Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

När vi får in en produkt utgår vi främst i från felbeskrivningen och försöker återskapa felet i vår testmiljö. När det gäller diskar har exempelvis tillverkarna testprogram, när det gäller grafikkort kan vi testa ihop med spel som kunden har problem med eller liknande etc.

Det skiljer sig från fall till fall.

Mvh / Inet

Det blir väl knappast något minus ifall andra fel som beror på grafikkortet/processorn förekommer?:P

Trodde inte att ni hade tid att sitta och spela tills fel uppkommer, trodde att ni använde stabilitetsprogram som typ Furmark

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Låter lurigt. Det bästa är att testa kortet i en annan burk för att se om det är defekt eller om det är kompabilitetsproblem.

För att felanmäla är att det bara att gå in på vår hemsida under support eller slå oss en signal på 031-652700.

Var visst ett kompatiblitetsproblem. Ska testa att uppdatera bios och hålla tummarna

Permalänk
Medlem

När kommer det så att man kan länka direkt till en sparad kundvagn? skulle underlätta något enormt när man sätter ihop olika datorpaket åt folk. har stått "Här kommer direktlänk till kundvagn visas inom kort" rättså länge nu?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

För mig funkar inte knappen "Töm kundvagn" när man trycker på den så kommer man till startsidan men varorna är kvar

Permalänk
Medlem

Kritik

Hej Inet.

Jag ringde idag eran butik/support för jag ville köpa en SSD Hårdisk.
Jag ville veta om det fanns SSD diskar med Sata 3 och om det var någon egentlig skillnad på Sata 1, sata 2 och sata 3 när det gäller SSD

Frågade även vilken disk som var prisvärd med ett max tak på 4000kr.

Fick till svar att vet man inte skillnaden mellan dessa olika så ska man nog helt enkelt inte hålla på med datorer och låta någon annan ta över arbetet. Han försökte även sälja in att dom tar på sig monterings uppdrag.

Vad är det för svar?.....ska man lämna ifrån sig datorn bara för att man vill köpa en hårddisk och vill veta vilken Sata som är att föredra

Är man inte så haj på datorer utan jobbar på att lära sig det och aldrig har byggt en dator så är det kalas att det finns support men efter detta samtal kännde jag mig oerhört diskriminerad och väljer nog i fortsättningen att låta bli att handla av er. Dock har jag haft bra erfarenhet av er innan då jag handlat för ca 45 000kr hos er det senaste året men detta tycker jag var väldigt onödigt.

Tack för mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal:

Jag ville veta om det fanns SSD diskar med Sata 3 och om det var någon egentlig skillnad på Sata 1, sata 2 och sata 3 när det gäller SSD

Inte för att vara ohyfsad, men vore det inte lättare att googla det?

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Jo visst kunde jag googlat det men jag satt i bilen ca 15minuter från Inet och tänkte därför att jag slår en signal. Blir ju även lättare att få ett snabbt svar där när jag ändå har dem på luren men det sket sig tyvärr.

Men men, kanske hade oturen att få prata med någon som var trött och seg innan helgen och ville på semester.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag la en beställning av lite grejer hos er i onsdags och allt fanns/finns i lager förutom ett Antec P180 mini VIT som enbart fanns i butikslagret på Ringön.

Varför tar de sån tid för er att skicka mina grejer?

Ni brukar ju i vanliga fall va GRYMMA på att skicka så man har grejerna inom 24-48 timmar efter beställning dom andra gångerna jag har beställt åt mig eller åt vänner här nere i GBG.

Är lite besviken på er att jag inte fick grejerna innan helgen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal:

Hej Inet.

Fick till svar att vet man inte skillnaden mellan dessa olika så ska man nog helt enkelt inte hålla på med datorer och låta någon annan ta över arbetet. Han försökte även sälja in att dom tar på sig monterings uppdrag.

Vad är det för svar?.....ska man lämna ifrån sig datorn bara för att man vill köpa en hårddisk och vill veta vilken Sata som är att föredra

Är man inte så haj på datorer utan jobbar på att lära sig det och aldrig har byggt en dator så är det kalas att det finns support men efter detta samtal kännde jag mig oerhört diskriminerad och väljer nog i fortsättningen att låta bli att handla av er. Dock har jag haft bra erfarenhet av er innan då jag handlat för ca 45 000kr hos er det senaste året men detta tycker jag var väldigt onödigt.

Tack för mig...

Crucial RealSSD C300, riktigt vass SSD med Sata3, bland de snabbaste som finns.

Permalänk
Medlem

Hej Inet - tänker ni plocka in de nya HP Envy? Jag är lite intresserad av 17" varianten!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

För mig funkar inte knappen "Töm kundvagn" när man trycker på den så kommer man till startsidan men varorna är kvar

Detta är fallet hos vissa när man försöker tömma kundvagnen när man inte är inloggad.
Löses genom att radera cookies från inet.se

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal:

Men men, kanske hade oturen att få prata med någon som var trött och seg innan helgen och ville på semester.

