Objektiva åsikter tack! [Iphone vs. Android]

Permalänk
Medlem

Objektiva åsikter tack! [Iphone vs. Android]

Hallå,

Finns det några objektiva människor här i världen som är intresserade av mobiler? Som inte har iPhone och säger att alla Androider är piss och på andra hållet. Jag ska köpa ny mobil, velar mellan iPhone4 och Samsung Galaxy 9000, men har jäkligt svårt att bestämma mig då ingen kan ge ett bra svar på vad som är bäst.
Jag vill ha den mobil som funkar bäst, har störtmöjligheter och flytar bäst. Är detta då Samsungen eller Iphonen, skiter i vad den kostar. Jag ska ha det jag kommer bli mest nöjd med.
Finns här någon som har lite råd att ge mig?

Tack!

Permalänk
Medlem

Iphone = Snabbast grafiskt sett
Android = Mest möjligheter

Vad du än gör så köp absolut inte en Windows Mobile telefon.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1k:

Iphone = Snabbast grafiskt sett
Android = Mest möjligheter

Vad du än gör så köp absolut inte en Windows Mobile telefon.

Nejnej aldrig windows, men hur står sig appmöjligheterna på Android vs iPhone, finns väl betydligt fler till iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filete:

Nejnej aldrig windows, men hur står sig appmöjligheterna på Android vs iPhone, finns väl betydligt fler till iPhone?

Iphone har mycket riktigt fler appar just nu. Jag TROR dock att Android kommer gå om och förbi iOS inom en snar framtid.

Med Android kan du till exempel skapa egna appar enkelt.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem

win mobile 7 ska väl vara helt okay vad jag läst

Permalänk
Medlem

Det vore bra om du berättade om hur du mestadels tänkt använda telefonen till, som kamera, till mailande, facebook, webb eller vad? Det finns nämligen fördelar och nackdelar med de olika plattformarna.

Hur mycket gillar du att pilla med inställningar t.ex.? Med Iphone vet du vad du får, med Android måste du göra lite mer inställningar, men med widgets och liknande kan den bli mer personligt anpassad.

Permalänk
Medlem

Det finns inget sådant som en objektiv åsikt. Objektivt betyder att det bara är baserat på fakta. En åsikt är en personlig värdering, alltså inte fakta.

Nog med filosofi. Jag tror inte du kommer kunna få ett rakt svar på vilken som är bäst. Båda telefonerna är det bästa som finns just nu. Du får nog vara mer specifik och säga vad du tänker ha dem till. Vad menar du med störtmöjligheter?

Båda har mindre problem. Iphone kan tappa signalstyrka om du tar på antennen, Galaxy S har en dåligt fungerande GPS. Annars fungerar de kanonbra. Hårdvaran är ungefär jämförbar, kanske med en liten slagsida åt Galaxy S. Båda flyter jättebra.

Samsungs mjukvara för synkning med dator och uppdatering är buggig och instabil. Med Iphone får du Itunes, som visserligen är lättanvänt och enkelt för synk, men många hatar programmet av andra anledningar.

Om appar är viktigt för dig, tycker jag definitivt du ska ta en Iphone. Android market är bra, men har långt kvar innan den kommer upp till appstores nivå.I sverige har vi tillgång till betalappar från appstore, men inte från android market utan krångel och nödlösningar. Appstore omsätter dessutom mycket större summor än android market, vilket gör att de flesta duktiga utvecklare satsar på iphone.

Permalänk

Jag ser det såhär; iPhone har störst tillgång till appar, mest pga det inte finns möjlighet att betala för apparna i android än, samt att iPhonen har bland de bästa, om inte den bästa, skärmen. Samtidigt är du helt låst till ett program för att göra nånting med mobilen och det måste knepas och knåpas lite för att ens lägga in egna ringsignaler (rätta mig om jag har fel, va ett tag sen jag använde iPhone). Android ligger som sagt efter med apparna men kommer nog komma snabbt ikapp så fort Google öppnar betalmarknaden även i Sverige, men är i mina ögon mer användarvänlig om man tycker om att ändra/lägga till egna saker. Mitt val föll på HTC Desire av just den anledningen, men jag är verkligen inte anti-iPhone eller någon fanboy av nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Jag ser det såhär; iPhone har störst tillgång till appar, mest pga det inte finns möjlighet att betala för apparna i android än, samt att iPhonen har bland de bästa, om inte den bästa, skärmen. Samtidigt är du helt låst till ett program för att göra nånting med mobilen och det måste knepas och knåpas lite för att ens lägga in egna ringsignaler (rätta mig om jag har fel, va ett tag sen jag använde iPhone). Android ligger som sagt efter med apparna men kommer nog komma snabbt ikapp så fort Google öppnar betalmarknaden även i Sverige, men är i mina ögon mer användarvänlig om man tycker om att ändra/lägga till egna saker. Mitt val föll på HTC Desire av just den anledningen, men jag är verkligen inte anti-iPhone eller någon fanboy av nåt.

