Permalänk

Jag kan inte upptäcka någon bleeding på min med blotta ögat men har inte testat att fota med lång slutartid.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Min skärm blir som en lampa om jag lutar mig till höger eller mer än 20 grader till vänster... Om ni behöver en kamera för att upptäcka era skärmars bleeding blir det väl ringa till dustin för min del.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör att den nya U2311H skulle vara bättre än den gamla? Vad jag vet har den bra betraktningsvinkalar så isåfall vad är den sämre på om man splelar endel spel, surfar och lite bildbehandling?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

En U2311H beställd! hoppas inte att jag har något problem med den, räckte att jag var tvungen att returnera två olika saker vid datorbygget

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket 22" kostar med studentrabatt?

Permalänk
Medlem

2095kr ink frakt.

Permalänk
Medlem

Betrakningsvinkeln och ljusstyrkan för mig är rätt lik den i den här videon (5:10):
YouTube - Review: Dell U2311H LCD Monitor

Upplever inte ni detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

2095kr ink frakt.

kostar den inte det Utan studentrabatt?

Permalänk
Medlem

Har studentrabatt på Dustin och priset är oförändrat när det gäller 22" 2211h, dvs det är 2095 som gäller. Det är dock 2359 kr för 2311h med studentrabatt

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

En stuck pixel på min. Nu ska Dell skicka en ny...

Visa signatur
Permalänk

kan nån säga om denna är tillräckligt snabb för att spela bilspel på och då menar jag bilspel av typen GTR/rfactor/iracing?

Dels om det blir suddigt vid höga farter dels om det är nåt lag i steering input som påverkar körningen. Det sista är oerhört viktigt. Jag har en CRT-skärm idag skall sägas.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Skrivet av nikce:

En stuck pixel på min. Nu ska Dell skicka en ny...

Testa alltid ett program som Jscreenfix eller UD Pixel först.
JScreenFix - Fix stuck pixels and screen burn-in
UDPixel - udpix.free.fr
Subpixlar som har fastnat kan gå att få igång igen.

Skrivet av Bobby Tex:

kan nån säga om denna är tillräckligt snabb för att spela bilspel på och då menar jag bilspel av typen GTR/rfactor/iracing?

Dels om det blir suddigt vid höga farter dels om det är nåt lag i steering input som påverkar körningen. Det sista är oerhört viktigt. Jag har en CRT-skärm idag skall sägas.

Är ju en av kommentarerna som klagar i videorecensionen Chipfunk postade. Han satt också med en CRT.
YouTube - Review: Dell U2311H LCD Monitor

Om du verkligen tror att du är så känslig och inte kommer vänja dig och vill ha det snabbaste som går att få tag i vad gäller 60-hertzskärmar så är ju Dell 2209WA det givna valet.

Från recensionen av Acers 120-hertzare

Citat:

Acer GD245HQ
Acer GD245HQ - DigitalVersus

Even on two typical 2 ms TN monitors, the results aren't identical. Here's an idea of how the different technologies stand up:

* 5 ms TN: 1.1 colour frame, 0.5 transparent frames (for example: Iiyama Prolite E2208HDS)

* 6 ms e-IPS: 0.4 colour frames, 0.35 transparent frames (for example: Dell 2209WA)
* Average 2 ms TN: 0.8 colour frames, 0.5 transparent frames (for example: Samsung T220)
* 8 ms C-PVA 8: 0.95 colour frames, 0.2 transparent frames (for example: Samsung F2380)
* The best 2 ms TN 2 (not including 120 Hz): 0.35 colour frames, 0.5 transparent frames (the Samsung 2253BW).

När det gäller inputlag så är ju det testat i flera recensioner, DigitalVersus foton gav i genomsnitt 13 millisekunder. Mao drygt en hundradels sekund.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av chipfunk:

Betrakningsvinkeln och ljusstyrkan för mig är rätt lik den i den här videon (5:10):
YouTube - Review: Dell U2311H LCD Monitor

Upplever inte ni detta?

Det tror jag absolut de gör, förutom fläckarna i hörnen rakt framifrån som ju beror på ojämn backlight så är effekten från vinkel ett typiskt exempel på IPS-glow. Även om den inte råkar vara vitaktig här utan istället har en orange nyans (och lite andra färger också från andra hållet såg jag).

I flatpanels recension (Flatpanels.dk) så gnällde de ju just på att skärmen led extra svårt av IPS-glow-effekten. Å andra sidan hade de bara en annan U2410 som referens vid tillfället, men den hade tydligen trots allt mindre glow.
Sitter du mycket i en mörk miljö och dessutom visar en hel del mörkt material på skärmen så skulle jag nog titta på Eizo EV2333 istället. Ev. kan du testa med någon annan IPS-skärm och kanske få mindre glow, men du kommer aldrig undan det helt med dagens IPS-skärmar tyvärr då A-TW-polarizern slutat tillverkas.
De få skärmarna som den satt i var inte direkt gratis heller ska tilläggas.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10186060']

Är ju en av kommentarerna som klagar i videorecensionen Chipfunk postade. Han satt också med en CRT.
YouTube - Review: Dell U2311H LCD Monitor

Om du verkligen tror att du är så känslig och inte kommer vänja dig och vill ha det snabbaste som går att få tag i vad gäller 60-hertzskärmar så är ju Dell 2209WA det givna valet.

