Frågor om dedicerat PhysX-kort

Permalänk
Medlem

Frågor om dedicerat PhysX-kort

Jag försökte precis dedicera mitt GTX 275 till PhysX. Fast det verkar inte som att kortet ens har startat igång, och jag kan inte se den i Nvidiaskontrol panel eller enhetshanteraren.

Fråga:
1: Räcker det att man fyller i 6 utav 12 möjliga pins för att GTX 275 ska funka som PhysX?
2: Måste jag ha en sladd från PhysX kortet och sedan till skärmen?
3: Måste jag ha drivrutiner för PhysX kortet?

(vad jag har gjort, satte physX kortet under GTX 480, sedan satte i 6 pins av 12 möjliga. Inget mer.)
Jag använde mig utav:
WEBHALLEN.com - Deltaco Adapterkabel 2x4-pin till 6-pin PCI-Express, 25cm
Och satte i de 2 molex uttagen i 2 st
Imageshack - dscf0246tw1.jpg
om ni tittar på den, så satte jag in molex i den översta utav de 3 som är längst ner i högra hörnet. Den som är under den "svarta gren" märket på stolens rygg. Den ligger precis över en PCI-E 6+2pin

Vad har jag gjort för fel?
Sorry att jag beskriver mitt problem som en skata, men jag kan inte alla namn

Permalänk
Medlem

1. Tror du behöver alla 12 ändå.
2. Nej
3. Räckte för mig att installera drivisar till mainkortet, sen i nvidias kontrollpanel ställa det kortet som PhysX-kort.

Permalänk
Medlem

kk, får testa med 12.
Fler förslag om tips välkomnas varmt!

Permalänk
Antielefant

Båda korten använder ju bokstavligen exakt samma drivrutin, så det behövs absolut inte någon speciell för 275'an.

Dock vägrar grafikkorten ens starta om de inte känner av spänning på båda PCI-E portarna, så där har du ditt problem.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync