Test av olika säkerhets-paket

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Det tror jag säkert att dom gör, men nu är det så att det skitsnacket köper inte jag iaf.

Sant det är bara ett sätta skämma användarna av MSE att *uppgradera* sig till ett *riktigt* skydda

Skrivet av tcntad:

Du tror inte alla säger så då?

Sälv klart kommer alla företag som kräver betalt för sitt skydd kommer att säga något åt det här hållet ^^
Men det är just Norton och Eset samt AVG som har skrivit något åt detta håll men inte många andra ;P

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av siferhumen:

Sant det är bara ett sätta skämma användarna av MSE att *uppgradera* sig till ett *riktigt* skydda

Sälv klart kommer alla företag som kräver betalt för sitt skydd kommer att säga något åt det här hållet ^^
Men det är just Norton och Eset samt AVG som har skrivit något åt detta håll men inte många andra ;P

"uppgradera" sig ja till MSE hehe...Ett av de bästa skydden är sunt förnuft..

Nortonut = produktfamilj

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Ja det är verkligen lustigt.. för det är inget jag känner igen iaf.. men men det är bara att inse att recensionerna som finns är felaktiga då! (Det finns recensioner som ger en mindre positiv syn på MSE med)

Anti spyware delen i MSE är inte bra heller för efter att man scannat datorn med MSE så hittar Spy-bot search and destroy i snitt 2 spy-wares kvar i datorn!

Men nu tror jag iofs. att det är handhavande fel & förutfattade meningar som är det största problemet!

Men samtidigt så borde ett antivirus man betalar för ge mer än ett som är gratis, konstigt vore det annars tycker man!

Man tycker att det borde vara så att betalprogrammen borde funka bättre iaf, men samtidigt tycker jag att det är i företaget microsoft's intresse att ha nöjda kunder och med tanke på hur mycket skadlig programvara det finns till windows vore det lite sjukt att även ta betalt för ett antivirusprogram för sitt egna os, eller? har använt kaspersky antivirus ett par år nu och varit sjukt nöjd med det, ända tills för ett par dagar sedan då jag började uppleva konstiga lagg på datorn, som t.ex. när man skriver in en adress i webbläsaren så tog det kanske ett par sekunder innan det hände nåt och då kom alla bokstäver på en gång, program tog längre tid att starta, provade att inaktivera kav och då återfick datorn sin forna respons . Så jag tog och avinstallerade kav, och började samtidigt fundera på vad som hänt på antivirus marknaden, googlade lite och kom över detta testet: http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc...
Där gjorde MSE riktigt bra ifrån sig, inte illa med tanke på att det är gratis, har testat det några dagar nu och måste säga att jag är positivt överraskad, kräver inte mycket av systemet och superenkelt interface.
Kommer köra det ett tag och se om det håller sig, annars blir det väl kav igen.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Jag vill bara upplysa er om att G-DATA är ett rent helvete. Den har blockerat engelska Wikipedia för mig, på grund av att programmet tror att hemsidan innehåller malwares som kan skada ens dator. Det roliga är att, jag inte ens har G-DATA installerat på datorn. Jag hade det installerat. Sitter just nu och försöker att ta bort alla rester som jag har kvar från säkerhets-programmet.

Engelska Wikipedia funkar korrekt på tjejens dator. Hon har Microsoft Security Essentails installerat. Svenska Wikipedia kan jag besöka, men inte engelska.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

edgren:
Kolla även i "Firefox /tools / add-ons" ifall den lagt in något där. Aldrig testat G-DATA men märkt att andra kan installera toolbars i webbläsaren om man inte väljer bort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

edgren:
Kolla även i "Firefox /tools / add-ons" ifall den lagt in något där. Aldrig testat G-DATA men märkt att andra kan installera toolbars i webbläsaren om man inte väljer bort det.

Finns inget tillägg i Firefox som har med G-DATA att göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar lite hur det är med Norton Internet Security 2011 och Norton 360 4.0? Är dem bra/dåliga och på vilka sätt isåfall? Finns det något annat du rekommenderar? Inet rekommenderar mig att använda nån av dessa två eller ESET istället för Telia Säker Surf som jag tror är F-Secure.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

NIS 2011 tycker jag är mycket trevligt och andra verkar tycka det också.
Det finns ju en 30 dagars testversion att ladda ner så gör det;)

Inte testa N360 v4 än så där kan jag inte säga mycket.

