Permalänk
Medlem

fps drop

Hej
Jag får fps drop när jag kör modern warfare 2 dropar till ungefär 1-10 fps. Jag har mer fps drop på endel banor än andra mest på terminal. Fps dropen började sen jag köpte Radeon hd 5750.
Specs:
Intel Dual core e6300 2.8 ghz
Radeon HD 5750
RAM:2gb

Visa signatur

Intel Core i5-2500k @ 4,5 ghz| MSI Z77A-S03 | 2x MSI GeForce GTX 660 | Corsair 4GBX2| intel SSD 40gb | Corsair TX650 | Silverstone Raven RV03 |

Permalänk
Skrivet av alle71:

Hej
Jag får fps drop när jag kör modern warfare 2 dropar till ungefär 1-10 fps. Jag har mer fps drop på endel banor än andra mest på terminal. Fps dropen började sen jag köpte Radeon hd 5750.
Specs:
Intel Dual core e6300 2.8 ghz
Radeon HD 5750
RAM:2gb

Det är nog för att Din processor och dina minnen flaskar ditt graffekort. Det borde flyta på mycket bättre om du klockar processorn till omkring 3.3ghz eller så.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt men ifall jag överclockar mer än 3.0 får jag overclocking or overvoltage failed

Visa signatur

Intel Core i5-2500k @ 4,5 ghz| MSI Z77A-S03 | 2x MSI GeForce GTX 660 | Corsair 4GBX2| intel SSD 40gb | Corsair TX650 | Silverstone Raven RV03 |

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

gå in program, steam, steamapps, common, modern warfare 2, players, sen öppnar du config_mp med anteckningar och ändrar seta_drawwater till "0" istället för 1, ett vanligt problem med ati korten.

en annan sak är att du har för lite ram, släng in 2gb till.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Det är nog för att Din processor och dina minnen flaskar ditt graffekort. Det borde flyta på mycket bättre om du klockar processorn till omkring 3.3ghz eller så.

1-10 fps har inte med att han måste klocka processorn. Ska du ge råd så ge ordentliga. Vi på swec gillar överklocka, men det är för att testa gränserna, inte råda bot på felaktig prestanda.

T.S:
Jag skulle titta över drivrutinerna. Sen säger du att det börja med att du köpte ett 5750, var det så att du stoppa i det i en gammal XP installation eller du formatera datorn samtidigt, du kanske gick över från nVIDIA till ATI.

Kan hända vad som helst.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Pepper:

Det är nog för att Din processor och dina minnen flaskar ditt graffekort. Det borde flyta på mycket bättre om du klockar processorn till omkring 3.3ghz eller så.

Jasså de tror du, är det något mer som tomten har sagt?

Permalänk
Medlem

tror nog inte processorn flaskar, de är nog som AkUs skriver, titta över drivrutinerna

Visa signatur
Permalänk

Det är något allvarligt fel, du ska utan problem kunna maxa mw2. Jag har dock vart med om liknande problem men bara sporadiskt pga. dålig host och andra buggar i mw2.

Det är inget som flaskar det är nåt annat problem med datorn/drivrutiner. Funkar andra spel som dom ska?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Det är något allvarligt fel, du ska utan problem kunna maxa mw2. Jag har dock vart med om liknande problem men bara sporadiskt pga. dålig host och andra buggar i mw2.

Det är inget som flaskar det är nåt annat problem med datorn/drivrutiner. Funkar andra spel som dom ska?

Ska han kunna maxa mw2, ironi eller?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Ska han kunna maxa mw2, ironi eller?

10-40 fps är tydligen acceptabelt för han.. haha.

Permalänk
Skrivet av robalm:

Ska han kunna maxa mw2, ironi eller?

Kanske inte med 32xAA@1080p..

Men med normala 4xAA och säg 1680x1050 ska det ju inte vara några problem att snitta 30-40fps. Det fixar ju min laptop even.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Kanske inte med 32xAA@1080p..