Från recensionen av Acers 120-hertzare

När det gäller inputlag så är ju det testat i flera recensioner, DigitalVersus foton gav i genomsnitt 13 millisekunder. Mao drygt en hundradels sekund.

kollade på reviewen, tyckte det såg ok ut när de körde bilspelet iaf, de bilspel jag kör går oftast inte så fort heller, en skip barber i iracing t.ex. går inte lika fort som nåt sånt där spel typ burnout eller dylikt

jag får nog ställa in mig på att det kan bli en vanegrej att gå över från CRT då men det är inget att göra åt då den håller på o pajar nu, jag kanske oroar mig för mkt för att jag rätt nyligen var tvungen att gå från CRT-TV till LCD-TV och gillade det inte alls men de stora 32-tumsteveapparaterna har ju mkt sämre uppdatering än datormonitorer

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem min, kände riktigt påkostad för det lilla pris dustin sålde den för, min förra skärm satt monterad på väggen men denna får stå i sitt ställ eftersom jag uplever det väldigt lyxigt,praktiskt,snyggt.
Skärmen i sig har en del backlight bleeding, inte så mycket som jag trodde efter ha läst denna tråd, det är lite i hörnen och knappast något jag stör mig på.
Jag hade en LG flatron wide som nu opererar som sovrums tv.
Denna skärm har fantasikta färger och redan när jag startade den så fick min bakgrund jag hade nytt liv, mycket vackert.
Jag säger bara att detta var ett riktigt bra köp för den låga summan pengar (2588 inkl frakt)

Permalänk
Medlem

Fick hem min 2311h igår. Inget pixelfel och ingen uppenbar tinting på helfärgade bakgrunder, men lite bleeding. Som recensioner påpekar så är det ips glow på kanterna om man ser skärmen från olika vinklar. Rakt framifrån, 1 meter från skärmen, ser jag dock ingen glow, kanske lite i nedre ena hörnet.

Förresten vilka inställningar bör man köra om man har skärmen uppkopplad till en ps3, preset mode, brightness och contrast ?

just nu kör jag standard, med ljusstyrka på ca 20 och kontrast på default, dvs 75.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Mycket nära på att beställa en U2211H då jag sitter på en BenQ E2200HD och vill se hur stor skillnaden mellan TN och IPS-paneler faktiskt är. Blir lite avskräckt av att betrakningsvinklarna ska vara lite smådassiga men är de fortfarande bra jämfört med en TN-panel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Mycket nära på att beställa en U2211H då jag sitter på en BenQ E2200HD och vill se hur stor skillnaden mellan TN och IPS-paneler faktiskt är. Blir lite avskräckt av att betrakningsvinklarna ska vara lite smådassiga men är de fortfarande bra jämfört med en TN-panel?

Jämfört med din TN-panel så är en IPS betraktningsvinklar nästan garanterat bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Jämfört med din TN-panel så är en IPS betraktningsvinklar nästan garanterat bättre.

Jag har gått från en Benq G2420HDBL till en U2311H och skillnaden är inte så stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Jag har gått från en Benq G2420HDBL till en U2311H och skillnaden är inte så stor.

Nya TN-paneler är ju hyffsat bra, eller så är Dellen dålig. Men jag garderade mig lite också, sa nästan garanterat bättre

Men du är nöjd med skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Nya TN-paneler är ju hyffsat bra, eller så är Dellen dålig. Men jag garderade mig lite också, sa nästan garanterat bättre

Men du är nöjd med skärmen?

Bildmässigt kunde jag vara mer nöjd, men funktionsmässigt så är skärmen trevligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HMB:

Bildmässigt kunde jag vara mer nöjd, men funktionsmässigt så är skärmen trevligare.

Jag tror många har orealistiska förväntningar på IPS. Det är fortfarande en teknik med många problem. Sedan har nyare TN skärmar saturerade färger vilket gör att dessa uppfattas som mycket bättre än äldre TN-skärmar.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker de är mer tydligt ips-glow när man kör landskapsläge än om man har dem i porträtt? Blir mycket tydligare och på gränsen till störande när man har en svart bakgrund uppe.

Permalänk

Jag fick min U2311H från Dustin häromdagen, och märkte genast av en rätt så irriterande buzzing. Detta var vid 30 brightness och 75 contrast, vilket är vad de flesta verkar köra den i.

Genom att höja brightness tystnade buzzingen märkbart, så nu kör jag med 100 brightness och 60 contrast. Tycker det ser ut som 30/75, men svårt att säga. Bilden är säkert lite "gråare" på 100/60.

Visa signatur

E8400 @ 9x400 | HD5750 | Intel X25-M G2 | Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Längtarefter att få testa min skärm, men dustn är ju så jä*la sega på att skkicka sakerna.... beställde i fredags eftermiddag. Dom har fortfarande inte skickat sakerna

Permalänk
Skrivet av LaloThe1:

Längtarefter att få testa min skärm, men dustn är ju så jä*la sega på att skkicka sakerna.... beställde i fredags eftermiddag. Dom har fortfarande inte skickat sakerna

beställde igår kväll, inatt och de har redan skickat den, jag tror vad vi har här är ett användarproblem

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobby Tex:

beställde igår kväll, inatt och de har redan skickat den, jag tror vad vi har här är ett användarproblem

okej. det var ju konstigt :S

EDIT: kollade nyss och dom har skickat den hoppas bara att den kommer fram till Umeå innan den 8:e.

Permalänk
Medlem

Beställde en U2211H + 3m DP-kabel, kan skriva lite intryck här när jag får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Beställde en U2211H + 3m DP-kabel, kan skriva lite intryck här när jag får den.

Hojta till ifall du får problem med att grafikkortsfläkten går upp i maxvarv när du försöker starta datorn. Jag löste problemet genom att klippa pin 20 på displayportkabeln.

Permalänk
Medlem

Digitalversus har släppt en recension: Dell U2311H - DigitalVersus