Färdigbyggd speldator för 8000-9500kr

Permalänk
Medlem

Färdigbyggd speldator för 8000-9500kr

Hej hej.

Har kikat en del på datorer på diverse sidor men tycker att de som säljs komplett brukar vara lite väl dyra för det jag får eller att jag inte riktigt får det som jag vill. Så nu undrar jag om någon kunde hjälpa mig att välja delar till en helt ny dator som jag hade tänkt att köpa, ej bygga utan isånnafall att Inet bygger den innan de skickar.

Behov:
- Kunna spela (Mafia 2, BF: Bad Company 2, WoW: Cataclysm, Civilization 5 och Starcraft 2) på relativt hög grafikinställningar. Jag har inget behov av att maxa allting då jag själv spelar dagens spel med lägsta grafikinställningar och sitter på trygga 20-30 fps..

- Ekonomin kommer inte att tillåta att jag uppgraderar speldatorn om ett år utan helst 1.5 till 2 år, så datorn skall klara av spel om ett år men nödvändigtvis inte på bästa grafikinställningar.

- Skärm (klarar 1680x1050 och 60Hz) och ljudsystem har jag i dagens läge så det enda jag behöver är själva burken (windows 7 behövs) med allting så att jag kan sätta igång direkt.

- Har sett brorsans burk prestera fint med ATI Radeon HD 5850 och Intel Core I5 760 så om dessa går att pressa in skulle det vara fint. Men om jag är ute och cyklar så bry ej om detta.

Budget:
- En budget på 8000 kr har jag valt, dock är jag beredd att lägga till 1000-1500 kronor för att försäkra mig att datorn klarar sig bättre med tiden.
Som jag nämnde tidigare så vill jag helst ha en färdigbyggd dator då jag inte vill lägga tid på att bygga den.

Mycket tacksam för förslag på dator då jag i början hade tänkt att försöka välja ut själv men har suttit förgäves ett par kvällar och blivit lite småtokig med att titta på grafer, läsa recensioner, forum posts och annat.

Hälsningar Grimbar

Permalänk
Medlem

Komplett.se

Där har du en ihopbyggd dator för 9k!

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk
Medlem

Inte vad han behövde dock. Återkommer med ett paket.

Produkt Antal á pris Summa
Summa: 9 570 kr
Frakt: 99 kr
Totalt: 9 669 kr
Byggnation av dator med valfria delar
st
795 kr 795 kr Ta bort
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM
st
1 057 kr 1 057 kr Ta bort
Fractal Design Define R3, Svart
st
899 kr 899 kr Ta bort
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2
st
2 587 kr 2 587 kr Ta bort
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
st
586 kr 586 kr Ta bort
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
st
849 kr 849 kr Ta bort
Asus M4N75TDAMD
st
891 kr 891 kr Ta bort
Corsair VX 550W 80+ KAMPANJ!
st
599 kr 599 kr Ta bort
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz
st
1 307 kr 1 307 kr Ta bort

För lat för att fixa bild menmen, prisvärt spelpaket.

Permalänk

Ovanstående paket ser bra ut, förutom att det saknar DVD-brännare och går lite över budget.
Komplett-datorn ska du inte ens fundera över, Athlon II + HD5770 för 9000 är rena rånet.

Om du vill komma undan lite billigare föreslår jag följande:

+ valfritt chassi (notera att moderkortet är mATX). Det är så personligt vad man gillar att jag inte ens tänker försöka rekommendera ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultusername:

Ovanstående paket ser bra ut, förutom att det saknar DVD-brännare och går lite över budget.
Komplett-datorn ska du inte ens fundera över, Athlon II + HD5770 för 9000 är rena rånet.

Om du vill komma undan lite billigare föreslår jag följande:
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/inet20100919.jpg

+ valfritt chassi (notera att moderkortet är mATX). Det är så personligt vad man gillar att jag inte ens tänker försöka rekommendera ett.

Hej. Tack för alla snabba svar!

Jag är lite okunnig men det finns möjlighet för att koppla in högtalaren eller måste jag lägga till ett ljudkort på detta?

Finns det uppgraderingsmöjligheter som att köra SLI i framtiden om jag i samma veva köper ett kraftigare nätaggregat?

Som t.ex. "Corsair TX 650W 80+" fungerar denna i samma paket?

Annars ser paketet bra ut, och vänligare mot plånboken (student).

Permalänk
Skrivet av Grimbar:

Hej. Tack för alla snabba svar!

Jag är lite okunnig men det finns möjlighet för att koppla in högtalaren eller måste jag lägga till ett ljudkort på detta?

Finns det uppgraderingsmöjligheter som att köra SLI i framtiden om jag i samma veva köper ett kraftigare nätaggregat?

Annars ser paketet bra ut, och vänligare mot plånboken (student).

Ljudkort finns inbyggt i moderkortet, så det behövs inget extra för att koppla in högtalare.
SLI är inte möjligt på det moderkort jag föreslog, däremot kan jux2's förslag hantera SLI.

Permalänk
Entusiast

Inet Taurus Experienced Gamer - Inet.se Funkar säkert bra annars för er lata människor

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Inet Taurus Experienced Gamer - Inet.se Funkar säkert bra annars för er lata människor

Dual core är inte prisvärt för 9500 kr.

Permalänk
Medlem

Ett förslag...

Hopbyggd och testad av Inet. Köp ett till GTX 460 senare och kör SLI!

Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se
Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel - Inet.se
Corsair TX 650W 80+ - Inet.se
AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz - Inet.se
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se
Asus M4N75TDAMD - Inet.se
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se
Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM - Inet.se

Fri frakt: Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Hej.

Efter en genomgång av alla delar så kommer jag att slå till på detta paket. Tack så mycket för förslaget! Kan komma med en "recension" efter att ha testat datorn ett tag.

En sista fråga bara, hur länge brukar Inet ta på sig att bygga ihop en dator och skicka den eller varierar det för mycket för att kunna säga?

Permalänk
Medlem

Det står att det skall ta 5-10 dagar men om du beställer och alla delar finns inne så går det nog på 7dagar

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-P55-USB3 CPU :Intel Core i5 760, 2.8GHz Minne : Corsair 4GB DDR3(2x2GB) GPU : XFX Radeon HD5770 1GB Hårddisk :500GB Samsung Spinpoint Burk : Antec Two Hundred Nätagg : OCZ 500W

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte köra Gigabyte korten i sli, dom blir grymt varma då... Ta Sparkle istället.

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W