Men med normala 4xAA och säg 1680x1050 ska det ju inte vara några problem att snitta 30-40fps. Det fixar ju min laptop even.

Ok ungefär samma fps på din laptop som på min datorn, grym laptop du måste ha.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Ok ungefär samma fps på din laptop som på min datorn, grym laptop du måste ha.

Absolut inte, men mw2 kräver ju inte speciellt mkt av hårdvaran. Jag tänker då främst på MP, i SP dyker det ju ibland.

Men allvarligt så borde det inte vara några problem alls med datorn du har i din sign.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Absolut inte, men mw2 kräver ju inte speciellt mkt av hårdvaran. Jag tänker då främst på MP, i SP dyker det ju ibland.

Men allvarligt så borde det inte vara några problem alls med datorn du har i din sign.

Vi kanske mäter fps på olika sätt, jag säger just 40fps i full strid, du kanske säger 40fps stå still och kolla i marken?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Nätagg?
Temp på GPU å CPU i spel?
Senaste drivrutiner?
Lagt spelet i undantag i ditt antivirusprogram?
Nå 3´e part program som är installerat som vi bör veta av?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av robalm:

Vi kanske mäter fps på olika sätt, jag säger just 40fps i full strid, du kanske säger 40fps stå still och kolla i marken?

Jag pratar snitt fps såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Vi kanske mäter fps på olika sätt, jag säger just 40fps i full strid, du kanske säger 40fps stå still och kolla i marken?

När jag kör 4xAA i CoD och 4xAA i CCC (vet inte vad det gör för skillnad i CCC, därför nämner jag båda.) 1080p och allt annat på max med ett 5770 så har jag 86FPS när det är lugnt och den sjunker aldrig till någon obehaglig nivå förutom när jag får en Predator bredvid mig (som kommer döda mig med eller utan FPS dropp). Ett 5750 borde fungera utmärkt i samma inställningar, kanske lite tweak beroende på hur kräsen man är med FPSen, har en 1650*1050 skärm borde det gå ännu bättre.

Kan dock inte säga något om minnenas eller processorns verkan på det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Vi kanske mäter fps på olika sätt, jag säger just 40fps i full strid, du kanske säger 40fps stå still och kolla i marken?

Är det bara jag som tycker du är ovanligt otrevlig? Kommer du ens med någon hjälp till denna tråd? Nej, inte ett dugg faktiskt.

Till TS, när du satte i det nya kortet. Tog du bort dom gamla drivrutinerna ordentligt?
Är det bara i MW2 du får drop?

Permalänk
Skrivet av fusiob:

När jag kör 4xAA i CoD och 4xAA i CCC (vet inte vad det gör för skillnad i CCC, därför nämner jag båda.) 1080p och allt annat på max med ett 5770 så har jag 86FPS när det är lugnt och den sjunker aldrig till någon obehaglig nivå förutom när jag får en Predator bredvid mig (som kommer döda mig med eller utan FPS dropp). Ett 5750 borde fungera utmärkt i samma inställningar, kanske lite tweak beroende på hur kräsen man är med FPSen, har en 1650*1050 skärm borde det gå ännu bättre.

Kan dock inte säga något om minnenas eller processorns verkan på det hela.

Precis, det är normal prestanda för ett 5770, ett 5750 borde därmed fixa det utan problem också. Förutsatt att drivare osv. är som dom ska.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleoh:

Är det bara jag som tycker du är ovanligt otrevlig? Kommer du ens med någon hjälp till denna tråd? Nej, inte ett dugg faktiskt.

Till TS, när du satte i det nya kortet. Tog du bort dom gamla drivrutinerna ordentligt?
Är det bara i MW2 du får drop?

Otrevlig?
ja det är nog bara du som tycker, det är faktiskt du som är otrevlig.
Jag reagera på att han sa att trådskaparen borde kunna maxa spelet.

