Problem med installation av Windows XP Home E med fujitsu siemens amilo a1650g

Permalänk
Medlem

Problem med installation av Windows XP Home E med fujitsu siemens amilo a1650g

Hej

Jag har ett problem med med min gamla dator, det är en fujitsu siemens amilo a1650g.

Eftersom att den krångla så tänkte jag installera om hela Windows, installation funkade skitbra och datorn startades. Från början verka det funka helt okej när jag testa den, men sen märkte jag att grafik-kortet var helt cp på nått sätt, typ när jag ska dra en mapp/fönster åt sidan bara så laggar det. Sen så bestämde jag mig för att testa WC3 och då stod det att jag behövde DirectX, så det måste vara grafik-kortet som är galet, eller ?

Det verkar som om jag måste installera grafik-kortet på något sätt, vad jag vet är att det ska vara ATI. Men jag har inga ATI-installationsskivor, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Kan jag typ ladda ner det någonstans ? och sen installera det ? eller finns det nån setup-fil för starta ATI på datorn någonstans ?

Jag hoppas att att jag beskriver mitt problem så bra som möjligt, för jag vet inte riktig hur jag ska beskriva det.

Tacksam för svar hoppas någon kunnig kan hjälpa mig på forumet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

du har inte prövat söka på "ati" ? Har du inte det så gör det så får du länk till deras hemsida.