänk
Medlem
Skrivet av vladimir:

Om U33JC eller U30JC inte släpps låt säg i Juli månad och jag bestämmer mig att köpa en i Japan.
Får jag världsgaranti på datorn eller gäller den bara i Japan om något skulle hända datorn?

/Vladimir

ja du får världs garanti i 2år vilket räknas som en av fördelar från asus datorer jämfört med vanlig 1 år från flesta tillverkare.

jag vet inte om du vet skillnaden mellan u33jc och u30jc det e en del skillnad för det första u30jc e tjockare och har opisk enhet medan u33jc är tunnare och saknar optisk enhet ser mer ut som ul30jt eller ul30vt och tillverkad av bamboo i vissa delar vilket gör att priserna går upp (premium modell) , det finns u35jc som man kan göra en preorder från komplett för 8995kr som förväntas lager 25 juli men för några dagar sen stod det att det förväntas i lager nångång i juni men det verkar skjutits upp u35jc är vad jag vet lite bättre cpu(370m 2.4ghz) istället för u30jc 350m och troligen inte tillverkad av bamboo.
u35jc är u33jc utan bamboo material och annan cpu tror jag.

personligen tycker att det u35jc > ul30jt eftersom u35jc är 1000kr billigare och bättre cpu och troligtvis bara 2timmar mindre batteritid jämfört med ul30jt(10h) men eftersom ul30jt har ulv processorer kanske något svalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chong4oo:

ja du får världs garanti i 2år vilket räknas som en av fördelar från asus datorer jämfört med vanlig 1 år från flesta tillverkare.

jag vet inte om du vet skillnaden mellan u33jc och u30jc det e en del skillnad för det första u30jc e tjockare och har opisk enhet medan u33jc är tunnare och saknar optisk enhet ser mer ut som ul30jt eller ul30vt och tillverkad av bamboo i vissa delar vilket gör att priserna går upp (premium modell) , det finns u35jc som man kan göra en preorder från komplett för 8995kr som förväntas lager 25 juli men för några dagar sen stod det att det förväntas i lager nångång i juni men det verkar skjutits upp u35jc är vad jag vet lite bättre cpu(370m 2.4ghz) istället för u30jc 350m och troligen inte tillverkad av bamboo.
u35jc är u33jc utan bamboo material och annan cpu tror jag.

personligen tycker att det u35jc > ul30jt eftersom u35jc är 1000kr billigare och bättre cpu och troligtvis bara 2timmar mindre batteritid jämfört med ul30jt(10h) men eftersom ul30jt har ulv processorer kanske något svalare.

Har jag missat någonting som gör Core i3-370 som sitter i u35jc bättre än eller Intel® Core™ i5-520UM processor som sitter i 30JT?

Då asus.david säger att i turboläget är 30VT's cpu nästan är lika bra som den i3 cpun?

Jag har funderingar mellan 30 VT och JT, behöver egentligen kanske inte prestandaskillnaderna mellan dem, men inte sugen på att köpa en "gammal" dator. Sen är cpun i den nya sjukt mkt bättre.
+en SSD ofc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majken!:

Jag har funderingar mellan 30 VT och JT, behöver egentligen kanske inte prestandaskillnaderna mellan dem, men inte sugen på att köpa en "gammal" dator. Sen är cpun i den nya sjukt mkt bättre.
+en SSD ofc.

Då måste jag rekommendera UL30VT, prestandan är näst intill samma och skillnaden är 3000 kronor. Då har du dessutom mer ekonomiskt utrymme för en SSD.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Jag behöver inte spelare så nu är jag mer intresserad i U35JC och U33JC
Tack för övertalningen!
hittade denna info om datorn:
???????????ASUS ?? U35JC -042E430M 13?????10??????i5-430M?1G???? NB???Yahoo!??????

Har försökt se om U35JC har usb 3 men svårt att hitta info och jag kan inte kinesiska :/
Är det någon som vet det?

Sen är det metall finish allround eller bara skalet och plast insidan?

MEN varför släpps det i3 i sverige medans i utlandet släpps i5 versioner samt i7 på vissa modeller?
Varför ska sverige va så sena på att få in vissa modeller?
Måste man åka utomlands för att köpa en bättre dator?
Varför har man inte som i Japan t ex där man kan själv konfigurera datorn med extra minne, hdd, processor osv utan att det ska tillkomma extra kostnader?

Min sista fråga är om man kan byta tangentbord i framtiden till ett svenskt och hur mkt ungefär det kostar att göra det? eller om man köper nya knappar och sätter dit (om det går)

Permalänk
Skrivet av vladimir:

/Vladimir

Enda problemet är att ingen återförsäljare skickar datorn till service osv som i vanliga fall. Du får själv skicka den dit Asus säger och stå för frakten själv (du får tillbaka pengarna om fel konstateras)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xatu:

Då måste jag rekommendera UL30VT, prestandan är näst intill samma och skillnaden är 3000 kronor. Då har du dessutom mer ekonomiskt utrymme för en SSD.

Sant att det skiljer 3000 kr, dock är cpun å graffe mycket bättre, problemet är att jag om 3-4 månader inte vill sitta"fan varför köpte jag den billiga versionen .."

sitter hellre å slängt ut 12000 å är nöjd(med ssd) än 9000 (med ssd) å är missnöjd senare

Hur går det för alla med 30VT å bytt till SSD, får ni igång alla drivers å skit, de där med automatiska grafikkorts switchen? läst att många har haft krångel med det vid total ominstallation.