Permalänk
Medlem

Okej det får bli att testa Norton Internet Security 2011, men tror/vet du/ni att det är bättre än F-Secure? Någon får gärna ge mer förslag eller om någon tycker Norton 360 4.0 är bättre än NIS 2011.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vadsomhelst är väl bättre än F-Secure? Eller har dem äntligen skärpt sig?

Skillnaden mellan 360 och NIS är väl inte så stora egentligen, det jag kan komma på är GUI't samt att 360 även städar datorn..

Permalänk
Medlem

Okej, det problemet jag hade med F-Secure(Telia Säker Surf) var att när jag skulle uppdatera med Windows Update så fastnade installationen, utan F-Secure funkade det bra. Tror det ska finnas Backuptillgång på 2GB om jag inte minns fel på 360 4.0 . Tror du/ni att det kommer att funka att uppdatera Windows 7 med något av dessa installerade? Sedan är det väll kanske ett plus att 360 4.0 rensar onödigt skräp på datorn och ökar prestandan men det kanske kan vara onödigt samtidigt?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det finns andra gratisprogram t.ex defraggler och ccleaner för att hålla datorn i något städat skick.

Jo, att uppdatera windows ska funka bra oavsett vilket skydd du har installerat, varför det krånglade med F-Secure har jag inte en aning om..

Jag använder personligen NIS 2010 och alltid gjort utan några somhelst problem med WU.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att man inte ska defragga SSD-diskar, men hur blir det isåfall ifall man nu skulle skaffa 360 4.0? Och är det bara GUI, rengöring och Backup som är skillnaden mellan dessa två? Eller har det ena skyddet bättre skydd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Till min företagslaptop (DELL e6410) fick jag Trend Micro antivirus och jag tror det var 15mån licens. Har googlat lite på det och det verkar inte speciellt bra. Enligt maximumpc så tar en kallboot 32sek längre med det installerat. Nu har jag iofs SSD, så det kanske inte hade påverkat lika mycket, men jag letar helt enkelt efter något annat som är bättre - helst gratis, jag tror inte chefen vill betala för något då vi redan har ett "betalt" (Trend micro).

Jag har främst kolla på Microsoft security essentials, skulle detta funka bra mån tro? Jag sysslar med programvaruutveckling och kommer inte besöka några "mysko" hemsidor, inte planerat iaf.

Och till tveksamma program tänkte jag ha en VM.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hejsan,

Till min företagslaptop (DELL e6410) fick jag Trend Micro antivirus och jag tror det var 15mån licens. Har googlat lite på det och det verkar inte speciellt bra. Enligt maximumpc så tar en kallboot 32sek längre med det installerat. Nu har jag iofs SSD, så det kanske inte hade påverkat lika mycket, men jag letar helt enkelt efter något annat som är bättre - helst gratis, jag tror inte chefen vill betala för något då vi redan har ett "betalt" (Trend micro).

Jag har främst kolla på Microsoft security essentials, skulle detta funka bra mån tro? Jag sysslar med programvaruutveckling och kommer inte besöka några "mysko" hemsidor, inte planerat iaf.

Microsoft Security Essentails är ett bra val när det gäller antivirus-program som är gratis

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hejsan,

MSE verkar vara ett väldigt vettigt gratisalternativ, ja.

Permalänk
Medlem

Nu har jag lite jobbigt faktiskt att bestämma mig. Men det känns att Norton Internet Security 2011 eller Norton 360 4.0 ska vara bättre en Comodo Internet Security(Gratisversionen). Men i en review på youtube verkar det som att Comodo är bättre, men då kör han ju utan nätverk igång förstås. Så jag är tacskam om ni kan säga det ni tycker är bäst av dem och varför(Helst också vilken som är bäst av NIS2011 och Norton 360 4.0 om dem skulle vara bäst).

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Enda skillnanden är det jag skrev ovan.. Det går att jämföra Symantecs produkter på deras hemsida..