Instämmer i detta. Förenklat sett skulle man kunna säga att Iphone är mer som mac och android är mer som PC. De är uppbyggda från olika utgångspunkter.

I Iphone OS räknar man med att användaren har mindre kunskap, och har designat telefonen för att man ska kunna använda avancerade funktioner utan att vara en power-user, ungefär som på en Mac. Därmed har man tagit bort en hel del funktioner som mest är förvirrande för oinsatta. Detta stör ofta mer avancerade användare.

I Android, precis som med PC, läggs mer ansvar på användaren, och du måste kunna mer för att telefonen ska komma till sin rätt, men har du mer kunskap har du också större frihet och fler valmöjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Instämmer i detta. Förenklat sett skulle man kunna säga att Iphone är mer som mac och android är mer som PC. De är uppbyggda från olika utgångspunkter.

I Iphone OS räknar man med att användaren har mindre kunskap, och har designat telefonen för att man ska kunna använda avancerade funktioner utan att vara en power-user, ungefär som på en Mac. Därmed har man tagit bort en hel del funktioner som mest är förvirrande för oinsatta. Detta stör ofta mer avancerade användare.

I Android, precis som med PC, läggs mer ansvar på användaren, och du måste kunna mer för att telefonen ska komma till sin rätt, men har du mer kunskap har du också större frihet och fler valmöjligheter.

Båda ovanstående författare är rätt på det.

Jag är verkligen inte objektiv i fråga, men jag har ganska mycket erfarenhet och insikt i båda sidor och står dessutom för samma val som du (galaxy s vs iphone4). Jag har just nu en iphone3g och en macbook pro, men just på grund av hur instängd man är i iOS (ingen möjlighet att köra widgets för kalender och liknande på hemskärmen) så lutar jag åt androidhållet. Något som retar mig dagligen i iOS är de 6 klick som går åt på min iphone för att slå på tethering, där man borde kunna lägga en liten switch på hemskärmen för å slå av och på det.

Men Galaxy S verkar inte felfri den heller, så jag tvekar något.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Sneaky;10257157"]Det finns inget sådant som en objektiv åsikt. Objektivt betyder att det bara är baserat på fakta. En åsikt är en personlig värdering, alltså inte fakta.
QUOTE]

Sorry, tack för lextionen. Men du var ju med på vad jag menade iaf

Jag vill att mobilen ska vara så multifuntionell som möjligt, surf, lite gps, youtube, ringa och smsa. Lite bättre kamera hit och dit skiter jag faktiskt i. Allt ska flyta fint typ internet osv utan massa buggar och strunt. Sen helt klart att man vill ha ett hyffsat batteri, allt under en hel dag är ju under all kritik.

Tycker det är så jäkla svårt att välja, dels för att dom är så nära varandra nu. Men också för att det inte går att fråga någon och få ett klolt svar, då folk antingen älskar eller hatar. Typ som Canon och Nikon på kamera.
Det som retar mig som fan med iphone är antennproblemet, tror dock inte det kommer märkas så mycket här, då usas 3gnät är som ett u-lands.

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

[QUOTE="filete;10257297"]

Skrivet av Sneaky:

Det finns inget sådant som en objektiv åsikt. Objektivt betyder att det bara är baserat på fakta. En åsikt är en personlig värdering, alltså inte fakta.
QUOTE]

Sorry, tack för lextionen. Men du var ju med på vad jag menade iaf

Jag vill att mobilen ska vara så multifuntionell som möjligt, surf, lite gps, youtube, ringa och smsa. Lite bättre kamera hit och dit skiter jag faktiskt i. Allt ska flyta fint typ internet osv utan massa buggar och strunt. Sen helt klart att man vill ha ett hyffsat batteri, allt under en hel dag är ju under all kritik.

Tycker det är så jäkla svårt att välja, dels för att dom är så nära varandra nu. Men också för att det inte går att fråga någon och få ett klolt svar, då folk antingen älskar eller hatar. Typ som Canon och Nikon på kamera.
Det som retar mig som fan med iphone är antennproblemet, tror dock inte det kommer märkas så mycket här, då usas 3gnät är som ett u-lands.

Tack för svaren!

Vi kan väl säga så här att med två så bra telefoner är risken liten att du blir missnöjd. samsungs gps-problem ska vara mjukvarurelaterat, och kanske fixas snart. Tror inte dom vill ha några miljoner arga galaxy s-ägare på halsen. Allt det andra är båda telefonerna bra på.

Batteriet? Tja, här blir du nog besviken. Räkna med att ladda varje kväll. Batteritekniken håller inte jämna steg med den andra utvecklingen tyvärr. Android äter i allmänhet väldigt mycket batteri. Tror Iphone är lite bättre i det avseendet, med betoning på lite.

Men jag tror nog att Iphone kan vara en snäppet mer polerad produkt utifrån dina önskemål. Apple har ju fördelen att de kan optimera sina operativsystem till en begränsad uppsättning hårdvaror, då de kontrollerar den biten. Google har samma problem som Microsoft, OS:et måste funka på en stor mängd olika hårdvaror. De har ingen klart definierad plattform att utveckla för på samma sätt, så det blir mindre optimerat. Dessutom gör den höga utvecklingstakten i OS:et att tillverkarna måste stressa fram telefoner, och de måste också skriva mjukvara själva, vilket de inte gör särskilt bra. Därför får man dras med lite fler buggar och barnsjukdomar i android, men fördelen med detta är ju samtidigt att OSet utvecklas med stormsteg, och kanske snart lämnar apple bakom sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1k:

Iphone = Snabbast grafiskt sett
Android = Mest möjligheter

Vad du än gör så köp absolut inte en Windows Mobile telefon.

Så du menar att Iphones PowerVR SGX535 är snabbare än Galaxy S PowerVR SGX540? Funny guy

Jag står i EXAKT samma val, ska kolla om jag hittar en butik med båda så man kan jämföra på plats. Jag vill dock ha en framtidssäker mobil.

Galaxy S är state of the art, men till vintern kommer bättre processorer o.s.v. och Android Gingerbread som förmodligen inte släpps till Galaxy S. Iphone håller sig till nästa sommar när Iphone 4GS/5 kommer men får antagligen ett års stöd till precis som Iphone 3GS.

Jag vill ha massa fina appar som aldrig slutar komma eller lagga, då är nog Iphonen bättre? Fast jag tycker skärmen är lite för liten, vill gärna ha 4"

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag har ägt både en iPhone 3G och en Google Nexus One, ska försöka sammanfatta mina åsikter lite...

Är du ute efter en telefon som ger dig full upplevelse från start med enkelt och samtidigt innovativt gränssnitt: iPhone.

Är du ute efter en telefon med stor utvecklingspotential, fast som i dagsläget saknar det lilla extra: Android.

Jag är en rätt basic användare, har inget som helst behov av att kunna skapa egna appar och hacka och trixa runt. Därför passar iPhone mig bäst, full funktionalitet out of the box. Min Nexus strulade på en del punkter, ibland fann jag gränssnittet något ologiskt och saknade iPhones touchpanel (som enl. mig är grymt mycket bättre än alla Android-lurar... Kanske för att man kan använda 3 ist. för 2 fingrar samtidigt... smaksak). Musikspelaren i Android har inget att komma med mot iPhonens (vet inte hur det ser ut med tredjepartsspelare för Android dock). Appstore är väl den största anledning till att iPhone är så bra, t.ex. så är spelen 1000 ggr bättre en de som erbjuds på Android Market. Dessutom går det än sålänge inte att köpa betalapps i Android Market utan att "haxxa" lite. Det lär det dock bli ändring på.

Det som talar starkast emot iPhone är att man är låst. Inte ens att lägga en .mp3 som ringsignal är helt busenkelt, det ska konverteras och hållas på. På min Nexus kunde jag klippa i mp3an direkt på telefonen för att sedan lägga den som ringsignal... Mycket därför jag sålde min 3G och skaffade en Nexus One.

Sålde min Nexus One efter en dryg månad då jag störde mig på för mycket saker. Inatt blir det iPhone 4, som trots allt är telefonen som passar mig bäst.

