Permalänk
Medlem

Minnen + Volt

Hej jag har ett 4st 2gig ms corsair ddr2 i minburk jag har stält in timing mm men så fort jag ställer in volten på minen så vägrar burk fan att starta. Volten ska vara 1,8volt men då startar inte burken

Någon som har några ider om vad som kan vara fel minnena är testade i mem test program från hirens skiva mm så inga fel på dem.

Mobo : Msi P35 Neo så inget värsting kort här inte

Permalänk

Rätta mig om jag ha fel, men är inte 1.8v väldigt lite för DDR2? Mina ddr3 minnen är gjorda för 1.8v. Brukar inte ddr2 ha typ 2.2v?

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

det är det jag e fundersam över med

Permalänk
Medlem

ska testa att dra up dem till 1,9 - 2,0volt och se vad som händer

Permalänk
Avstängd

Är dom speccade för 1.8 så ska det ju funka, men prova med 1.85 om du kan ställa in det alt 1.9V funkar inte det så är det ju bara skicak tebax om duh ar garanti kvar på dom!

Permalänk
Medlem

nej då 1.8 är vanligt när det gäller ddr2 sen beror det lite på vad det är för minnen .typ mina ocz ..går på.2.3...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

drog up volten på 2,0 och dem tickar på utan problem drog lite stress test på dem inga problem alls. Men som tur är ska man snart inskafa sig nya saker men tack för hjälpen