Permalänk
Medlem

datorpaket 7500kr+

Jag har ingen erfarenhet av att bygga datorer över huvudtaget så jag köper helst en dator som är färdigbyggd. Har kollat runt lite på de rekommenderade sidorna för speldatorer och jag har kommit fram till att inet.se verkar bäst (rätta mig om jag har fel). Efter jag har köpt en skärm (har tänkt att köpa den där 24" LED Benq skärmen från Alina för 1990kr) så kommer jag ha runt 7500 till en dator. Men jag är jävligt sugen på Inet Taurus Experienced Gamer (https://www.inet.se/artikel/1517090/inet-taurus-experienced-g...) men den kostar 9500kr. Är det värt att vänta en månad och ta den eller ska jag köpa Inet Taurus freQuent Gamer (https://www.inet.se/artikel/1517091/inet-taurus-frequent-game...

Jag kommer använda datorn till att se på typ hd-filmer och serier samt spela en massa jävla spel. Skulle gärna vilja kunna spela helt nya spel på hög grafik utan lagg. Om jag är helt fel ute nu och siktar på dåliga datorer för det jag vill ha så skriv gärna det och ge några bättre förslag.
Tack på förhand!

Edit: Är det värt att köpa dator på typ Alina Systems eller suger dom i jämförelse med inet?

Permalänk
Medlem

kolla komplett med de har endel paket. sen kan man konfiguera dem emd. byta lite. försök få ett 460 graffekort

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk
Medlem

Jag blev så förvirrad av komplett.se. Dom har massa olika datorer och jag kan inte jämföra dom på något annat än typ pris och RAM. Surfade runt där och jag förstår typ inte varför vissa datorer är dyrare än andra. Då känner jag att jag är för oinsatt för att handla där

Permalänk
Inaktiv

Ett paket jag såg i en annan tråd som jag tycker såg jättebra ut. Välj komponenterna var för sig, sedan väljer du till "Sweclockers fri frakt" genom någon länk på forumet, finns lite här och var i trådarna. Till slut väljer du "byggnation" för ca 800kr, så bygger Inet systemet åt dig och du får även garanti på bygget. Gör du på det viset får du ett fantastiskt datorpaket till ett mycket bra pris.

http://img251.imageshack.us/img251/5470/gtx460.png

Permalänk

Komplett crazy gamer med 4gb crucial-minnen och quadprocessor från amd med 460 grafikkort, absolut bästa du kan få för pengarna om det ska levereras som en vanlig dator.. du lär kunna spela ganska bra med denna dator också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xX Old.Cs.Scrub:

Komplett crazy gamer med 4gb crucial-minnen och quadprocessor från amd med 460 grafikkort, absolut bästa du kan få för pengarna om det ska levereras som en vanlig dator.. du lär kunna spela ganska bra med denna dator också...

Vilken quadprocessor? Dom har ju två olika. "AMD Athlon II X4 640 Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 95W, Boxed" och "MD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed". Sen fanns det en del olika Geforce 460. Ska man ta den med 2gb, 1gb eller den med 768mb?

Skrivet av anon99339:

Ett paket jag såg i en annan tråd som jag tycker såg jättebra ut. Välj komponenterna var för sig, sedan väljer du till "Sweclockers fri frakt" genom någon länk på forumet, finns lite här och var i trådarna. Till slut väljer du "byggnation" för ca 800kr, så bygger Inet systemet åt dig och du får även garanti på bygget. Gör du på det viset får du ett fantastiskt datorpaket till ett mycket bra pris.

http://img251.imageshack.us/img251/5470/gtx460.png

Är det likvärdigt, sämre eller bättre än den pimpade Crazy Gamer datorn från komplett.se?

Jag har så himla mycket frågor

Permalänk
Skrivet av Amalgam:

Vilken quadprocessor? Dom har ju två olika. "AMD Athlon II X4 640 Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 95W, Boxed" och "MD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed". Sen fanns det en del olika Geforce 460. Ska man ta den med 2gb, 1gb eller den med 768mb?