Mina två cent!

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Jag tycker att många, bland annat Sneaky, har sammanfattat det hela väldigt bra. För mig blev det en Samsung Galaxy S av ungefär de anledningar som har nämnts, men även vissa andra: iPhone utvecklas för den Amerikanska marknaden med de begränsningar som finns där. Bland annat verkar man inte kunna göra videosamtal utan Wi-Fi-uppkoppling, och då går det bara iPhone->iPhone. Sådana begränsningar gör mig galen, även om jag inte ringer videosamtal speciellt ofta vill jag ändå ha möjligheten, om hårdvaran uppenbarligen möjliggör det.

Samma sak med stöd för mediaformat och koppling till dator: iPhonen stödjer främst Apples egna format och undviker fritt tillgängliga alternativ som FLAC och OGG. När jag vill föra över filer mellan dator och telefon kopplar jag dem samman med en USB-kabel, och sen är det bara att klicka och dra. Detta på alla operativsystem som har stöd för externa masslagringsenheter. Inget iTunes eller extra krångel.

På den negativa sidan (Samsungens alltså) finns att operativsystemet helt klart inte är lika välpolerat. Det är det inget snack om. iPhone erbjuder bäst upplevelse out of the box.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

med en andriod lur känns det som du får mest "bang for the bucks"

föresten kan HTC tatto spela FLAC filer?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

allt handlar om smak. Som många säger vill du ha en bra fungerande telefon out of the box så ip4 men räkna med att man blir instängd.

ja ville också ha ip4 i början men tycker att man e mer öppen med GS o nu i efterhand så e jag glad ja valde GS den e rätt lik ip väger mindre o har större skärm.

offtopic
haft min GS i 10 dagar har märkt en sak jämfört med iphonen man hittar fler wifi spots (anslutningar) vet inte om den har bättre antenn lr något

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk
Medlem

Iphone känns väldigt låst och tråkig utan jailbreak men det är bara vad tycker jag , själv äger jag en 3GS och en Nexus one och gillar faktiskt Nexusen mer än iPhonen mjukvaru och hårdvaruvis

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Så du menar att Iphones PowerVR SGX535 är snabbare än Galaxy S PowerVR SGX540? Funny guy

Jag står i EXAKT samma val, ska kolla om jag hittar en butik med båda så man kan jämföra på plats. Jag vill dock ha en framtidssäker mobil.

Galaxy S är state of the art, men till vintern kommer bättre processorer o.s.v. och Android Gingerbread som förmodligen inte släpps till Galaxy S. Iphone håller sig till nästa sommar när Iphone 4GS/5 kommer men får antagligen ett års stöd till precis som Iphone 3GS.

Jag vill ha massa fina appar som aldrig slutar komma eller lagga, då är nog Iphonen bättre? Fast jag tycker skärmen är lite för liten, vill gärna ha 4"

Jag menar att iOS (IPhone) är snabbare, mjukare och mer laggfritt än Android. Mer polerat helt enkelt. Att hårdvaran må vara sämre i iPhone spelar mindre roll (jämför bara Iphone vs. HTC HD2).

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1k:

Jag menar att iOS (IPhone) är snabbare, mjukare och mer laggfritt än Android. Mer polerat helt enkelt. Att hårdvaran må vara sämre i iPhone spelar mindre roll (jämför bara Iphone vs. HTC HD2).

HD2 kör Windows Mobile 6.5 så det är ingen bra jämförelse.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

jag vet inte om detta är sagt innan men
Iphone dyrt vid inköp och dyra apps
android billigt och billiga apps

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad du är ute efter och vad du är för typ av användare.

Kommer kasta in mina 2 cent, orkar inte med flamewar så lägg av bara ^^

när vi ändå är på ett överklockningsforum..

iPhone, svensson som köper en fujitsu simens på Siba och kör med medföljande pre-installerade operativsystem
Android, den som väljer ut egna delar, bygger själv, överklockar och kör piratwindows.

