Nätaggregat i budgetklassen 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Dom är ju inte Seasonic byggda längre utan det är Delta som kommit in och förstört Earthwatts modellerna
Vart riktigt sugen på FDs 400wattare, mitt låter lite och det är störande

Ja Delta är verkligen inte i Seasonics klass, synd för Antecs skull tycker jag bara, fortfarande inte skräp men förr var eartwatts riktigt bra nätagg.

Ditt nätagg är ju bra redan, byter du bara till en S-Flex 80 mm så får du ett tyst nätagg med.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Vive la liberté!

Å andra sidan gör Delta Signature serien åt Antec också, handlar nog mer om hur företaget specar vad de vill ha snarare än vad tillverkaren kan åstadkomma. CWT gjorde Smartpower och Truepower åt Antec och blev förknippade med undermålighet. Men de fick snabbt bättre rykte efter att de tillverkade VX550W samt TX750W åt Corsair.

Permalänk

Intressant med Deltaco. Hade gärna sett ett test på ett av deras något bättre agg också. De har 500W med dubbla 6pin pci-e och gott om Sata. Borde väll kosta runt 400:-. Jag hade kunnat bidra med ett låneagg bara för att få se siffror på det.

Deltaco är trots allt den givna distrubutören för många som inte har så stora inköp till företag.

Permalänk
Medlem

blev positivt överraskad av AXP! är nog något för framtida budget byggen skulle jag tro

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Hedersmedlem

ansluter mig till resten att som skrivit att det är bra synd att inte Cougars power och cm serie i storlek 400-550w inte kom med. Dem har ju varit här på swec och jag har en del personlig erfarenhet av dem som är mycket mycket positiv. Hade varit väldigt kul att se hur de klarar sig mot testlasten. Annars ett bra test

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Är inte -12V linan i Corsair CX400 agget lite väl låg?

Permalänk
Medlem

Skulle va bra om Cougar deltog i testet, har själv en i min dator

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Hade varit kul med ett agg från Jula o Classe.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Mycket bra test!
Hade varit kul att veta om några av nätdelarna uppfyller EuP direktivet (Energi using Products), vilket innebär bland annat att standbyförbrukningen måste vara mindre än 1W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anCOOL:

Hade varit kul med ett agg från Jula o Classe.

Glöm inte kjelle.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Ja Delta är verkligen inte i Seasonics klass, synd för Antecs skull tycker jag bara, fortfarande inte skräp men förr var eartwatts riktigt bra nätagg.

Ditt nätagg är ju bra redan, byter du bara till en S-Flex 80 mm så får du ett tyst nätagg med.

Jo och så blir det inte så dyrt heller, ska kolla på det

Skrivet av anCOOL:

Hade varit kul med ett agg från Jula o Classe.

Räkna med dåliga nätagg dessutom kostar deras nätagg i klass med dom billiga som funkar bra här så det finns ingen anledning till att köpa sånt.

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar och bockar. Av med hatten helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av anCOOL:

Hade varit kul med ett agg från Jula o Classe.

Om det hade gjorts skulle ACE framstå som top notch

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Kör själv på med ett Fractal Design Integra 500W, var lite av ett impuls köp, behövde en ny nätdel vid dator uppgradering. Men det är ju bra att veta att det är bra grejer!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

Corsair agget

Hej! detta kanske redan nämnts men såg en test på Corsair 400w agget där de pressat det upp till 450w utan problem. De trodde att agget spec satt till 400w beror på att de ville klara 80plus.
Byggt en burk med gigabyte m-atx mobo, i5 quad 2.66, 8gb ram, ati 5770, ssd disk. med detta agg, funka finfint

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Gärna det skulle jag uppskatta

okej nu har jag bytt nätagg. blev riktigt förvånad över hur mycket kabel man fick med hade vänta mig nått i stuket av ACE Raw deal nätagget jag hade men det var massor mer och betydligt längre. under under ingen load så hörs inte ens nätagget. det hörs knappt alls om man har örat rakt imot den. dock så va det lite miss ljud lät typ som ett gammalt 56k modem (med det var vid örat rakt imot och det hördes knappt då ens.) funkar jätte bra servern blev i princip knäpp tyst.

power kabeln man fick med var cirka 170 cm lång. (vet inte vad som är standard)

jag fick jobba lite för att få undan kablarna efter som det va så mycket. när jag bara har 1 hdd och inte behöver någon pcie kabel. en annan sak som kanske är värd att nämna är att 4 pin kontakten och 20pin inte sitter ihop alls. utan man var tvungen att sätta dit dom separat. gick inte få dom att "fastna" i varandra. och man var tvungen att montera 4pin före.

kanske är lite slarvigt skrivet nu men om det är nått du undrar över så är det bara att skriva och fråga. men jag är grymt nöjd med uppgradering känns 100 gånger tryggare än att ha ett ace nätagg

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Var ett okej test men känns inte helt komplett.