Är det likvärdigt, sämre eller bättre än den pimpade Crazy Gamer datorn från komplett.se?

Jag har så himla mycket frågor

Inte Black Edition, men vill du spela nya spel osv är 4-kärningt bra då många spel som kommit det senaste och som kommer stöder quad.. Det Inet-paketet är lite kraftfullare, men det hamnar en liten bit över priset tror jag om du inte bygger själv..

Dessutom kan du ju lägga till lite pengar och skaffa Black Edition, det hade jag gjort

När det gäller grafikkortet, är det lite beroende i vilken upplösning du ska spela i.. allt under 1920x1080 räcker det med 1GB ska du ha stora tv:ar på eller flera skärmar (displayport) kan du behöver 2gb versionen.. 768 är väl i princip bara en budgetversion som duger och stöder lite lägre upplösningar, inte så jätte haj på nvidia! rätta mig gärna om jag har fel.. personligen hade jag köpt ett HD5770 1gb..

EDIT: Jag kollade runt lite på forumet och hittade denna länk! tänkte att den kunde vara intressant för dig eftersom du kanske vågar att testa på att bygga själv om du har en guide

Datorbyggarskola

Permalänk
Inaktiv

Välj komplett crazy gamer för enkelhetens skull, med Phenom II x4 black edition, GTX 460 med minst 1gb, och corsair 550W nätagg. Glöm inte heller att ändra till 64-bitars Windows 7, det är viktigt med tanke på minne+grafikminne som systemet har. Allt annat än dessa val vore dumsnålt enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag funderar på att ta den som ni säger att jag ska ta, men priset går upp emot 9000 med black edition på processorn..

Sen undrade jag över grafikkorten. En av med 1GB har 700 MHz men den andra har 800MHz, finns det någon märkbar skillnad mellan dom och vilken borde jag ta? Och är nätaggregat uppgradering ett måste?

Permalänk
Hedersmedlem

Om vi börjar med att reda ut begreppen lite köper du en färdig inet gamer får du även med OS detta kostar dig annars ca 1000kr om du inte redan har ett du kan använda.

Jag tycker helt klart att du skall testa att bygga själv Det är inte hälften så svårt som det verka om man tar sig tid och läser på lite. Jag och säkert även många andra byggare hjälper dig gärna med råd om du kör fast att läsa igenom Datorbyggarskolan - Delarna i din dator - www.nordichardware.com är en bra start

Jag skulle rekommendera dig följande i ungefär de pengar vi pratar om:

Uploaded with ImageShack.us

DÅ får du till och med 965BE och ett spel samt esd armband som du kommer behöva när du bygger Uppgraderingspaket AMD Phenom Black Edition + Dirt2 - Inet.se

Sedan om du behöver OS så kör på https://www.inet.se/artikel/9122292/windows-7-home-premium-64...

EDIT// Såg att jag glömde https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... så blir till och med lite billigare

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Inaktiv

Håller med MichaSWE, att bygga en dator är ganska enkelt. Jag har ett flertal kompisar som inte kan någonting om datorer överhuvudtaget men byggt dina speldatorer själva genom att följa moderkortets manual. Ett viktigt tips är att inte glömma distanserna.

Permalänk
Medlem

Då är det alltså den här som jag borde köpa(jag uppgraderade hårddisken till 1 TB och la till OS):

Den blir 9000 vilket är 1500 mer än vad jag har... antar att jag kan vänta en månad eller låna av förälder.. om inte någon vet en lika prisvärd dator som går på 1500 kr billigare?

Permalänk
Hedersmedlem

Asså allt är ju relativt alla de delarna du har i det systemet är väldigt prisvärda, jag skulle till och med fundera på att lägga en liten slant till på case och gå på fractal design. Det är dock inga problem att bygga en halv hygglig gamer burk även för 7500 inklusive os om du hellre vill det så kan jag sätta ihop ett förslag. Men det blir naturligtvis betydligt klenare än detta. Detta som vi snackar om nu är i bra pris /prestanda nivå och kommer kunna hänga med ett bra tag

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming