Färdigbyggd speldator för 8000-9500kr
Hej hej.
Har kikat en del på datorer på diverse sidor men tycker att de som säljs komplett brukar vara lite väl dyra för det jag får eller att jag inte riktigt får det som jag vill. Så nu undrar jag om någon kunde hjälpa mig att välja delar till en helt ny dator som jag hade tänkt att köpa, ej bygga utan isånnafall att Inet bygger den innan de skickar.
Behov:
- Kunna spela (Mafia 2, BF: Bad Company 2, WoW: Cataclysm, Civilization 5 och Starcraft 2) på relativt hög grafikinställningar. Jag har inget behov av att maxa allting då jag själv spelar dagens spel med lägsta grafikinställningar och sitter på trygga 20-30 fps..
- Ekonomin kommer inte att tillåta att jag uppgraderar speldatorn om ett år utan helst 1.5 till 2 år, så datorn skall klara av spel om ett år men nödvändigtvis inte på bästa grafikinställningar.
- Skärm (klarar 1680x1050 och 60Hz) och ljudsystem har jag i dagens läge så det enda jag behöver är själva burken (windows 7 behövs) med allting så att jag kan sätta igång direkt.
- Har sett brorsans burk prestera fint med ATI Radeon HD 5850 och Intel Core I5 760 så om dessa går att pressa in skulle det vara fint. Men om jag är ute och cyklar så bry ej om detta.
Budget:
- En budget på 8000 kr har jag valt, dock är jag beredd att lägga till 1000-1500 kronor för att försäkra mig att datorn klarar sig bättre med tiden.
Som jag nämnde tidigare så vill jag helst ha en färdigbyggd dator då jag inte vill lägga tid på att bygga den.
Mycket tacksam för förslag på dator då jag i början hade tänkt att försöka välja ut själv men har suttit förgäves ett par kvällar och blivit lite småtokig med att titta på grafer, läsa recensioner, forum posts och annat.
Hälsningar Grimbar