Permalänk

Fulltower Chassi, bra köp?

Hej,

jag har tänkt köpa ett fulltower chassi, jag vet dock inte riktigt vilka som är bra och vilka som inte är det. Därför hoppades jag att ni här på Sweclockers kunde hjälpa mig med det. För tillfället har jag tittat på tre olika chassin, länkar visas nedan.

Cooler Master HAF X (Svart/Transparent) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fulltower/Server-chassin - Cooler Master Haf X

Antec Twelve Hundred (Svart/Transparent) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fulltower/Server-chassin - Antec Twelwe Hundred

Nexus Edge (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fulltower/Server-chassin - Nexus Edge

Dessa chassin kostar runt 1400-1500 kr och det är den prisidé jag hade tänkt mig, kan dock gå upp mot 1800 kr men inte över det.

Tacksam för råd & svar

//Simon

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

ATCS840 är också ett alternativ.

HAF X känns vääldigt plastigt och lågbudget.
Twelve Hundred är hemskt, hade den mindre versionen, Antec 900 förut - var stentufft, det lös ju. När jag var typ 13. Värsta valet jag gjort. Hatade det så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Twelve Hundred är hemskt, hade den mindre versionen, Antec 900 förut - var stentufft, det lös ju. När jag var typ 13. Värsta valet jag gjort. Hatade det så mycket.

Förstår dig till fullo :/ (kolla sign)

Ot: Lian Li röstar jag på

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Du har min röst på ett fulltower Lian Li.
De kostar en slant men när du väl har lådan kommer du kunna använda den för många datorer framöver, och vara otroligt nöjd.
Kvalité.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-A77FB skulle jag köpt en bra låda kostar lite men en låda som inte e plastig

Permalänk

Tack för hjälpen
Då får det nog bli ett Lian Li PC-A71FB, 200 kr över är inte så mycket om ni menar att det är värt det
(Lian Li PC-A77FB har jag helt enkelt inte råd med)

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk
Medlem

Lian Li är ett bra val vilken låda man än tar tycker jag. Men det e bara min egen åsikt. Just nu har väll halva världen Haf X / 800d lådor dom börjar bli lite tradiga att se på nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grytvante:

Tack för hjälpen
Då får det nog bli ett Lian Li PC-A71FB, 200 kr över är inte så mycket om ni menar att det är värt det
(Lian Li PC-A77FB har jag helt enkelt inte råd med)

Kul att du satsar på ett ordentligt chassi. Ett HAF kanske är roligt i någon månad men ett Lian Li kommer du kunna ha i många goda år framöver.

Permalänk

Hoppas det går bra att låna tråden lite!
Funderar på att köpa en ny dator och ska köpa med ett nytt chassi också, kanske blir svårt om jag ska sälja gamla datorn om jag inte säljer den komplett med chassi? ^^ Har just nu ett Antec 1200 sedan många månader tillbaka och är lite missnöjd med det chassit, så passar på att köpa ett nytt och hoppas på att kunna sälja datorn jag har nu. Har kollat på ett Corsair 700d (är inte i behov av hot-swap eller sidofönstret), eller så ska jag köpa ett Lian Li PC-A71FB som även ni har nämnt här, vilket är bäst enligt er? tack

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Jag lägger också min röst på Lian-Li PC-A71FB denna dag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Då blir det ett Lian Li, helt säkert. Chassit är snyggt också, utan överflödiga lysdioder som en del andra chassin har
Tidigare erfarenheter är endast från mitt nuvarande Ace Battle IV, som jag själv inte tycker är särskilt bra
Och det är inga problem att låna tråden

Tack än en gång för tipsen

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grytvante:

Då blir det ett Lian Li, helt säkert. Chassit är snyggt också, utan överflödiga lysdioder som en del andra chassin har
Tidigare erfarenheter är endast från mitt nuvarande Ace Battle IV, som jag själv inte tycker är särskilt bra
Och det är inga problem att låna tråden

Tack än en gång för tipsen

Hade jag haft pengar och inte vunnit ett R3 så hade det lätt varit ett Lian-LI PC-A71FB jag köpt. Jag har till och med startat en tråd om det chassiet för ett tag sedan. Du kan ju kolla in den tråden om du vill.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nu verkar du inte luta åt det iallafall tack och lov, men jag rekommenderar att du undviker Nexus Edge av dina förslag, om du tänkt ha hyfsat varma komponenter i den. Övre sektionen har riktigt taskig ventilation! Finns recension här på swec, med en del extra info i tillhörande forumtråden.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Ja nu blir det Lian Li
Tack för infon, ska underrätta en kompis om det som var inne på att skaffa ett Nexus Edge

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk

Cooler Master ATCS 840 är ett riktigt fulltower chassie.

Tre stora fläktar som flyttar massor av luft i detta jättechassie utan att låta speciellt mycket.
Annars rejäl och hög kvalitetskänsla.
Smidigt om man ofta byter komponenter eller pillar i allmänhet inne i lådan.

Permalänk

Det skulle kunna vara ett alternativ, dock är det för brett för att få plats på datorbordet

Datorbord metall/glas FUTURE på JYSK.

Detta är datorbordet jag har och "fickan" för datorn är ca 235 mm bred och Cooler Master ATCS 840 är 243 mm brett så det går helt enkelt inte in
Har för tillfället inga planer på att byta bord heller då detta passar in perfekt på mitt lilla rum

Men tack för förslaget

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk

Ta en titt på Mr.PC Computers dom har sjukt billiga och ovanliga lian li chassin!

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Cooler Master ATCS 840 är ett riktigt fulltower chassie.

Tre stora fläktar som flyttar massor av luft i detta jättechassie utan att låta speciellt mycket.
Annars rejäl och hög kvalitetskänsla.
Smidigt om man ofta byter komponenter eller pillar i allmänhet inne i lådan.

Rapport efter 9 månaders användning av ATCS 840:
Positivt: Tyst (utom ibland), kyler innehållet bra, bra åtkomst inuti, finns fortfarande plats för många diskar och stora komponenter, lätt att rengöra luftfiltren.
Negativt: Fortfarande är chassit enormt i storlek. Plåtarna har en benägenhet att börja vibrera i takt med att Intels originalprocessorfläkt varvar upp. Mycket irriterande.

Visa signatur

Öh, datorn börjar bli gammal nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Om TS kollar in vem har mest hdd utrymme på swec forts. eller vad tråden heter kan du hitta länkar på 10 bilder på mitt chassi (ganska likt a71fb, föregångaren a71a/b).