Misstänker att jag blivit lurad

Permalänk
Avstängd

TAGET FRÅN SWECLOCKERS TEST =
Ett annat problem vi stötte på var att Crossfire med två Radeon HD 4850 inte fungerade i Company of Heroes (systemet låser sig). Det som är märkligt är dock att moderkortet klarade samma spel med två Radeon 3870-kort utan problem. Övriga P45-moderkort klarade denna konfiguration, men vi testade även två P35-kort från Gigabyte som hade prestandaproblem under samma förhållanden.

Är man främst ute efter ett moderkort för överklockning ligger P5Q Deluxe bra till, Asus och Biostar var märkbart bättre än de övriga på detta. Hade det inte varit för de problem vi stötte på hade kortet utan tvekan rekommenderats. Det är dock fullt möjligt att dessa problem kan åtgärdas via BIOS-uppdateringar.

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Realgunsmoke:

TAGET FRÅN SWECLOCKERS TEST =
Ett annat problem vi stötte på var att Crossfire med två Radeon HD 4850 inte fungerade i Company of Heroes (systemet låser sig). Det som är märkligt är dock att moderkortet klarade samma spel med två Radeon 3870-kort utan problem. Övriga P45-moderkort klarade denna konfiguration, men vi testade även två P35-kort från Gigabyte som hade prestandaproblem under samma förhållanden.

Är man främst ute efter ett moderkort för överklockning ligger P5Q Deluxe bra till, Asus och Biostar var märkbart bättre än de övriga på detta. Hade det inte varit för de problem vi stötte på hade kortet utan tvekan rekommenderats. Det är dock fullt möjligt att dessa problem kan åtgärdas via BIOS-uppdateringar.

Ok, så mitt moderkort ska fungera bra?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Sök på google! Du är nog inte ensam med ditt problem. Om vi bortser från ditt crossfire problem så har du ett riktigt bra kort! Jag funderar faktiskt själv på att skaffa mig ett P5Q Deluxe.

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Realgunsmoke:

Sök på google! Du är nog inte ensam med ditt problem. Om vi bortser från ditt crossfire problem så har du ett riktigt bra kort! Jag funderar faktiskt själv på att skaffa mig ett P5Q Deluxe.

Ja, jag har inte haft några problem annars
Och det går att klocka mycket bra på det också, dock så skiljer det inte mycket från ett billigare p5q pro.

Tack ska ni ha för tipsen men jag är inte sugen på att flasha bios, sist jag flasha bios gick det inget vidare (p5q pro kort)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nu har jag testat lite spel, det gick bra i början.
Nfs shift kunde jag spela utan problem crysis, och warhead fungera perfekt, men när jag satt allt på max på crysis warhead så stängdes spelet bara av.
På crysis frös bilden och sen stod det "ingen signal" på skärmen.
Då testade jag att stänga av crossfire, då fungerade både crysis och warhead utan problem.

Jag antar att du har uteslutit överhettning? 4890 CF blir duktigt varma, har för mig att jag läst nånstans att du kör två skärmar också vilket bidrar till hetta.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Du kan inte komma med något användbart i stället?

Nej inte va gäller kortet. Men du borde ha skffat dej nån form av försäkring mot säljaren. När ja sålde mitt beg. kort till Tommie här på sweclockers, tog han mitt telenummer å mobilnummer innan köpet så han kunde kolla upp mej, vilket kändes seriöst. Han visste då var ja bodde va ja hette etc.

De är väl de mest användbara ja kan komma på i nuläget.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Dina problem kan ju ha många orsaker. Jag skulle försöka att testa korten ett och ett i en annan, ominstallerad dator och sedan i crossfire.
Har du inte kvitto så har du ingen garanti, och har ni inte skrivit något eget kvitto vid bytet så är det ord mot ord :-/

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b0ck3n:

Jag antar att du har uteslutit överhettning? 4890 CF blir duktigt varma, har för mig att jag läst nånstans att du kör två skärmar också vilket bidrar till hetta.

