Permalänk

Ett bra nätagg på ca 700w

Har flera gånger erfarit att 8 pin kabel varit kort och därför har man fått lägga den synlig mitt i chassit. Detta ogillar jag då det ska vara fritt från kablar i så stor uträckning som möjligt i mitt chassi. Jag har ett NZXT Phantom Fulltower asså.

Krav:
Lång 8 pin, eventuellt en förlängning om det finns.
Jag vill att det ska vara så yst som möjigt därav 700w overkill.
Sleevade kablar lär väl vad det på alla i denna prisklass.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av playsallybally:

Har flera gånger erfarit att 8 pin kabel varit kort och därför har man fått lägga den synlig mitt i chassit. Detta ogillar jag då det ska vara fritt från kablar i så stor uträckning som möjligt i mitt chassi. Jag har ett NZXT Phantom Fulltower asså.

Krav:
Lång 8 pin, eventuellt en förlängning om det finns.
Jag vill att det ska vara så yst som möjigt därav 700w overkill.
Sleevade kablar lär väl vad det på alla i denna prisklass.

Låter som att du borde investera i ett Modu87 på 600W från tyskland, det är det tystaste fläktkylda nätagget som finns!

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Låter som att du borde investera i ett Modu87 på 600W från tyskland, det är det tystaste fläktkylda nätagget som finns!

+1

600w lär gå på 1500kr men det är det värt speciellt för överlägset bästa ljudnivå på ett aktivt nätgg + toppkvalitet på elektroniken.

Permalänk

Ehhehehehe... Jo visst där ar väl mitt fel antar jag. Även om jag vill ha det tyst så är jag inte gjord av pengar och vill gärna hålla mig under tusenlappen. Sen är det inte så att det behöver vara knäpptyst Ingen ide att ha ett tyst nätagg om chassit ändå låter

Vi gör såhar istallet lol

Fortfarande en lång 8 pin om det går, sleevade kablar, sen normaltyst, runt 700w. Modulärt är också nice.

Permalänk
Medlem

Vad är det för dator som ska drivas?

Permalänk

Det lär väl bli ngt i stilen med i5 760 (ska försöka överklocka lite), gtx470 det är väl det som spelar större roll eller?

Vet att det är overkill med 600-700w men vill inte att det ska låta som ett jetplan

Permalänk
Medlem

Det lär väl bli ngt i stilen med i5 760 (ska försöka överklocka lite), gtx470 det är väl det som spelar större roll eller?

Vet att det är overkill med 600-700w men vill inte att det ska låta som ett jetplan

Dit system kommer dra under 400w load så 700w är totalt onödigt.

Be-Quiet Straight Power BQT E7 550W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat
Tyst, bra och under 1000kr.

Permalänk
Medlem

bästa nätagget

Köpte detta för två dagar sedan på webhallen.se. Billigt, grymt bra och tyst !!!

WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

689 kronor !! Hallå eller. Kan det bli billigare ?

Visa signatur

Snafu 01

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryjo01:

Köpte detta för två dagar sedan på webhallen.se. Billigt, grymt bra och tyst !!!

WEBHALLEN.com - OCZ PowerSupply (PSU) 700W ModXStream Pro

689 kronor !! Hallå eller. Kan det bli billigare ?

Nja men det kan bli bättre, Ocz nätagget än inte dåligt men långt ifrån något kvalitets agg.

Permalänk
Medlem

Corsair 650 eller 750TX.

Permalänk
Medlem

ocz modxtream 700w el. 600w:) finns på inet.

Permalänk
Medlem

Varför köpa OCZ overkillagg istället för be-quiet, seasonic eller Corsair etc?

Permalänk

själv kör jag med couger 700w på sign, den är helt tyst och sval när jag kör på max, bästa agget jag ägt förutom färgen:P

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Overkill? ett corsair eller be-quiet är väll dyrare och mer overkill än ett 5-6-700w från ocz som kostar från ca 500kr?

Permalänk
Medlem

Nätagget kommer vara ditt minsta problem när det gäller ljudnivån med ett GTX470, spelar ingen roll om det vore fläktlöst för kommer låta helvete ändå. 700W är heller inte tystare för de har överdimensionerade fläktar som snurrar snabbare på alla belastningar för att klara kylningen under 700W belastning.

Köp ett bra 500W nätagg i stil med det Fesen tipsar om och köp den allra värsta eftermarknadskylaren som finns till GTX470, även om den kostar 1000 kr.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Har ett ocz 700w själv och chassi fläktarna låter mer än psun......

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tackar så mycket för alla svar!

Har läst och förstått att ni tycker att jag ska skaffa 500w istället. Vissa tycker även att jag ska byta kylare på 470gtxet, vilket jag har tänkt göra från början

Såg att någon hade ett cougar 700w, en kompis har att sådant och det fungerar skitbra! Dock är det färgen som du säger.

Grejjen e den att vid närmare eftertanke så kanske jag senare kommer lägga till ytterligare ett 470 och köra i SLI. Ger SWEC tummen upp för den perfekta timingen av graffetest. Strömmen dessa kommer dra är närmare 700w.

Permalänk
Medlem

Grejjen e den att vid närmare eftertanke så kanske jag senare kommer lägga till ytterligare ett 470 och köra i SLI. Ger SWEC tummen upp för den perfekta timingen av graffetest. Strömmen dessa kommer dra är närmare 700w.

Vid väggen, effektförbrukningen av komponenterna ligger på ~80% om de inte redan räknat in verkningsgraden på nätagget (har inte orkat läsa testet)..

Men tycker du minst ska ha ett 700-750W iaf då.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för alla svar!

Har läst och förstått att ni tycker att jag ska skaffa 500w istället. Vissa tycker även att jag ska byta kylare på 470gtxet, vilket jag har tänkt göra från början

Såg att någon hade ett cougar 700w, en kompis har att sådant och det fungerar skitbra! Dock är det färgen som du säger.

Ska du köra SLI så köper du ett AX750/HX750w från Corsair men då snackar vi också 1500kr men 7års garanti å båda med låg ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Cougar eller Corsair

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo