Hjälp med val av hårddisk

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av hårddisk

Är på väg att köpa en ny hårddisk & jag hade tänkt mig en seagate barracuda 80gb. Nu såg jag att det inte skillde så mycket i pris mellan seagaten & en ibm 120gb. Frågan är om jag vågar köpa ibm disken eller ska jag ta det säkra före det osäkra & sattsa på seagaten?

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

seagaten är bra kvallite men fins ju inte som 120 diskar tyvär.
Ha själv köpt 2st 120Gb IBM 120GXP för 1550Kr st på kommlett på extrapris. Kostar 1595 nu och har innte hittat billigare än så.
Mina fungerar fint än. Har ett konstigt ljud från dom men enligt IBM ska disken göra en ytscan var 24h som tar nån skund och den låter lite mer än vad disken gör annars och det värkar komma vid regelbunda tider med ungifär 24h i mellan så jag är inte så oroglig läggre. Har fungerat fint i allfall inget strul alls.
Min 75GXP är 2 år nu tror jag och rullar på.

Ett bra tips oavset disk är att hålla dom under 40C. Livslägden ska bli mycket bättre då har jag hört.

55c är max för 120GXP diaskar och säkert anndra med så det låter nog inte fel.

Permalänk
Medlem

Jag skulle åtminstone köpa Seagaten....

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Seagate har ju sin Barracuda V som finns i 120GB har jag för mig. Men tyvär har dom inte den på DB.. Nån som vet vars dom kantänkas finnas?

Visa signatur

Att bli gammal är oundvikligt. Att växa upp är frivilligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PolluX
Seagate har ju sin Barracuda V som finns i 120GB har jag för mig. Men tyvär har dom inte den på DB.. Nån som vet vars dom kantänkas finnas?

Nej, det var visst fel....