Skönt att du tänker så, för man kan verkligen inte döma ett företag baserat på en person som uppfört sig mindre bra, lite tråkigt att så många tänker på sådant sätt.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Men ansikten utåt är ju ansikten utåt, dom får aldrig bemöta en kund på ett dåligt sätt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jo visst man kan inte döma ett företag efter en person men blir deras kunder bemötta på ett sådant sätt så borde man ju ta och sålla bland personalen.

Tyckte iaf det var väldigt onödigt, men men...

Permalänk
Medlem

globala kundvagnar

Här kommer ett förslag på en feature som jag tror skulle bli väldig använd, inte minst här på sweclockers. Implementera en funktion så att man kan spara "globala kundvagnar" och sedan embedda dessa på andra sidor! Användningsområdet är i de fall då jag som privatperson vill ge köpråd till någon annan, t.ex. till alla de otals köpråds trådarna på detta forum eller i mail till någon kompis eller förälder. Just nu görs detta genom att man gör screenshot, laddar upp på imageshack etc och sedan länkar till bilden. Detta är mer jobb och framförallt mindre flexibelt.

Några saker att tänka på:

Vem äger kundkorgen som är sparad. Om jag äger kundvagnen kan jag sedan ta bort den (för att städa upp på mitt eget konto) och då försvinner embeddingen. Det är kanske inte det man vill åt.

Se till att det går att importera en global kundvagn, då kan man skicka en kundvagn till en kompis som genom ett par klick kan logga in på sitt konto, importera kundvagn och gå direkt till köp.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Här kommer ett förslag på en feature som jag tror skulle bli väldig använd, inte minst här på sweclockers. Implementera en funktion så att man kan spara "globala kundvagnar" och sedan embedda dessa på andra sidor! Användningsområdet är i de fall då jag som privatperson vill ge köpråd till någon annan, t.ex. till alla de otals köpråds trådarna på detta forum eller i mail till någon kompis eller förälder. Just nu görs detta genom att man gör screenshot, laddar upp på imageshack etc och sedan länkar till bilden. Detta är mer jobb och framförallt mindre flexibelt.

Vem äger kundkorgen som är sparad. Om jag äger kundvagnen kan jag sedan ta bort den (för att städa upp på mitt eget konto) och då försvinner embeddingen. Det är kanske inte det man vill åt.

Se till att det går att importera en global kundvagn, då kan man skicka en kundvagn till en kompis som genom ett par klick kan logga in på sitt konto, importera kundvagn och gå direkt till köp.

Det är en feature som varit planerad länge, som det också frågas om emellanåt.
Som jag förstått det så kommer det att vara en av ens egna kundvagnar man kan länka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Men ansikten utåt är ju ansikten utåt, dom får aldrig bemöta en kund på ett dåligt sätt

Personen som pratade med honom kanske trodde att han bemötte kunden korrekt? Det är väl inte alltid lätt att veta om man ska förklara något på högre nivå, eller om man ska förklara det på ett sätt som kunniga personer kan bli förolämpade av.

Lite dåligt förklarat men jag är trött och påväg till sängen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spongie:

Personen som pratade med honom kanske trodde att han bemötte kunden korrekt? Det är väl inte alltid lätt att veta om man ska förklara något på högre nivå, eller om man ska förklara det på ett sätt som kunniga personer kan bli förolämpade av.

Lite dåligt förklarat men jag är trött och påväg till sängen.

Nej det är sant men hur svårt kan det vara att svara på frågan om vad som är prisvärt och få fram att den ena versionen är bättre än den andra.

Att sata 3 är bättre fattar jag med men jag tänkte att man kanske skulle vänta lite tills det fanns fler diskar att välja på.

Som det ser ut just nu så blir det en med sata 2 från corsair, blir kanske en med sata 3 senare när man har ilte större urval.

Fast jag kännde mig ändå behandlad som en hund men vem vet. Beställer jag någon mer gång så kanske jag får ett stort ben istället för nån godis stång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Skrivet av MB76:

Som jag förstått det så kommer det att vara en av ens egna kundvagnar man kan länka till.

Intressant
Skulle bli väl använt..

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Bra att flera har fått iden! Men jag tror det är dumt att länka till egna kundvagnar, i så fall behövs lite organisation bland kundvagnarna, typ folders, annars blir det nog rörigt. Alternativt att en kundvagn får en liten flagga om den har blivit använd genom en annan sida, då tar man inte tar bort den av misstag i alla fall. Jag inser dock att ingen av ideerna är 100%, men nån skarp hjärna kanske kan komma på en bättre lösning.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Inet
Skrivet av Wedes:

Ni frågade tidigare vad jag menade med kombo-erbjudanden och jag förklarade men fick inget svar på om ni ska ta det i åtanke eller inte.

Absolut något vi har i åtanke. Vi läser och tar till oss det mesta här i tråden, även om det inte alltid sker ändringar direkt.

Som det ser ut nu har vi inget smidigt sätt i våra system att gå ut med komboerbjudanden, men så fort det finns programmeringstid över är det något vi kommer att kolla på!