Permalänk
Medlem

Och du rekommenderar Norton Internet Security/360 4.0 framför Comodo Internet Security(Gratisversion)?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sskludde:

Och du rekommenderar Norton Internet Security/360 4.0 framför Comodo Internet Security(Gratisversion)?

Jag som nästan alltid använt NIS rekommenderar det ja
Är inte så insatt i CIS tyvär men det lilla som jag testat det verkar det rätt sjysst.

Permalänk
Medlem

Comodos brandvägg har legat på andra plats i väldigt många tester, om vilken brandvägg som är bäst i test. Agnitum Outpost Firewall PRO har legat etta ett bra tag nu. Nortons brandvägg är sämre än Kasperskys brandvägg, som i sin tur slår många säkerhets-program när det gäller säkerhet.

Kaspersky fick för övrigt en 9'a i betyg av PC för alla för nån månad sedan, medans Norton fick en 8'a.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att testa Kaspersky Internet Security 2011. Är det bra på alla sätt jämfört med 360 4.0 och finns det någon nedladdning om man vill testa i 30 dagar? kan inte hitta det. Det som är fördelen med Kaspersky för mig är att man kan beställa nedladdning för 1 pc jämfört med 360 4.0 där du måste betala för 3 pc's.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Är lite sugen på att testa Kaspersky Internet Security 2011. Är det bra på alla sätt jämfört med 360 4.0 och finns det någon nedladdning om man vill testa i 30 dagar? kan inte hitta det. Det som är fördelen med Kaspersky för mig är att man kan beställa nedladdning för 1 pc jämfört med 360 4.0 där du måste betala för 3 pc's.

Kaspersky är otroligt starkt och imponerar mycket. Jag kallar det för världens starkaste och säkraste säkerhets-program, men jag kan även ha fel. Du kan ladda hem det här. Välj Version 2011 (11.0.1.400) .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga för att vara säker. Är länken du skickade 30-dagars testversion? Och vad föredrar du för svår? Svenska eller Engelska? Man kanske kan ändra också i programmet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, jag länkade till 30-dagarsversionen av Kaspersky Internet Security 2011. Vad för språk? Ta det du själv känner för. Om du föredrar programmet på svenska, välj då svenskt språk. Själva funktionaliteten i programmet är oförändrat, oavsett språk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har sett folk som har skrivit att Kaspersky Internet Security 2011 ska ska göra sin dator ganska mycket slöare, har du/ni hört något om detta om ni inte vet att det slöar ner?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla säkerhets-program slöar ner datorn, men på olika sätt. Norton, Kaspersky, Panda, BitDefender och F-Secure (finns fler, men speciellt de, eftersom de är mest kända) slöade ner datorn extremt mycket med de gamla versionerna.

2010- och 2011-versionerna av dessa program slöar dock inte ner ens dator lika mycket, tack vare bättre teknologi och sånt. När jag testade Kaspersky Internet Security 2010 när den versionen var aktuell, startades min dator i signatur på 30-45 sekunder. Innan jag hade KIS 2010 installerat, tog det 25-30 sekunder för datorn att starta (5-15 sekunders skillnad alltså).

KIS 2011 är bättre och snällare mot ens dator när det gäller prestanda, jämfört 2010-utgåvan, då programmen blir bättre med tiden. Sen beror det även på vad för dator man har. Ju starkare dator man har, desto snabbare laddar den program och sånt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nod32 drar nästan ingen prestanda från datorn. I uppstarten gör den de, men sen drar den nästan inget.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Nod32 drar nästan ingen prestanda från datorn. I uppstarten gör den de, men sen drar den nästan inget.

Precis. Detsamma gäller även Microsoft Security Essentails, men om man vill ha riktigt starkt skydd, ska man använda F-Secure, Norton, men framförallt Kaspersky. Kaspersky är otroligt starkt.

Visa signatur

Permalänk

Avast,Mbam,Ccleaner och comodo firewall. Paranoid eller bara överdriven säkerhet? =P Irriterande är att någon typ återställer mitt pass på mailen eller försöker iaf... Men är skumt så därför jag vidtagit dessa 4 saker... Eller e jag bara paranoid typ?

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||