Fört och främst. Bra att ni skrev ut namnen på kondensatorerna men enbart namn på dom och framförallt på primärkondensatorerarna säger ju inte mer än halva sanningen. Lämnar ju bara fler frågetecken.
Sekundärsidan som primärt går sönder och är av störst intresse egentligen. Ni kunde ju inkluderat om det var 85C eller 105C på primär och sekundärsidans kondensatorer och om det var Elektrolyt eller Polymer kondensatorer för det påverkar i alla grad livslängden. Bra märke betyder ju inte att det är 105C som håller länge. Corsair vet vi har 105C på sitt 400W budgetmodell på sekundärsidan och 85C på primärsidan av bra märke vilket är en bra kompromiss då sekundärsidan är den som slits hårdast. Fractal vet vi har bra märke men enbart 85C och som ni skrev lågsiktigt kan ni inte testa men det hade i alla fall hjälpt en välja modellen med bäst förutsättningar då 85C inte är bästa förutsättningarna tex, där har Corsair tex har ett övertag direkt förutsatt att kvalitet är bra men som sagt därför både namn och modell måste framgå.
Där sparras det MYCKET pengar genom att snåla med kondigarna höger och vänster. Skiljer en del i pris om man säger så på ett par vettiga 85C elektrolyt än ett par vettiga 105C elektrolyt eller Polymer då dessa lever avsevärt mycket lägre.

Sedan vet jag inte om ni kollade "Ambient temprature" som agget kan leverera sin effekt. Ni testar vid 21C rumstemp. Visst förstår att det är svårt att testa men Silverstone och Corsair tex skriver nästan alltid ut detta värde. För deras dyrare agg är det i regel alltid 50C omgivande tempratur som agget kan leverera sin utlovade effekt. Budget agg om inget står är det i regel 25C alltså lite varmt i lådan så får du inte ut vad som utlovas. Sett en del hyggliga agg som lovar upp till 40C vilket vore fullt tillräckligt och klart bättre än 25C som många budget agg har. Men det har ju vart en sak till att undersöka.

Welcome to Corsair :: CX Power Supplies

Citat:

Rated up to 400W of continuous power output at 40ºC

Skriver Corsair att deras ska klara. Och det stämmer nog. Ju mer värmetoleranta komponenterna är med ju högre temperaturer kan den leverera sin effekt vid. Även deras mer tilltagna flänsar hjälper nog till där för att uppnå detta och att dom mer utsatta sekundärkondensatorerna är specificerade till 105C. 40C för ett budget agg är riktigt bra. Skulle man ju så klart helst testa detta med men tar man Fractal så skriver dom inte ens ut något och deltaco är jag rätt hundra på att dom enbart lovar upp till 25C. Sökt för jäves men IGEN sådan information från Fractal tex. Så det är garanterat 25C max dom garanterar att agget orkar leverera vad som står på märkningen.

Även Silverston utlovar 400W kontinuerligt vid 40C för deras essential 400W modell.
SilverStone Technology Co., Ltd - Designing Inspiration

Det som ingår i ert test är bra. Men det saknas lite tycker jag vilket kan bidra till felaktiga slutsatser om vilket agg som är mest prisvärt eller hållbarast. Komplett information om kondensatorerna på både primär och sekundärsida, Märke, Kapacitet, Arbetstemperatur. Utan det kan man inte kolla upp om dessa är bra eller dåliga.

Rumstemperaturen nätdelen kan leverera sin utlovade effekt saknas vilket i all högsta grad är ett mått på kvalitet och valuta för pengarna. Definitivt inte svårt att komma över 25C en varm sommardag på luften i lådan eller i rummet var agget nu drar sin luft ifrån. Står iget utsatt nånstans från tillverkaren så är det garanterat 25C för annars hade dom använt det som säljknep precis som Corsair, Silverstone mm gör.

