Permalänk
Medlem

Sista input, Speldator 11000

Vet att det ligger enormt mycket trådar uppe på datorer i den här prisklassen just nu, men ville bara ha en sista input på det paket jag själv satt ihop. Datorn ska främst användas till spel men det kommer köras en hel del multitasking på den också. Here goes:

Permalänk
Medlem

Snarlikt mitt paket, fast jag hade satsat på ett GTX 470 för några hundralappar extra. Inet har ju nån kampanj på ett just nu Sparkle GeForce GTX 470 1280MB + Just Cause 2! - Inet.se
Betydligt bättre prestanda.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kollade lite på GTX 470 innan och prestandan är ju snarlik.. Fick 10-20% bättre som mest i ett fåtal spel men i de flesta låg det knappt 5% bättre och det fick t.o.m sämre i ett par. 400 kronor är inte mycket pengar, men jag försöker spara in på alla ställen där det går

Kan vara nåt att fundera på däremot, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Planeto:

Kollade lite på GTX 470 innan och prestandan är ju snarlik.. Fick 10-20% bättre som mest i ett fåtal spel men i de flesta låg det knappt 5% bättre och det fick t.o.m sämre i ett par. 400 kronor är inte mycket pengar, men jag försöker spara in på alla ställen där det går

Kan vara nåt att fundera på däremot, tack för tipset!

kan det kanske vara då det är ett tesseliserings monster och därefter kommer att fungera utmärkt i dx11 titlar som efter/runt jul kommer att strömma in!:O

Permalänk
Medlem

A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800 - Inet.se
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se
Skulle tagit något av dessa minnen istället då de kostar ungefär lika mycket men om du ska klocka så tar minnena stopp lite senare
annars bra!

Permalänk
Medlem

Oj, det glömde jag nämna. Datorn kommer inte klockas men det skadar iofs inte att ha möjligheten.. Bra tips.