Ny speldator till min son 12k +tillbehör

Permalänk
Medlem

Ja blir sonen inte nöjd nu då................................................................................................

(:

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Detektivbyrån:

650W räcker bra sålänge din son inte överclockar den mycket och har massvis med hårddiskar i datorn.;

*LOL*

Glöm inte att den dessutom driver ett 260-kort som PhysX

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

*LOL*

http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/atlantis.jpg

Glöm inte att den dessutom driver ett 260-kort som PhysX

haha vackert! Jag lider dock när jag ser alla hårddiskarna. Ditt chassi måste ha många hdd platser

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Entusiast

Ska du lägga 16.5k kan du lika gärna slänga dit 18 och köpa detta paket så pojken får eyefinity

Sen köper du ett tangentbord på Clas Ohlsson för 99:-

Mina pojkar kör med såna tangentbord och "3nollor" (mössen) och de stortrivs med det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Ska du lägga 16.5k kan du lika gärna slänga dit 18 och köpa detta paket så pojken får eyefinity

http://bildr.no/thumb/696655.jpeg

Sen köper du ett tangentbord på Clas Ohlsson för 99:-

Mina pojkar kör med såna tangentbord och "3nollor" (mössen) och de stortrivs med det!

3 skärmar känns saltat.. och att köpa billigt tangentbord och mus känns lite som att gå på bal i frack och gympa skor (kanske har helt fel åsikt dock)

Däremot funderar jag på att skippa SDD tills senare och köpa 2 grafik kort på en gång, kortare laddningstider i spel är kanske inte prioritet 1

Beslutsångest!

Edit: Vet nån vad internet stället vid Odenplan har för tangentbord och mus? Han och polarna brukar "gibba" där

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Detektivbyrån:

haha vackert! Jag lider dock när jag ser alla hårddiskarna. Ditt chassi måste ha många hdd platser

Totalt är det 15 diskenheter - 10 interna diskar, 4 externa och en DVD. Får plats med 8 normala hårddiskar (2 i 5,25"-slots), 2 SSD (5,25" -> 2x2,5") och DVDn i mitt p183.

Dock har jag en liten stapel med fyra externa diskar också, en WD 1 TB via eSATA och 3 Western Digital Elements (3x1,5 TB) via USB.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Det beroror väl lite vad han spelar för spel och hur mycket spelen kräver.

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Haze65:

3 skärmar känns saltat.. och att köpa billigt tangentbord och mus känns lite som att gå på bal i frack och gympa skor (kanske har helt fel åsikt dock)

Däremot funderar jag på att skippa SDD tills senare och köpa 2 grafik kort på en gång, kortare laddningstider i spel är kanske inte prioritet 1

Beslutsångest!

Edit: Vet nån vad internet stället vid Odenplan har för tangentbord och mus? Han och polarna brukar "gibba" där

Frågar du runt bland alla som spelar spel vad de föredrar för mus så kommer 50% säga att en "3nolla" är den bästa gamingmusen genom tiderna...

Så länge man inte behöver tangentbord med 217 extra knappar för macron eller vad fan det heter så tycker jag (notera min åsikt ) att ett dyrt tangentbord måste vara en av de dummaste investeringarna man kan göra. Jag skulle hellre lägga de pengarna på nån hårdvara till datorn...

Nä det är väl kanske att ta i... men jag stortrivs med mitt 69-kronors från CO och min "3nolla" som jag flör övrigt betalade 720 kronor för (den försvann ur produktion ett tag och var apsvår att få tag på samt dyr)

Permalänk
Medlem

Inferno-Online Gaming Community & Lifestyle

där ser du IOS utrustning eftersom jag antar det var IOS du menade med odenplan

Permalänk
Medlem

Ge honom ett presentkort bara så får han köpa det han vill. Alla tycker olika, nog för att nästan alla mina kompisar kör med Siberia och en MX518.. Några kör med Razer och nån med nåt heeelt annat.

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Tack för all input! jag tar era råd och låter han köpa Tgb/mus efter egen smak

Permalänk
Skrivet av Haze65:

Tack för all input! jag tar era råd och låter han köpa Tgb/mus efter egen smak

Jag önskar att mina föräldrar hade gjort så. Nu kan jag inte köpa ett nytt tgb/mus eftersom då skulle jag vara otacksam. Haha...

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detektivbyrån:

Jag önskar att mina föräldrar hade gjort så. Nu kan jag inte köpa ett nytt tgb/mus eftersom då skulle jag vara otacksam. Haha...

haha aa, håller med är nog mkt bättre att få välja själv (fick jag göra iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detektivbyrån:

Jag önskar att mina föräldrar hade gjort så. Nu kan jag inte köpa ett nytt tgb/mus eftersom då skulle jag vara otacksam. Haha...

Klockrent haha! Känner igen mig helt >.<

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||