Sedan lite som inte rör Recensionen så mycket är att det är inte konstigt att en 360W eller 400W nätdel låter mindre än en på 500W vid samma verkningsgrad. Vid full last behöver mer energi avlägsnas från 500W nätdelen än 400W nätdelen tex. Att folk tror att en 1000W nätdel skulle i teorin vara tystare än en 500W när dom bara behöver 250W är nonsens. Är lasten procentuellt sett identisk tex 100% last så behöves 2x mer energi avlägsnas från 1000W nätdelen än 500W nätdelen vid samma verkningsgrad vilket betyder kraftigare fläkt och flänsar i 1000W agget och mer oväsende på köpet. Viss förbättring kan så klart göras med mer tilltagna flänsar för ett bättre energiutbyte men det kan uppnås på en 500W nätdel med om man kostar på sig en lite dyrare modell som prioriterar låg ljudnivå. Så det är lite orättvist att ställa en 500W nätdel på 100% last mot en 400W nätdel på 100% last och säga att 500W är sämre för den låter mer. Klart den är ju kraftigare.
Det måste man ju ha i åtanke vid köp av nätdel för det är inte första gången folk lurar sig själva för dom tänker fel.

Kan också lägga ett gott ord för Zalman ZM360WB-APS.
haft min sedan 2007-07 alltså snart 3 år och den har gått 24/7 i min HTPC med Athlon64 X2 6000+ 125W TDP och 8600GT, en disk och TV kort och extra ljudkort och lite sånt. Knäpptyst och som sagt går än lika tyst och fint. Får la se hur länge den håller men imponerad hitils.

Permalänk
Medlem

Måste vara ett av de mest efterlängtade testerna på Swec på bra länge. BRA!

Permalänk
Medlem

En bra test!

Men jag undrar verkligen om det ni har skrivit stämmer?

Citat:

De flesta nätdelar i dagsläget använder dock istället aktiva komponenter för att skapa en nära resistiv last (active PFC). Det gör att effektfaktorn hamnar mycket nära 1, men i regel minskas nätdelens verkningsgrad något.

Jag har för mej att man ökar verkningsgraden med aktiv PFC (jag kan fel).

Och era tester säger ungefär lika dant.

PFC, Verkningsgrad vid 50%, Effekfaktorn 50%, namn
A, 82%, 0,98, Antec Basiq 430 W
A, 84%, 0,96, Antec Earthwatts Green 380 W
A, 81%, 0,98 Silverstone Strider Essential 400 W
A, 82%, 0,99 Silverstone Strider Essential 500 W
A, 80%, 0,97 Zalman ZM360B-APS 360 W
A, 83%, 0,96 FSP Group FSP400-60APN 400 W
A, 81%, 0,96 Fractal Design Integra 400 W
A, 83%, 0,95 Fractal Design Integra 500 W
A, 82%, 0,99 Chieftec A80 400W
A, 83%, 0,99 Corsair CX400 400 W

P, 76%, 0,80 Deltaco PSU-422 450 W
P, 74%, 0,74 HEC Altis 450 W
P, 77%, 0,61 AXP Simple Power 500 W
P, 75%, 0,72 Cooler Master Extreme Power Plus 400 W
*P, 72%, 0,74 Rasurbo Basic Power 550 W (* @ 25% last)

En aktiv ligger ofta över 80% medan passiva en bra bit från 80%.
Givet viss kan budget grejer ha snålat in på kvalitet på passiva komponenterna, så att verkningsgrad blir lidande...

Jag vill en en gång tack för en läsvärd test!

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk

FSP 400W verkar riktigt prisvärt, särskilt med tanke på deras goda rykte de haft i många år. Såg nu att det fanns en 500w modell också, varför var inte den med? Är den ny? Jag har faktiskt inte sett den tidigare. Men den borde ju leverera lika bra den med? Jag själv är på jakt efter ett nytt agg så jag känner mig rätt sugen på den.
FSP FSP500-60APN 500W - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

FSP 400W verkar riktigt prisvärt, särskilt med tanke på deras goda rykte de haft i många år. Såg nu att det fanns en 500w modell också, varför var inte den med? Är den ny? Jag har faktiskt inte sett den tidigare. Men den borde ju leverera lika bra den med? Jag själv är på jakt efter ett nytt agg så jag känner mig rätt sugen på den.
FSP FSP500-60APN 500W - Inet.se

