Synpunkter: Speldator 13000 inkl skärm

Permalänk
Medlem

Synpunkter: Speldator 13000 inkl skärm

Tjo!

Jag ska till att inhandla en ny spelburk + skärm. För 10 år sedan hade jag koll på hårdvarudjungeln men numera känner jag mig aningen vilse Jag har i alla fall läst på lite och petat ihop följande delar. Jag vill gärna ha synpunkter från er som kan detta! Ser det bra ut? Har jag missat några kompatibilitetsproblem etc?

Produktlista - Speldator

Tack på förhand!

Mvh
Matty

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, mycket dator för pengarna.

Det enda jag skulle kolla över är skärmen, är inte så frälst av BenQ, måste ju finnas en samsung för samma pris.

Lycka till med din nya dator

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

Tack för svar noggerr.

Jag velar faktiskt om jag vill ha en 22'' eller 24'''. Jag har en 22'' idag så en till 22'' skulle komplettera den fint. Men samtidigt känns 24'' lockande.

Någon som har tips på bra 22'' / 24'' skärm för cirkus 2000 SEK?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av conzec84:

Tjo!

Jag ska till att inhandla en ny spelburk + skärm. För 10 år sedan hade jag koll på hårdvarudjungeln men numera känner jag mig aningen vilse Jag har i alla fall läst på lite och petat ihop följande delar. Jag vill gärna ha synpunkter från er som kan detta! Ser det bra ut? Har jag missat några kompatibilitetsproblem etc?

Produktlista - Speldator

Tack på förhand!

Mvh
Matty

Inget fel på datorn eller så, men ska du verkligen beställa från 9 olika butiker (varav en i Tyskland och en i Frankrike) och betala dryga 1500 extra i bara frakt - för att inte tala om att vissa av dessa butiker inte ens har webshop? Du drömmer. Faktiskt pris på datorn du länkade - best case - är ~14000 plus frakt (600:-), och då beställer du från både Komplett och Webhallen, eller ~13500 plus frakt om du dessutom beställer från MicroStore, Multitronic och B-ray.

Min rekommendation:

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Självklart beställer jag inte från 9 butiker. Vart har jag skrivit det? Jag länkar till en lista med produkter, där cirkapriser är 13000 exklusive frakt. 2-3 butiker (beroende på frakten) verkar vara bästa alternativet. Tack för din rekommendation!

Permalänk
Medlem

Gjort en del ändringar nu. Skiter i ny skärm + SSD hdd för tillfället. Får uppgradera dessa senare. Nu får jag prylarna för 10k inklusive frakt med hälften inköpt från Inet och hälften från Komplett!