Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk

Mafia 2 är beställt , kommer imorn förhoppningsvis om man kan lita på spelbutiken )

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Nice drift i slutet om du hade fått till det

Nu ska man vara vaken till 12 så man får spela lite.. så sugen på att köra så snabbt :P.

Alla drifts var inte meningen. Skulle iofs kunna prova frapsa utan Sim-mode, kanske lättare med fraps då.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

någon som vet om man kan få tag på den där smith 34 hotrod någon annanstans än i uppdraget? hade suttit fint med en sån i garaget.

btw hittatde en liknande på motorvägen men den var inte lika kvick och den såg lite annorlunda ut.

Visa signatur

Men tjeeeeeena!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mafiatheman:

någon som vet om man kan få tag på den där smith 34 hotrod någon annanstans än i uppdraget? hade suttit fint med en sån i garaget.

btw hittatde en liknande på motorvägen men den var inte lika kvick och den såg lite annorlunda ut.

Precis ska också leta upp en sådan, borde väl finnas i området där man tog den, eller? Ska spela om spelet igen o försöka "låsa upp" fler bilar. Kommer ihåg hur jag hade 36 i gallerian tror jag, och nu är där 38. Eller är det bara jag som är snurrig :S

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

lite ot kommer jag säkert vara men onödigt att skapa en ny tråd för en så "simpel" fråga:)

Har kört demot av mafia 2 och de funkar väl skapligt med min dator om jag sänker grafiknivåerna, men de känns ju inte så kul att behöva göra de:P Undrar då om de skulle göra stor nytta att köpa ett bättre graffe eller är de cpun som flaskar i vilket fall?

E5200 @ 3 Ghz
ati 4850
4gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

lite ot kommer jag säkert vara men onödigt att skapa en ny tråd för en så "simpel" fråga:)

Har kört demot av mafia 2 och de funkar väl skapligt med min dator om jag sänker grafiknivåerna, men de känns ju inte så kul att behöva göra de:P Undrar då om de skulle göra stor nytta att köpa ett bättre graffe eller är de cpun som flaskar i vilket fall?

E5200 @ 3 Ghz
ati 4850
4gb ram

Jag tror att det är din cpu som flaskar.
Min dator i sign maxar spelet ( har ett 4850, inte 4670 längre )
Dock så är det ju på 1152 x 864 som upplösning jag kör med.

// Karlsson

Permalänk

Nu vart det släppt. Detta blir underbart!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa det, och tänkte att man borde komma billigare undan om man köper det via steam. Men icke. Kollade precis... 49,99 euro? Det är ju dyrare än att köpa i butik eller beställa ink frakt?!
aldrig köpt spel via steam men brukar dom va så dyra? Skulle dom ha "lägstaprisgaranti" skulle ju ingen människa köpa spel i butik. Dom skulle få totalt monopol på spelmarknaden? Och deras tjänst måste ju ändå vara billigare att tillhandaha än en vanlig nätbutik samt tillverkningskostnader och frakt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Precis ska också leta upp en sådan, borde väl finnas i området där man tog den, eller? Ska spela om spelet igen o försöka "låsa upp" fler bilar. Kommer ihåg hur jag hade 36 i gallerian tror jag, och nu är där 38. Eller är det bara jag som är snurrig :S

drog till det där stället min gick inte att komma in..

Visa signatur

Men tjeeeeeena!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag hade tänkt köpa det, och tänkte att man borde komma billigare undan om man köper det via steam. Men icke. Kollade precis... 49,99 euro? Det är ju dyrare än att köpa i butik eller beställa ink frakt?!
aldrig köpt spel via steam men brukar dom va så dyra? Skulle dom ha "lägstaprisgaranti" skulle ju ingen människa köpa spel i butik. Dom skulle få totalt monopol på spelmarknaden? Och deras tjänst måste ju ändå vara billigare att tillhandaha än en vanlig nätbutik samt tillverkningskostnader och frakt?

Jo, STEAM har ju ena rövarpriser ibland... förstår inte hur folk kan acceptera det faktiskt. Men men... många föredrar att ha alla sina spel samlade på en plats där det faktiskt är enkelt att stjäla spelen. xD

Tråkigt men sant.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Ser riktigt bra ut,Har ej provat demot heller,Blir nog att köpa detta spel :),Bra grafik,Bra handling +++.

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem

Har läst lite att man inte kan köra fritt i staden mellan missions, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Har läst lite att man inte kan köra fritt i staden mellan missions, stämmer det?

Jodå det ska gå! är dock inte 100% säker, men det får jag reda på om ca 10 minuter när det är installerat och klart!

Eller mellan uppdrag kanske det inte är, det är nog snarare när man blir tillsagd att åka till ett ställe så har man hur lång tid på sig som helst.
Och kan göra lite vad man vill innan man åker dit.

Permalänk
Medlem

körde typ precis ut det och tycker att det är extremt dåligt att det inte finns någon chans att bara leka run lite när man väl har kört ut spelet =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

kul att det inte kom idag, jäkla post, får åka till webhallen köpa det och köra ångerrätt på det jag får på måndag, vet någon om det går?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

spela med dosa

Har kört mafia lite. Och tycker det är roligt. Men jag vill kunna köra bil med handkontroll. Har en till PC men mafia vill inte hitta dosan konstigt nog? står ju "customize controller" i options men den rutan är mörk o går inte att välja. Hur lyckas man spela mafia med dosa? någon som vet

mvh jimmy

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Har kört mafia lite. Och tycker det är roligt. Men jag vill kunna köra bil med handkontroll. Har en till PC men mafia vill inte hitta dosan konstigt nog? står ju "customize controller" i options men den rutan är mörk o går inte att välja. Hur lyckas man spela mafia med dosa? någon som vet

mvh jimmy

Jadu, vad är det för "dosa" du snackar om? Xbox kontrollen funkar felfritt här hemma!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Flyter på mycket bättre än på demot!

Permalänk
Medlem

Har köpt mitt via direct2drive UK står

Current Release Date: August 27th, 2010 at 10AM PST.

Är det kl 10 ikväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thovvr:

Har köpt mitt via direct2drive UK står

Current Release Date: August 27th, 2010 at 10AM PST.

Är det kl 10 ikväll?

Pacific standard time då alltså?
fredag den 27 augusti 2010, 01:00:00 blir det isåfall

Fel
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Pacific standard time då alltså?
fredag den 27 augusti 2010, 01:00:00 blir det isåfall

Nä, 19.00 blir det väl.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

hoppas kl 19 då =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nä, 19.00 blir det väl.

haha ja då blev det som jag skrev först, ( editerade bort det av osäkerhet) ;D

Visa signatur

Permalänk

Kan man köpa det i butik och aktivera det genom Steam? Vill slippa använda DVDn...

Permalänk
Skrivet av flumbollen:

Kan man köpa det i butik och aktivera det genom Steam? Vill slippa använda DVDn...

Ja, spelet använder steamworks.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jaha då har jag klarat ut spelet. Lite väl uppstyrt allting tycker jag men det var ju underhållande!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Mafia 2 beställt från Ginza

§7
Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

Det är lätt värt pengarna, gillar verkligen storyn i den
Men som jag ser det så får man ingen tid att leka

§7
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ezakimak:

Det är lätt värt pengarna, gillar verkligen storyn i den
Men som jag ser det så får man ingen tid att leka

är nog tvärtom här, tröttnar rätt snabbt på att bara åka runt utan nåt att göra
av dom videorna man har sett på youtube så verkar det vara bättre atmosfär än 1an.

ok grafiken är ju lite vassare nu också så det hjälper väl till att höja stämningen.

§7
Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Läs reglerna, särskilt §7.

Skrivet av pg_ice:

Ja, för det var ju inte lite genomskinligt, fortsätt med det där så blir det värre än ett redigerat inlägg.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.