Edit: hur många här tror att man kan maxa spelet med:
Intel Dual core e6300 2.8 ghz
Radeon HD 5750
RAM:2gb

?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Otrevlig?
ja det är nog bara du som tycker, det är faktiskt du som är otrevlig.
Jag reagera på att han sa att trådskaparen borde kunna maxa spelet.

Edit: hur många här tror att man kan maxa spelet med:
Intel Dual core e6300 2.8 ghz
Radeon HD 5750
RAM:2gb

?

Vad är det som angör om man kan "maxa" ett spel?
Vad innebär det att "maxa", kan du förklara det?

Permalänk
Skrivet av robalm:

Otrevlig?
ja det är nog bara du som tycker, det är faktiskt du som är otrevlig.
Jag reagera på att han sa att trådskaparen borde kunna maxa spelet.

Edit: hur många här tror att man kan maxa spelet med:
Intel Dual core e6300 2.8 ghz
Radeon HD 5750
RAM:2gb

?

Varva ner lite gubben, ett 5750 ska kunna fixa mw2 med 40-50fps. Det gör det iaf i dom benchmarks jag har sett, det skulle möjligtvis vara 2gb ram som är i minsta laget men borde inte påverka mw2 så extremt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Varva ner lite gubben, ett 5750 ska kunna fixa mw2 med 40-50fps. Det gör det iaf i dom benchmarks jag har sett, det skulle möjligtvis vara 2gb ram som är i minsta laget men borde inte påverka mw2 så extremt.

Mw2 älskar quad core och han har en enkel dual core.benchmarks du sätt kör dom säkert quad ska du se.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleoh:

Vad är det som angör om man kan "maxa" ett spel?
Vad innebär det att "maxa", kan du förklara det?

Maxa ett spel = högsta möjliga inställningar, jag orkar inte med p12 drama så lägg ner nu.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Maxa ett spel = högsta möjliga inställningar, jag orkar inte med p12 drama så lägg ner nu.

Men vadå p12 drama?
Eftersom det är dator till dator att maxa ett spel, så undrar jag om det är "möjligt" att maxa ett spel?
Det enda sättet att maxa det är väl att köra så långt tills det är på gränsen till spelbart?
Och det är ju system till system.

Innan du kommer och trollar, snälla försök vara seriös och var trevligt bemötande mot andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleoh:

Men vadå p12 drama?
Eftersom det är dator till dator att maxa ett spel, så undrar jag om det är "möjligt" att maxa ett spel?
Det enda sättet att maxa det är väl att köra så långt tills det är på gränsen till spelbart?
Och det är ju system till system.

Innan du kommer och trollar, snälla försök vara seriös och var trevligt bemötande mot andra.

Jag visste att ni var lite slö i Linköping, men detta är ju löjligt.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag visste att ni var lite slö i Linköping, men detta är ju löjligt.

det enda jag gjorde var att fråga om du kunde förklara vad du menade med maxa.
Var inte menat som något dumt eller någon slags idiotiförklaring. Bara en vanlig fråga, men istället försöker du idiotförklara Mig?? det är det jag menar med trevligt bemötande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleoh:

det enda jag gjorde var att fråga om du kunde förklara vad du menade med maxa.
Var inte menat som något dumt eller någon slags idiotiförklaring. Bara en vanlig fråga, men istället försöker du idiotförklara Mig?? det är det jag menar med trevligt bemötande.

Jag behöver inte idiotförklara dig...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag behöver inte idiotförklara dig...

Men seriöst nu. Tråden handlade om fps drop han får när han kör, folk här säger att han borde kunna maxa. Du säger att han Inte kan det.

Du vet, en maxning för honom kanske är på en skärm med 1280*1024. Med allting på högsta, det är en maxning för honom.

Om du menar maxad med "2560*1080 över 3 skärmar med full aa o af" ... bla bla bla
Det är en maxning för den personen som kan köra ett sånt system, men har man en maxupplösning som på mitt exempel, då maxar han det ju. Eller har jag fel?