Permalänk
Hedersmedlem

8. Jag kan inte komma på någon bra idé om hur jag skall visa klistrade/flyttade trådar. Finns det typ någon enkel regel som man kan föjla när man skall göra något sådant, eller beror det lite på hur man har databas osv. uppbyggd??
Jag har ett ID-nummer som visar vilket forum det hör till. Man kan ju byta det för att flytta tråden, men jag vill ju ha kvar i gamla forumet att den har blivit flyttad (som det är här). Skall man kopiera det inlägg eller något?

Aja, jag kanske babblar lite för mycket och är helt fel ute... Någon som har en smart lösning?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har inte kommit så långt på mitt ännu, men jag funderar på att lägga ett extra fält i databasen med ID:et som det låg i innan det blev flyttat och hämta allt från databasen på nå fint sätt...

Permalänk
Medlem

du kan väl göra en "ghost" (såg uttrycket i kennels forum) kolumn som anger vilket forum det har varit i. hoppas du fattar

Permalänk
Medlem

Heh ja håller åxå på med ett asp-forum, läste högre upp att du hade "härmat" kennels forumt lite, haha de har ja me
Hoppas han inte blir för sur. Men de är svårt at hålla sig när hans var så jäkla snyggt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

okey, tackar... Var väll något sådant jag hade räknat med...

Hur skall man göra med klistrade trådar då?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte, har inte kommit så långt än.. Men ja lär åxå behöva fråga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lägg de i ett extra fält också, så gör du så att det sorteras så att de kommer först sen efter datum

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag ett problem igen

9. Jag använder reg exp för att få reda på om någon citerar någon annan. Man skriver då [.quote] och [./quote] (utan punkt såklart) runt inläggen. Detta funkar mycket bra...
Jag har dock ett litet problem...

Om jag skriver som följande:

[.quote][.i]Ursprungligen skrivet av Dazen[./i] [.quote][.i]Ursprungligen skrivet av Dazen[./i] Detta är ett test-inlägg.[./quote] Citerar ovanstående inlägg. [.i]Inlägget redigerades 2002-08-10 03:50:33 av Dazen.[./i] [./quote] Test...

så kommer endast de "yttre" [.quote]-taggarna att exekveras av reg exp. Detta gör att man inte kan citera ett citat. Hur skall jag fixa detta? Jag har satt Global till true så att den säker igenom hela, trots att den har fått en träff, men det verkar inte fungera.
Såhär gör jag nu:

re.Pattern = "\[quote\]((.|\n)*)\[/quote\]" Text = re.Replace(Text, "<table border=" & Chr(34) & "0" & Chr(34) & "><tr><td class=" & Chr(34) & "quote" & Chr(34) & " width=" & Chr(34) & "*" & Chr(34) & "<div class=" & Chr(34) & "quote" & Chr(34) & "$1</div></td></tr></table>")

(jag gjorde en radbrytning så att fönstret inte skulle bli så stort).

Skall jag skriva på något annarlunda sätt? Hur skall jag fixa detta?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Permalänk
Medlem

Använd en stack..
Lägg till [.quote] till stacken.
Repetera nedanstående rad för alla [./quote]
Hämta sista inlagda [.quote] ur stacken och stäng den taggen.

http://www.online.kth.se/courses/datalogi/docs/material/oh/f8...
Kolla på parantesbalansering.

Visa signatur

[zux]

Permalänk
Hedersmedlem

Okey, jag har tagit en titt, men fattar fortfarande inte så mycket

Kan man använda en stack i ASP? Hur funkar det? Jag har iaf inte hittat något om det.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Permalänk
Medlem

Visst, det är ju bara att skriva en egen stack...
Använd en array i botten sen lägger du till några egna funktiner för att lägga till o ta bort från toppen av den.
Allt de funktionerna behöver hålla reda på är ju vart första lediga position i arrayen finns.
Edit: Som det borde synas i PDF filen så är stacken där egenkomponerad oxså.

Visa signatur

[zux]

Permalänk
Hedersmedlem

Okey, det tänkte jag inte på

Aja, jag gör ett försök.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Permalänk
Hedersmedlem

10. Jag får inte mina cookies att fungera riktigt. De funkar bra, men man måste logga in på nytt varje gång man stänger läsaren. Jag har denna rad med när jag skapar cookien:

Response.Cookies("kebab").Expires = Date + 30

Skall inte det räcka? Måste jag ha med något mera?
Hur skall jag alltså få min cookie att sparas till det att användaren kommer tillbaka?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Permalänk
Hedersmedlem

11. Hur kontrollerar jag storleken på bilderna (avtarerna) som jag laddar upp? Alltså inte antalet kb, utan hur många pixlar bilden är på. Så att man inte kan ladda upp bilder som är större än 64x64 pixlar.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Permalänk
Medlem

Lättast med en komponent.
Är det olika filtyper blir det jobbigt men för gif har jag för mig att jag sett exempel i ren vbs.

Visa signatur

[zux]

Permalänk
Hedersmedlem

Okey, jag hade tänkt mig gif och jpeg. Får se hur det går med jpeg då. Får väll kolla lite på gif så länge.
Du har inte något exempel att visa?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
10. Jag får inte mina cookies att fungera riktigt. De funkar bra, men man måste logga in på nytt varje gång man stänger läsaren. Jag har denna rad med när jag skapar cookien:

Response.Cookies("kebab").Expires = Date + 30

Skall inte det räcka? Måste jag ha med något mera?
Hur skall jag alltså få min cookie att sparas till det att användaren kommer tillbaka?

De där ska funka, de gör de för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denniz PoP
Okey, jag hade tänkt mig gif och jpeg. Får se hur det går med jpeg då. Får väll kolla lite på gif så länge.
Du har inte något exempel att visa?

Näe, tyvärr o jag googlade lite det närmaste jag kom var en kille i ett annat forum som sa att det gick.
Egentligen är det nog inte så svårt, titta lite på specifikationerna för formaten, hade för mig att i GIF så lagras storleken i nåt som liknande klartext i början av filen.

Visa signatur

[zux]