Skrivet av Fredmannen:

Tjenare Inet!

Undrar om ni har fått något nytt datum angående leverans från SteelSeries, ser att ni har flertalet varor som har statusen "försenade" så jag antar att ni får en väldigt stor leverans inom en snar framtid?

Mvh Marcus

Inköpsavdelningen jagar Steelseries efter datum, men tyvärr är det svårt att få fram något vettigt under semestertider.

Skrivet av dunis90:

Det blir väl knappast något minus ifall andra fel som beror på grafikkortet/processorn förekommer?:P

Trodde inte att ni hade tid att sitta och spela tills fel uppkommer, trodde att ni använde stabilitetsprogram som typ Furmark

Även stabilitetsprogram används, det är lite från fall till fall. Vårt mål är att verifiera fel på produkten så fort som möjligt för att kunna få iväg en ny till kunden.

Skrivet av voro12:

Vidarebefordrat till våra programmerare!

Skrivet av Fractal:

Hej Inet.

Tack för mig...

Hej Fractal,

Jag har pratat runt med vår kundtjänst och ingen känner igen ärendet. Låter knepigt att vi inte hjälpte dig och i stället försökte sälja in monteringstjänster. Vi tycker snarare att det är roligt att ha engagerade kunder som bygger ihop sina datorer själva och diskuterar mer avancerad hårdvara med oss.

Skrivet av Ant3:

Hej.

Jag la en beställning av lite grejer hos er i onsdags och allt fanns/finns i lager förutom ett Antec P180 mini VIT som enbart fanns i butikslagret på Ringön.

Varför tar de sån tid för er att skicka mina grejer?

Ni brukar ju i vanliga fall va GRYMMA på att skicka så man har grejerna inom 24-48 timmar efter beställning dom andra gångerna jag har beställt åt mig eller åt vänner här nere i GBG.

Är lite besviken på er att jag inte fick grejerna innan helgen.

Det är svårt att svara på varför en viss order inte gått iväg som den bör utan ordernummer.

Som vanligt, när det gäller orderspecifika ärenden, skicka ett mail till info@inet.se eller slå en signal till oss på 031-652700 med ordernumret redo!

Skrivet av doolar:

Hej Inet - tänker ni plocka in de nya HP Envy? Jag är lite intresserad av 17" varianten!

Har tyvärr inte svar på det idag, men frågan är vidarebefordrad till vår inköpsavdelning.

Finns på lager nu.

Skrivet av Göteborgaren:

När kommer det så att man kan länka direkt till en sparad kundvagn? skulle underlätta något enormt när man sätter ihop olika datorpaket åt folk. har stått "Här kommer direktlänk till kundvagn visas inom kort" rättså länge nu?

Skrivet av sunefred:

Så fort semestertiderna är över kommer vi att köra ett race och försöka få till lite fler funktioner. Sparad kundvagn som man kan dela med sig av är absolut något som ligger på planeringen!

Sommarhälsningar från ett stekhett Göteborg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv

Meh! Beställde ett moderkort igårkväll/natt och nu har ni sänkt priset med hela 12 kr!!
Sicket sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Meh! Beställde ett moderkort igårkväll/natt och nu har ni sänkt priset med hela 12 kr!!
Sicket sätt!

Du borde ju liksom kräva kompensation! 4-5 godisstänger för detta oetiska sätt att sänka pris på!

Permalänk
Medlem

inet's service är skön!
i lördags åkte jag till inet för att köpa ny mus, vänsterklick-knappen på min razermus, som jag köpte i december 2008, hade glappat ett tag, sen såg jag att det var 2 års garanti på den så jag tog med och lämnade in den (utan kvitto, beställde den på nätet så det fanns kvar i systemet), det kunde ta upp till en vecka för de hade mycket att göra och använde kösystem.
idag, måndag, kl 09:58 var det klart och jag får hämta en logitech g500 istället
(som jag bad att få byta till för razermusen inte säljs längre)

Visa signatur

Jawop°
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pewtah:

Du borde ju liksom kräva kompensation! 4-5 godisstänger för detta oetiska sätt att sänka pris på!

precis

Permalänk
Medlem

Hej Inet
Jag har en fråga...
Huer kommer det sig att en BenQ 24 tums skärm ( länk BenQ TFT 24" G2420HDBL LED - Inet.se ) har gått upp med över 800 kr i just eran butik men stannar på samma pris i andra ?
Blev lite nyfiken då man hade tänkt att beställa en sån o lite extra inom kort.

// MvH Jonas.

Edit: Nu är priset sänkt till det förra

Permalänk
Permalänk

När kommer Corsair Obsidian 800D - Inet.se in i Weblager igen?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

När kommer Corsair Obsidian 800D - Inet.se in i Weblager igen?

Beställningsvara = Du beställer, inet beställer ett exemplar och sen skickar hem till dig om jag förstått rätt.

Annars finns den i butikslager, tar bara en dag extra att skicka.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -