Permalänk

Vad tycke ni? xP

chacha prellenboi her xP ( )

hursomhelst, satsar på att köpa en ny dator snart och är inte speciellt bra på datorer.
vad tycker ni om detta "paket"

avsedd för att vara en gaming dator.
var först inne på en GTX 480 men lustigt nog ändrade jag mig till en 5970.
Tänkte köra på Antec 300 först men tog en Fractal Design Define R3, Svart, är det stor skillnad på dessa chassi? vilket är bäst?
Är det overkill med en 850W nättagreggat?
hur blir det med värmen(?) kommer det bli överhettat osv?

MVH

Permalänk

Äre jag som bumpar lr ;)(

Permalänk
Medlem

Släng in en SSD också

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Dags att sluta med P12 stilen och börja gå i skolan lite oftare? Syftar på svenskalektionerna ";)"...
Sen reglerna..

Paketet ser väl ok ut, men ett "2GB Black edition" är ju knappast helt nödvändigt sålänge man inte känner för att slösa pengar.
Monterar du allt rätt så lär inget "överhetta". Kylaren är gjord för att kyla den processorn och det klarar den.

Permalänk
Skrivet av edberg24:

Släng in en SSD också

Blir lite för dyrt

Skrivet av tcntad:

Dags att sluta med P12 stilen och börja gå i skolan lite oftare? Syftar på svenskalektionerna ";)"...

ALDRIG!

Citat:

Paketet ser väl ok ut, men ett "2GB Black edition" är ju knappast helt nödvändigt sålänge man inte känner för att slösa pengar.
Monterar du allt rätt så lär inget "överhetta". Kylaren är gjord för att kyla den processorn och det klarar den.

Ok, tack.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Sen reglerna..

Svensklektionerna*

Visa signatur

20499 Poäng i Benchmark 06.

Permalänk

Är det möjligt att få mer prestanda eller samma för mindre pengar?
(inge gtx 4xx i SLI)

Permalänk
Medlem

"Svenskalektionerna" anses vardagligt men inte felaktigt. Nog OT dock.

Permalänk
Medlem

Kolla på i7 950 istället.
Snabbare än 930 och i stort sett samma pris och snart i lager

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Skrivet av Kern:

Kolla på i7 950 istället.
Snabbare än 930 och i stort sett samma pris och snart i lager

Hade jag totalt missat! Tack så mycket.
men är de stor skillnad på 930 och 950?

annars då - denna dator klarar lätt dem flesta(alla?) nya spelen på hyffsade inställningar?

Permalänk
Skrivet av prellenboi:

annars då - denna dator klarar lätt dem flesta(alla?) nya spelen på hyffsade inställningar?

'
^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

BUMPNING ÄR INTE TILLÅTEN - LÄS REGLERNA

Men för att svara på din fråga, JA den datorn kommer att klara av i stort sett alla spel helt utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Bumpning är ej tillåtet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.