FSP >> PC Power Supply >> ATX 12V ver.2.3 >> APN,(85)
Där är den.
Det jag påpekade innan om tempraturen är rätt intresant. Den är specificerad till 0-25C ambient eller omgivande temperatur då. Corsair och silverstone i Sweclockers test är specificerade till 40C där agget fortfarande kan leverera kontinuerlig utlovad effekt 24/7.
FSP är bra men kan klart vara värt en slant extra att ha lite mer marginal tycker jag. Ganska optimistiskt att tro att luften i lådan aldrig kommer över 25C. Över 25C är nog igen fara dock men risken finns ju att överhetnigskyddet kicka in innan man når max effekten. Så vill man ha ut vad dom lovar i alla scenarion även en varm sommardag kan ju dom där extra kronorna Corsair eller Silverstone kostar vara värt det. Finns 400W corsiar för 479Kr på inet tror jag eller nåt sånt. Vist lägre effekt men Corsair brukar ju vara generösa med siffrorna men tycker nog det är mer välbalanserat ändå. Men som sagt en smaksak.
Men 25C ambient är typiskt budget agg.
Det tycker jag sätter Corsiar och Silverstone med sina mer påkostade agg vad det gäller specifikationer, kondigar osv i en annan liga. Dyrare kanske men mer valuta för pengarna som man säger.
Just det att Corsair och Silverstone har högre max värde för Ambient temprature eller då omgivande tempatur är en av förklarigarna till att dom ofta presterar bättre än specefikationerna i test eller jag dom specifikationer som står på agget då dom är satta vid just max tempraturen. Ofta har komponenterna i övrigt lite mer marginal och är temperaturerna gynnsamma kan agget leverera lite mer. Tex mitt Silverstone dock inget budget agg är specefiserat till 850W @ 50C ambient kontinuerligt men står också att om temperaturen är 25C eller lägre kan agget kontinuerligt ge 1050W men det säljs och är specificerat till 850W både på agg och i manual men utöver det finns dom specifikationerna. Inte kollat så noga på Corsair men säkert därför dom ofta ger lite mer utan att slänga in handduken i test som görs med 21-22C temperatur. Det som sätter gränsen för att aggs komponenter är antigen dess elektriska värden, strömmen primärt i detta fallet eller dess termiska värden. När något når gränsen så ska agget skydda sig med en av stängning.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

FSP >> PC Power Supply >> ATX 12V ver.2.3 >> APN,(85)
Där är den.
Det jag påpekade innan om tempraturen är rätt intresant. Den är specificerad till 0-25C ambient eller omgivande temperatur då. Corsair och silverstone i Sweclockers test är specificerade till 40C där agget fortfarande kan leverera kontinuerlig utlovad effekt 24/7.
FSP är bra men kan klart vara värt en slant extra att ha lite mer marginal tycker jag. Ganska optimistiskt att tro att luften i lådan aldrig kommer över 25C. Över 25C är nog igen fara dock men risken finns ju att överhetnigskyddet kicka in innan man når max effekten. Så vill man ha ut vad dom lovar i alla scenarion även en varm sommardag kan ju dom där extra kronorna Corsair eller Silverstone kostar vara värt det. Finns 400W corsiar för 479Kr på inet tror jag eller nåt sånt. Vist lägre effekt men Corsair brukar ju vara generösa med siffrorna men tycker nog det är mer välbalanserat ändå. Men som sagt en smaksak.
Men 25C ambient är typiskt budget agg.
Det tycker jag sätter Corsiar och Silverstone med sina mer påkostade agg vad det gäller specifikationer, kondigar osv i en annan liga. Dyrare kanske men mer valuta för pengarna som man säger.
Just det att Corsair och Silverstone har högre max värde för Ambient temprature eller då omgivande tempatur är en av förklarigarna till att dom ofta presterar bättre än specefikationerna i test eller jag dom specifikationer som står på agget då dom är satta vid just max tempraturen. Ofta har komponenterna i övrigt lite mer marginal och är temperaturerna gynnsamma kan agget leverera lite mer. Tex mitt Silverstone dock inget budget agg är specefiserat till 850W @ 50C ambient kontinuerligt men står också att om temperaturen är 25C eller lägre kan agget kontinuerligt ge 1050W men det säljs och är specificerat till 850W både på agg och i manual men utöver det finns dom specifikationerna. Inte kollat så noga på Corsair men säkert därför dom ofta ger lite mer utan att slänga in handduken i test som görs med 21-22C temperatur. Det som sätter gränsen för att aggs komponenter är antigen dess elektriska värden, strömmen primärt i detta fallet eller dess termiska värden. När något når gränsen så ska agget skydda sig med en av stängning.

