Permalänk
Medlem

Dator+Skärm 7000kr

Nu är det så att min kompis behöver en ny dator att spela på. Han har 7000kr att lägga ut och datorn kommer bara att användas till spel och surfning.

Paketet jag har kommit fram till är detta:

Det jag skulle vilja ha hjälp med är att kolla så allt passar (jag har kollat själv men eftersom jag aldrig har byggt en dator förut så kan jag ha missat något).
Och en liten snabb fråga till, får man med allt man behöver för att bygga ihop den? (tex sata sladdar, mobo distanser och liknande)

Permalänk
Medlem

Allt kommer att funka och ja man får med allt man behöver. .)

Permalänk

ser fint ut enligt mina åsikter, fick inte ihop ett bättre paket för spel än det där

har han något sen innan?

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Allt kommer att funka och ja man får med allt man behöver. .)

Bra bra, tack för svaret. Man är ju lite extra paranoid när det är första gången man bygger

Skrivet av Hoffipoff:

ser fint ut enligt mina åsikter, fick inte ihop ett bättre paket för spel än det där

har han något sen innan?

Då har lärt mig något här på sweclockers då
Och nej, han har inget sen innan, det är första egna datorn han skaffar.

Tack för dom snabba svaren, bara att beställa sakerna då.

Permalänk
Medlem

kanske kan du ta hdd+dvd från en annan dator och lägga ut lite mer på en bättre processor?

Visa signatur

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallqy:

kanske kan du ta hdd+dvd från en annan dator och lägga ut lite mer på en bättre processor?

Har tyvärr ingen dator att plocka delar från, annars hade vi gärna gjort så.

Permalänk
Medlem

skippa skärm och köp begagnad ist är mitt råd

Permalänk

det ser bra ut iaf. bra pris/prestanda

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hoffipoff:

det ser bra ut iaf. bra pris/prestanda

+1