Jag kör 100% på fläktarna, så dom blir varma men inte så extremt.
Nja jag kör med min tv som extra skärm, men det hjälper inte om jag kopplar ur den.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeagan:

Dina problem kan ju ha många orsaker. Jag skulle försöka att testa korten ett och ett i en annan, ominstallerad dator och sedan i crossfire.
Har du inte kvitto så har du ingen garanti, och har ni inte skrivit något eget kvitto vid bytet så är det ord mot ord :-/

Ja jag ska ta mig tid idag och testa ett kort i taget

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag kör 100% på fläktarna, så dom blir varma men inte så extremt.
Nja jag kör med min tv som extra skärm, men det hjälper inte om jag kopplar ur den.

Om du har TVn som extended desktop eller speglat desktop så gör det skillnad - ställ in "visa endast skrivbord på skärm x" (x = datorskärmen) när du inte spelar film på TVn så slipper du den extra värmen utan att behöva dra i och ur kabeln.

Vilket märke/modell är det? Jag hade två 4890 från XFX med mittmonterad fläkt - helt värdelösa var de. Du kan eventuellt bli tvungen att klocka ner dem för att uppnå stabilitet.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Avstängd

Tnx for tipset, jo det är en modell med fläkten i mitten.

Edit: jag har kört metro i flera timmar (som kör grafikkorten till max) utan några som helst problem.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tnx for tipset, jo det är en modell med fläkten i mitten.

http://img.ihack.se/images/9128387130316.jpg

Edit: jag har kört metro i flera timmar (som kör grafikkorten till max) utan några som helst problem.

Tror Sapphire's modell fungerar mycket bättre, just den sista versionen som kom från XFX var totalt värdelös dock.

Om det bara är ett par udda titlar som fungerar dåligt så är det ett kompatibilitetsproblem med CF, och det gäller som andra redan sagt att hitta rätt drivrutin. Mina 4890 CF körde jag 9.3 på och hade aldrig några sådana problem.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Avstängd

Har nu kört crysis ett tag (med ett kort) och det crasha nu också.
Spelet stängdes av och sen såg det ut så här på skrivbordet:

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Det är ju inte riskfritt att flasha BIOS. Men det säkraste är att flasha via ASUS EZ FLASH i BIOS. Ladda hem senaste BIOS, bränn den på skiva eller sätt den på ett usb-minne. Starta om datorn, gå in i BIOS och gör en reset to default. Så att alla inställningar är standard. Starta om datorn, sätt i skivan eller usb-minnet som innehåller BIOS. Uppdatera bios via ASUS EZ FLASH som du hittar i BIOS.

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Realgunsmoke:

Det är ju inte riskfritt att flasha BIOS. Men det säkraste är att flasha via ASUS EZ FLASH i BIOS. Ladda hem senaste BIOS, bränn den på skiva eller sätt den på ett usb-minne. Starta om datorn, gå in i BIOS och gör en reset to default. Så att alla inställningar är standard. Starta om datorn, sätt i skivan eller usb-minnet som innehåller BIOS. Uppdatera bios via ASUS EZ FLASH som du hittar i BIOS.

Frågan är om det hjälper, mitt nuvarnade bios är det näst nyaste.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Jag har nu testat korten i många spel, jag har tex kört metro2033 (allt på max) i flera timmar utan några som helst problem, battlefield bad company 2 lika så, och css har aldrig crashat (som jag kör 3-4 timmar varje dag), men nu köpte jag mig crysis warhead i hopp på att det skulle fungera bättre, nej det chrasha direkt sedan fick jag detta meddelande:

Är det fel på minne?
Jag blir tokig på det här snart..

Edit: Nu har jag installerat om Windows, och kört 1 grafikkort i taget då fungerar crysis och allt perfekt, men när jag kör båda i crossfire så crashar det direkt.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag har nu testat korten i många spel, jag har tex kört metro2033 (allt på max) i flera timmar utan några som helst problem, battlefield bad company 2 lika så, och css har aldrig crashat (som jag kör 3-4 timmar varje dag), men nu köpte jag mig crysis warhead i hopp på att det skulle fungera bättre, nej det chrasha direkt sedan fick jag detta meddelande:

http://img227.imageshack.us/img227/7669/p100908001.jpg

Är det fel på minne?
Jag blir tokig på det här snart..

