Permalänk
Medlem

Datorn hackar efter formatering

Hej!

Nu är det så att jag stött på ett ganska irriterande problem!
Igårkväll så bestämde jag mig för att formatera min bärbara dator, men efter formateringen så har datorn börjat hacka. Det kan röra sig om att klicka på ikoner och det tar en enormt lång tid, eller om jag är inne i mozilla och surfar, eller något simpelt spel!
Jag har installerat senaste grafikdrivisar, directx9.

Vissa brukar vara intresserade vad man har för burk, så jag skriver detta nedan.

AMD Turion 64 X2 Mobile technology TL-60 2GhZ
4G ram
Nvidia Geforce 8400M GS

Vore tacksam för lite hjälp!

Permalänk
Medlem

Du har alltså ominstallerat operativsystemet efter formateringen. Har du installerat samtliga drivrutiner efter ominstallationen?

Permalänk
Medlem

Japp, ominstallerade allt från recovery som kom med i datorn när jag köpte den för 2 år sedan.
Jag har installerat service packen 1&2, samt installerat graffe drivisar och directx, och gjort automatiska uppdateringar hela eftermiddagen! spelen hackar nu efter jag formatera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tazur:

Hej!

Nu är det så att jag stött på ett ganska irriterande problem!
Igårkväll så bestämde jag mig för att formatera min bärbara dator, men efter formateringen så har datorn börjat hacka. Det kan röra sig om att klicka på ikoner och det tar en enormt lång tid, eller om jag är inne i mozilla och surfar, eller något simpelt spel!
Jag har installerat senaste grafikdrivisar, directx9.

Vissa brukar vara intresserade vad man har för burk, så jag skriver detta nedan.

AMD Turion 64 X2 Mobile technology TL-60 2GhZ
4G ram
Nvidia Geforce 8400M GS

Vore tacksam för lite hjälp!

Korspostning är inte tillåten. Läs våra regler, specifikt §3.3.

Den här gången låter jag en tråd vara öppen, men tänk på detta i fortsättningen om du vill undvika fler låsta trådar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har du defragmenterat hårddisken? Efter alla uppdateringar o.dyl. är det nog risk att den är mycket fragmenterad.