Vad är fördelen med att använda AppBrain och hur fungerar det?
Jag ser en fördel med det och det är att man kan snabbt och enkelt dela en lista över de Android program (appar) som man använder på sin telefon.
Det här är de program som du och jag har gemensamt.
Metal Detector
Google Maps
Swedbank
3G Watchdog
Barcode Scanner
Advanced Task Killer
Men jag undrar, är det verkligen Pro versionen av Advanced Task Killer du använder? Vad har den som gratisversionen inte har?
Sedan funderar jag på om man verkligen måste ha ett sånt här program för att kunna stänga av program i Android? Jag är nämligen helt ny på Android, köpte min HTC Desire förra tisdagen och jag har långt kvar att lära tror jag. Men jag kunde inte hitta något sätt att stänga av de program som jag startar. Varför kan man inte stänga av program i Android? Det drar ju bara onödigt med processorkraft, minne och batteri. Jag förstår inte hur man har tänkt där.
Fordonskoll och Google Goggles har jag installerat efter att ha sett dessa på din lista.
Goggles var jag osäker på hur bra det skulle vara, även om jag har hört den tyske Google ingenjörens första presentation av Goggles för något år sedan. Så jag kände till Goggles men var tveksam till att det skulle duga till något. Jag blev mycket positivt överraskad, så bra är det. Det har sina brister, och kan t.ex. inte identifiera 3D objekt eller har svårt för vissa loggar där den tolkar text från logotyper som enbart text med mera. Men i det stora hela så är det en fantastisk app.
Fordonskoll är precis som det låter, man kan kolla registreringsnummer för svenskregistrerade fordon. Dock så saknar jag fortfarande möjligheten att se ägarens namn och adress för privatägda fordon. Detta är endast möjligt att se för företagsägda fordon. För privatägda fordon måste man fortfarande skicka ett betal-SMS precis som vanligt. Jag undrar just varför de på Vägverket/Trafikverket/Transportstyrelsen tar betalt för detta samtidigt som man utan problem kan få denna information gratis via fax eller ett samtal till dem... de verkar följa principen att allt inte ska få vara gratis, bara för att kunna säga liksom att allt inte gratis, att det har ett pris.
Kan du förklara kort vad du har dessa program till.
Varför behöver du en Home Switcher? Växlar den mellan olika skärmar på hemskärmen (i launcher)?
Du har även en SwitchPro Widget, hur fungerar den?
Quick Uninstaller avinstallerar väl appar, men varför är den bättre än att avinstallera på det vanliga sättet från menyn i Android?
Gör Quick Boot att telefonen startar snabbare? Hur mycket snabbare?
Jag ser att du har WiFi Status. Jag har installerat WiFi Analyzer. Är det ungefär samma sak eller finns det en widget till WiFi Status också?
Power Strip: Multitasking Dock verkar intressant. Jag undrar fortfarande hur man stänger och växlar mellan olika program i Android. Är det detta program man använder för att växla mellan öppna program? Jag brukar hålla inne hemknappen och får då fram en lista på senast körda apps som jag kan välja mellan.
Jag ser att du har Titanium Backup. Jag har TI-89 Titanium räknaren. Är det ett backup program till den?
Gör Dropox appen så att du kan skyffla över data till ditt Dropox konto? Hur mycket får du plats med?
JogTracker är väl samma sak som MyTracks? Tycker du att JogTracker är bättre?