Edit: Nu har jag installerat om Windows, och kört 1 grafikkort i taget då fungerar crysis och allt perfekt, men när jag kör båda i crossfire så crashar det direkt.

Det kan ju lika gärna vara något annat i datorn som krånglar just när du kör båda korten i crossfire. För att med större sannolikhet veta att det är just dina grafikkort så måste du testa dem i en annan dator :-/

Jag tror att den bästa lösningen på problemet skulle vara att sälja det ena kortet till mig görabilligt.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Köpte nyligen två hd4890 (beg) men nästan alla spel fryser fast, jag lyckas ibland stänga ner spelet då står det olika felmeddelanden att ccc slutat fungera och halva aktivitetsfältet försvinner.
Har killen blåst mig på trasiga kort?
(jag fick inte kvitto eller kartong, och han sa att dom skulle vara fabriksklockade vilket dom inte var)

behöver du hjälp?

edit: verkar ju vara nåt problem med CF eller mobot möjligen så du har nog inte blivit blåst.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zeagan:

Det kan ju lika gärna vara något annat i datorn som krånglar just när du kör båda korten i crossfire. För att med större sannolikhet veta att det är just dina grafikkort så måste du testa dem i en annan dator :-/

Jag tror att den bästa lösningen på problemet skulle vara att sälja det ena kortet till mig görabilligt.

Det var ju krångel med asus p5q deluxe när sweclockers testade crossfire med 4800 serie.
Nej jag vill inte sälja ena kortet.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ninnuam:

behöver du hjälp?

edit: verkar ju vara nåt problem med CF eller mobot möjligen så du har nog inte blivit blåst.

Japp det verkar som grafikkorten är felfria, jag får helt enkelt köra 1 kort när jag lirar crysis.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Har du gjort en lista över vilka åtgärder du gjort och vilket utfall du fick? Verkar som det är lite si och lite så med felsökandet.
0: Googlat ett par timmar för att se om andra har liknande problem, både specifikt med din hårdvara eller generellt med annan hårdvara?
(Sök på engelska)
1: Har du loggat alla dina temperaturer när du spelar, CPU, GPU, System, Etc?
(Med två kort i så blir datorn väldigt varm, är tex din cpu överklockad så kan det vara den som blir för varm om du ligger för nära gränsen för vad den klarar).
2: Återställt allt till default?
(Tagit bort all överklockning på grafikkort, CPU, Minnen och andra tweaks du gjort)
3: Kollat alla dina inställningar i Bios?
(kan vara är det blivit någon form av konflikter)
4: Kollat igenom Alla dina drivrutiner så du har det senaste?
(Ljudkort, moderkort etc)
5: Ominstallerat spelet som inte fungerar och uppdaterat det med alla patchar etc?

6: Formaterat om datorn helt och ominstalerad ditt OS?

Där är en liten lista du kan börja med Kanske något av det du missat.... Hade själv ett spel som crashade väldigt frekvent, vissade sig vara ljudkortet som var boven i dramat, blev någon form av konflikt.

Mvh

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akheron:

Har du gjort en lista över vilka åtgärder du gjort och vilket utfall du fick? Verkar som det är lite si och lite så med felsökandet.
0: Googlat ett par timmar för att se om andra har liknande problem, både specifikt med din hårdvara eller generellt med annan hårdvara?
(Sök på engelska)
1: Har du loggat alla dina temperaturer när du spelar, CPU, GPU, System, Etc?
(Med två kort i så blir datorn väldigt varm, är tex din cpu överklockad så kan det vara den som blir för varm om du ligger för nära gränsen för vad den klarar).
2: Återställt allt till default?
(Tagit bort all överklockning på grafikkort, CPU, Minnen och andra tweaks du gjort)
3: Kollat alla dina inställningar i Bios?
(kan vara är det blivit någon form av konflikter)
4: Kollat igenom Alla dina drivrutiner så du har det senaste?
(Ljudkort, moderkort etc)
5: Ominstallerat spelet som inte fungerar och uppdaterat det med alla patchar etc?

