Permalänk
Medlem

drivers till nc6220

hejsan, jag installerade windows 7 på min dator idag (Compaq nc6220), men jag kan inte hitta några drivers till datorn. det står på hp's hemsida att det bara finns till xp och vista. vet ni hur man kan fixa drivers till datorn?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ehm hårdvarutillverkarens hemsida ?

Du har vista drivrutiner, det står säkert namn nånstans du kan använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ehm hårdvarutillverkarens hemsida ?

Du har vista drivrutiner, det står säkert namn nånstans du kan använda.

jag har inte laddat ner några drivrutiner alls, menar du att man kan ta vistas drivrutiner?? gjorde lite ändringar i texten, såg att det blev lite fel:P

Permalänk

dom flesta vista drivrutiner fungerar i w7 också då dom bygger på samma kernel w7 modellen är bara en något modifierad modell av den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Som jag skrev..

In på HP's hemsida, leta dig fram till drivrutinssidan för din modell, välj vista och ta reda på det är som sitter i.. eller så använder du t.ex enhetshanteraren (eftersom du har installerat windows 7) och/eller everest för att ta reda på vad delarna heter och sen går du in på tillverkarens hemsida och letar efter de nyaste drivrutinerna som finns.

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man får det trådlösa funka? har laddat ner drivrutiner till det men det funkar inte:(

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Installerat dem också ? ....

Aktiverat WLANet via hårdvaruswitchen? Sitter en knapp "ovan" tangentbordet.. Inte avstängt i BIOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Installerat dem också ? ....

Aktiverat WLANet via hårdvaruswitchen? Sitter en knapp "ovan" tangentbordet.. Inte avstängt i BIOS?

har provat allt förutom BIOS. ska kolla det nu;)