Hejsan, går i planerna att sälja min stationära dator och istället köpa en bärbar pga av att jag har tappat intresse för spel/överklockning, så jag söker en laptop som fungerar till att surfa, lyssna på musik, kolla film och till viss del spela några spel/ redigera bilder, kommer även att använda den i någon form utav HTPC.
Spel som jag isf kommer att spela är: Cs 1.6, css, wc3 och diverse andra lanspel, sen kan det även hända att jag spelar ngt lite mer krävande spel såsom bfbc2, har absolut inga höga krav på upplösning m.m. men medium uppsättning hade ju inte varit fel, iaf så att spelet flyter på
Jag har en ssd som jag har tänkt att slänga i datorn men inget som är 100% säkert.
Har kollat på en dator:
Egenskaper för MSI CX620-019NE
Övrigt: HDMI är ett måste, hårddiskstorlek är inte så viktigt då jag kommer använda en extern och antagligen byta ut den som sitter i mot en ssd, men iaf 200 gb+.... Färg o sånt spelar ingen större roll, men svart är ju alltid snyggt. Widescreeen skärm är nog till att föredra men inte heller ett måste.
Budget: 0-8000 är väl min budget ungefär, kan sträcka mig några 100 lappar över 8000.
Hoppas att ni har fått bra info om vad jag är ute efter och att ni kan tipsa mig om en bra dator
MVH Kristofer