6: Formaterat om datorn helt och ominstalerad ditt OS?

Där är en liten lista du kan börja med Kanske något av det du missat.... Hade själv ett spel som crashade väldigt frekvent, vissade sig vara ljudkortet som var boven i dramat, blev någon form av konflikt.

Mvh

Instämmer, bara för att datorn slutar fungera när du trycker i något nytt så behöver det märkligt nog inte alltid vara den nya prylen som är 'felet'.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

fick du disk:ar till så du kan installera drivrutinen på Grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson660:

fick du disk:ar till så du kan installera drivrutinen på Grafikkort?

Det finns väl ingen gamer som ens skulle tänka tanken att använda medföljande drivisar som alltid är hopplöst föråldrade. Allt finns ju att hämta på nätet, nytt som gammalt.

Permalänk
Medlem

Haha, ganska dum fråga, men har du testat att resetta CMOS? Otroligt nog så hade jag liknande fel, men räckte med att resetta cmos:et för att fixa problemet!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akheron:

Har du gjort en lista över vilka åtgärder du gjort och vilket utfall du fick? Verkar som det är lite si och lite så med felsökandet.
0: Googlat ett par timmar för att se om andra har liknande problem, både specifikt med din hårdvara eller generellt med annan hårdvara?
(Sök på engelska)
1: Har du loggat alla dina temperaturer när du spelar, CPU, GPU, System, Etc?
(Med två kort i så blir datorn väldigt varm, är tex din cpu överklockad så kan det vara den som blir för varm om du ligger för nära gränsen för vad den klarar).
2: Återställt allt till default?
(Tagit bort all överklockning på grafikkort, CPU, Minnen och andra tweaks du gjort)
3: Kollat alla dina inställningar i Bios?
(kan vara är det blivit någon form av konflikter)
4: Kollat igenom Alla dina drivrutiner så du har det senaste?
(Ljudkort, moderkort etc)
5: Ominstallerat spelet som inte fungerar och uppdaterat det med alla patchar etc?

6: Formaterat om datorn helt och ominstalerad ditt OS?

Där är en liten lista du kan börja med Kanske något av det du missat.... Hade själv ett spel som crashade väldigt frekvent, vissade sig vara ljudkortet som var boven i dramat, blev någon form av konflikt.

Mvh

1: ja, allt ser ok ut dvs normala temps.

2: Yes

3: ja, jag har gjort en cmos reset (allt på orginal i bios)

4:Jag har dom senaste drivrutinerna på moderkort, grafik mm

5: Har ominstalerat spelen flera gånger, och testat med olika pacher

6: ja, jag har installerarat om windows också

Något ljudkort har jag inte.Jag har även gjort memtest86 i 9 timmar.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Philippk:

Haha, ganska dum fråga, men har du testat att resetta CMOS? Otroligt nog så hade jag liknande fel, men räckte med att resetta cmos:et för att fixa problemet!

Tror inte jag gjort det, är värt att testa
Som sagt alla andra spel jag testat fungerar utan problem, bara crysis spelen som crashar.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Eftersom jag testat allt, funderar jag på att lämna in datorn till experter (dock inte elgiganten)
Så får vi se om det löser sig.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem fast med 2st GTX295or då jag fick grafikbuggar och röda lampor på grafikkorten. Visade sig vara mitt 790i Ultra som jävlades med mig (felet är hittat av inet själva som felsökte moderkortet). Så testa med att byta ut lite allt möjligt

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hmmf, testa att köra med Catalyst 10.5 + 10.5a hotfixen som drivrutiner, och se om det fixar sig : ) För det är dom bästa drivrutinerna till 48xx serien i dagsläget!