Faktiskt rätt ok jämförelse har haft både iphone och android så vad JAG tycker är helt objektivt. iPhone är najs, men jag klarar inte av att vara så pass låst och följa deras regler hur jag ska använda min telefon. Som redan sagts, menar, bara byta ringsignal.. vafan liksom

iTunes(iSucks) är en stor jävla nackdel med iPhone, sämre program får man leta efter. Man kan bara föra över musik från sin egna dator, kan tex. inte plugga in den i polarens dator för att föra över dokument/musik/whatever. Låst till den dator du första gången synkade med iTunes. Android är som ett usbminne, bara drag n drop vart fasen man vill. Många gillar musikspelaren i iPhone men det finns sjukt många bra (även bättre?) lite här och var, behöver inte vara market utan räcker med att man kanske följer något mobilforum så hittar man många "privatutvecklade" som är riktigt bra.

oh, sedan äre najs med android att man kan dra över en .avi rulle på 700mb+subtitle på 10sec och kolla helt laggfritt

Nästa grej är skrivbordet. iPhones bakgrund bestod av programlistan. Android består av i princip vad man vill. iPhone har inte widgets. Android kan du sätta vad du vill vart du vill, ikoner, väder, nyheter osv osv. STOR fördel Android. http://data.fuskbugg.se/skalman01/najseh3.jpg mitt t.ex.

Med android kan man tänka "det där skulle jag vilja ha" så kan man i de flesta fallen fixa det också, rätt oavsett vad det är, säger inte att det är lätt alla gånger men ger man sig fasen på det så går det. Communityn är stor. Med iPhone, "det där skulle jag vilja ha" = program. iPhone's market och apps/spel vinner med hästlängder, android har i stort sätt inga spel tex.

Priset, går att hitta Desire/Galaxy s för runt 4500 och köpa minneskort 16gb för 250 jämfört med iPhone 4 16gb. Sjukligt mycket mer bang 4 the buck så att säga med desire/galaxy.

Min syn på det hela.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av s1k:

Jag menar att iOS (IPhone) är snabbare, mjukare och mer laggfritt än Android. Mer polerat helt enkelt. Att hårdvaran må vara sämre i iPhone spelar mindre roll (jämför bara Iphone vs. HTC HD2).

YouTube - iOS 4.0 on 3G iPhone (parody)
Verklgen laggfritt

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Apple stoppar ju en del apps som kan sabba för dom tex xvid stöd. Dom envisasa att alla ska konvertera sina filmer till .mov ._.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

OT
fungerar java/flash på android tex HTC desire

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Fast skämt åsido, det där är en två år gammal mobil. Det är ingen som ens försöker uppdatera en androidmobil efter två år. OS:et har ju inte ens funnits i handeln så länge. Apple ska snarare ha en eloge för att de försöker stödja en gammal produkt, även om det blev helt fel i det här fallet.

Edit: Kinnunen - Flash funkar i begränsad omfattning från och med android 2.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Musikspelaren i Android har inget att komma med mot iPhonens (vet inte hur det ser ut med tredjepartsspelare för Android dock). Appstore är väl den största anledning till att iPhone är så bra, t.ex. så är spelen 1000 ggr bättre en de som erbjuds på Android Market. Dessutom går det än sålänge inte att köpa betalapps i Android Market utan att "haxxa" lite. Det lär det dock bli ändring på.

Musikspelaren tycker jag är värdelös i båda mobilerna. Har inte testat fler än orginal på iphonen men äger en Nexus One och jag rekomenderar 3 YouTube - "3" Music Player for Android Overview
Mixzing är även bra också YouTube - Android App Review: Mixzing
Angånde spel så är iphone ledande inom det. Jag tror också de kommer ändras på och de bästa spelen till iphone blir portade till android. Tex Doodlejump och angrybirds

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Har för mig att adobe flashplayer funkar på android iaf men inte på iphone då apple förhindrat det.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Japp Apple vägrar samarbete med Adobe av någon anledning.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Jätte bra tråd!

vill bara lägga in en sak, jag har tittat lite på HTC´s Wildfire, Desires lillebror, och om man tänker på vad du får för 2.500 så är det ju otroligt?

Du får samma mjukvara som Desire, plus lite till såsom appsharing osv (ännu en sak, +1 andriod), enda skillnaden är hårdvaran, något mindre RAM och en hälften så snabb processor, men de som jag har testat så flyter det på otroligt bra ändå?
Är något emot IP generellt eftersom att mobilen från början var gjord för att få frihet osv...vad gör då apple med friheten att kunna göra en jätte bra telefon? jo dem boxar in dem och förstör dem enligt mej :/ lite synd, hade gärna lagt 200 spänn i månaden i 2 år för att få en sån telefon.

Visa signatur

Krusidullen är stulen