Tack för ett mycket givande svar. Får nog bli ett CX400 då. En sak funderar jag på bara, 400w räcker förmodligen med marginal för ett vanligt high-end-rigg med ett strömkrävande grafikkort, men om jag vill köra dubbla grafikkort nån gång i framtiden? Kommer den räcka till då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Tack för ett mycket givande svar. Får nog bli ett CX400 då. En sak funderar jag på bara, 400w räcker förmodligen med marginal för ett vanligt high-end-rigg med ett strömkrävande grafikkort, men om jag vill köra dubbla grafikkort nån gång i framtiden? Kommer den räcka till då?

Dubbla strömkrävande kort? Då skulle jag skaffa något större än CX400!

Jag skulle nog inte heller köra något mer strömkrävande än säg ett 5870 på en CX400 heller... Om inte annat så lär nog ljudnivån börja bli irriterande vid det laget. (i load)

Skrivet av erixon:

Jag har för mej att man ökar verkningsgraden med aktiv PFC (jag kan fel).

Och era tester säger ungefär lika dant.
...
En aktiv ligger ofta över 80% medan passiva en bra bit från 80%.
Givet viss kan budget grejer ha snålat in på kvalitet på passiva komponenterna, så att verkningsgrad blir lidande...

Jepp, så enkelt tror jag det är: de med passiv PFC är billigare agg med sämre komponenter och sämre design som gör dem mindre effektiva. Såvitt jag minns att jag läst tidigare, så stämmer alltså det Swec säger om att aktiv PFC faktiskt minskar effektiviteten litegrann.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

skulle somsagt vilja se test på Jula och Classe nätagg och även Kjells Plexgear som är 80 plus certifierade borde testas och se om dom håller vad dom lovar

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Tack för testet SweClockers, trots en del mindre missar i det som en del inlägg berättar om i tråden men kontentan är, som vid andra utförda tester, att vissa märken/modeller borde inte få tillåtelse att säljas ut till konsumentleden på grund av sina undermåliga konstruktioner med farliga (dödliga) egenskaper för datorsystem och dess omgivning.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Riktigt bra test som var intressant och spännande att läsa!
Det kan vara mycket användbart när man ska bygga en budget-dator. Det som förvånade mig var att AXP och Deltaco var såpass bra.

Själv har jag Antec EarthWatts i alla mina stationära datorer. Dock så byggs de nya modellerna av Delta medan de lite äldre (som jag har) är byggda av SeaSonic och generellt uppfattas som bättre.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Till nästa nyår ska jag inte köpa några fyrverkerier, köper ett Rasurbo Basic Power 550 W istället, då slipper jag gå ut i kylan och kan istället njuta av ett fyrverkeri inomhus.
Jag måste bara citera indomo's sida
"Extremt prisvärd nätdel från Rasurbo‚ med bibehållen kvalitet! 24 månaders garanti."

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Köpte 3 st CX400 för 445:-/st efter Sweklockers ACE Brasa, Hade 4st ACE :-/
Kul att dom fick bäst i test nu efter mitt köp.
Har även ett HX850w som oxå blev bäst i test som jag köpte efter forumets rekomendationer.
Har dessutom TX650w, HX650w samt Newton 650w och Tesla 450w.
CoolerMaster real Power 620w & 520w samma tillverkare som Corsair HX650 bl.a.
Jag har följt forumet noga så ni verkar ha fått rätt på alla punkter hitills.
Har några Xilence oxå som jag använder sparsamt i nödläge (verkar att klara sig ganska bra)
Då kan man sova lungt i ett par år frammåt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Köpte 3 st CX400 för 445:-/st efter Sweklockers ACE Brasa, Hade 4st ACE :-/
Kul att dom fick bäst i test nu efter mitt köp.
Har även ett HX850w som oxå blev bäst i test som jag köpte efter forumets rekomendationer.
Har dessutom TX650w, HX650w samt Newton 650w och Tesla 450w.
CoolerMaster real Power 620w & 520w samma tillverkare som Corsair HX650 bl.a.
Jag har följt forumet noga så ni verkar ha fått rätt på alla punkter hitills.
Har några Xilence oxå som jag använder sparsamt i nödläge (verkar att klara sig ganska bra)
Då kan man sova lungt i ett par år frammåt.

jävlar hur många datorer har du? haha och haru lust att sälja nått nätaggregat?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

jävlar hur många datorer har du? haha och haru lust att sälja nått nätaggregat?

Ja... 4st ACE

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...