Problem med att se videos på internet. De stanna helt plötsligt och slutar buffra

Permalänk

Problem med att se videos på internet. De stanna helt plötsligt och slutar buffra

Hej!

Jag har problem med tjejens router. Förut fungerade inte Utorrent men sedan jag la till Utorrents port i "port forwarding" i routerns inställningar så fungerar utorrent.

Nu har jag ett problem som uppkommer när jag ska kolla videos på internet, det kan vara t.ex. på expressen, aftonbladet eller kanal5play. Videon hoppar igång och spelas upp några sekunder sedan stannar den.
Internetbredden är det inget fel på, jag spelar och liknande utan problem.
Därför misstänker jag att det kan ha något med brandväggen i routern att göra även denna gång. Finns det någon kunnig här som kan hjälpa mig? Själv är jag värdelös på den här biten när det gäller datorer.
Ska jag öppna den port min dator använder i routern? använder jag automatiskt samma port jämt? Skulle behöva lite hjälp här:)

mvh// jocke

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".