Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av aluminium:

Mysigt med "1337-erbjudande", men hur kan ni sätta tiden så fel?! Fredag 13:37 sitter jag och räknar matte i skolan! Eftersom jag är så duktig så är skolk heller inget alternativ...

Ledsen blir jag

Skrivet av kozin:

Vi uppskattar om ni håller 1337-diskussionerna i en tråd.
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/913295-komp...

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Tog bort ett inlägg som inte förde diskussionen vidare.

Permalänk
Medlem

RMA-hanteringen

Har någon här någon erfarenhet av kompletts RMA-hantering för företag? Jag beställde en PC del för del och grafikkortet var kass. Jag returnerade det omedelbart i hämtbutiken och nu har det gått 3 vardagar och ärendet finns inte ens på mitt konto hos komplett. Efter samtal till kundtjänst fick jag veta att det tar 1-2 dygn innan ärende registreras och sedan runt en vecka innan det behandlats. Det låter helt sjukt att man kan få vänta så länge, men är det sanningen? Min tanke var mer att om man fick ett grafikkort som spottar ut artefakter så skickar komplett ett nytt medan dom felsöker det gamla och om man skickat in ett fungerande kort så debiteras man för felsökningen och dom säljer kortet till någon annan. Jag ser inte vad poängen är med väntetiden.

Permalänk
Medlem

Komplett.se - HTC Desire HD
Vill bara påpeka att specifikationerna inte stämmer alls då det är HTC Desires original-specifikationer. Detta anser jag ganska viktigt då denna mobil är en ganska stor reseale för många

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Remuz:

Har någon här någon erfarenhet av kompletts RMA-hantering för företag? Jag beställde en PC del för del och grafikkortet var kass. Jag returnerade det omedelbart i hämtbutiken och nu har det gått 3 vardagar och ärendet finns inte ens på mitt konto hos komplett. Efter samtal till kundtjänst fick jag veta att det tar 1-2 dygn innan ärende registreras och sedan runt en vecka innan det behandlats. Det låter helt sjukt att man kan få vänta så länge, men är det sanningen? Min tanke var mer att om man fick ett grafikkort som spottar ut artefakter så skickar komplett ett nytt medan dom felsöker det gamla och om man skickat in ett fungerande kort så debiteras man för felsökningen och dom säljer kortet till någon annan. Jag ser inte vad poängen är med väntetiden.

Kontakta kundservice med din fråga och ditt förslag så skall vi se på en alternativ lösning.

Skrivet av Oak:

Komplett.se - HTC Desire HD
Vill bara påpeka att specifikationerna inte stämmer alls då det är HTC Desires original-specifikationer. Detta anser jag ganska viktigt då denna mobil är en ganska stor reseale för många

Tack för att du uppmärksammat detta, vi kommer att korrigera detta inom kort.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa ett vanligt tangentbord och såg denna:
Komplett.se - Logitech Deluxe 250 Keyboard SE

Vilken bild är rätt? Enter-knappen ser ju lite helt annorlunda ut på Logitechs hemsida. Hoppas att det ser ut som bilden på er hemsida eftersom jag gillar mer sådär.

Deluxe 250 Desktop

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Superlight:

Tänkte beställa ett vanligt tangentbord och såg denna:
Komplett.se - Logitech Deluxe 250 Keyboard SE

Vilken bild är rätt? Enter-knappen ser ju lite helt annorlunda ut på Logitechs hemsida. Hoppas att det ser ut som bilden på er hemsida eftersom jag gillar mer sådär.

Deluxe 250 Desktop

Den bild du länkar till är till Logitechs engelska/amerikanska sida. Engelska tangentbord har en annan utformning än nordiska. Det är bilden på vår hemsida som stämmer, enterknappen är "normalstor"

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Den bild du länkar till är till Logitechs engelska/amerikanska sida. Engelska tangentbord har en annan utformning än nordiska. Det är bilden på vår hemsida som stämmer, enterknappen är "normalstor"

mvh //Erik J.

Tack för det, la precis beställningen.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk

Hej komplett,

jag undrar ifall man betalar med "Visa" på er hemsida så reserveras kostnaden tills ni skickat varorna eller hur? men det är inte så att det drar på kredit eller nåt eller? jag har inte ansökt om kreditkonto, men jag antar att ni drar direkt på kontot.

Permalänk

Hej,

Kommer ni att ha Fractal design R3 i era komplett PC? Ni hade det tidigare (R2)sen tog ni bort det och hade det ett tag och tog bort det igen. Ja hursom, så vill jag ha det som alternativ då det är tyst och prisvärt. Några planer på det?

Uppskattar att ni tar er tid att vara aktiva i forumet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av constipation:

Hej komplett,

jag undrar ifall man betalar med "Visa" på er hemsida så reserveras kostnaden tills ni skickat varorna eller hur? men det är inte så att det drar på kredit eller nåt eller? jag har inte ansökt om kreditkonto, men jag antar att ni drar direkt på kontot.

Beloppet reserveras när order läggs och debiteras först när vi skickar varorna. Pengarna reserveras och dras från ditt konto och inte från eventuell kredit hos din kortleverantör.

Skrivet av Daddykane:

Hej,

Kommer ni att ha Fractal design R3 i era komplett PC? Ni hade det tidigare (R2)sen tog ni bort det och hade det ett tag och tog bort det igen. Ja hursom, så vill jag ha det som alternativ då det är tyst och prisvärt. Några planer på det?

Uppskattar att ni tar er tid att vara aktiva i forumet.

Define R3 kommer finnas tillgängligt i våra Komplett PC så snart det är på lager igen. Vi har tillfälligt inaktiverat dem i våra PC för att minimera leveranstiden på våra datorer. Om du vill beställa en PC redan i dag och gärna vill ha Define R3 så kontakta vår kundservice så kan de hjälpa dig emd detta.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk

hej komplett
det där 1337 erbjudandet ni hade i fredags, inkluderar ni spelet assassins creed??? för det står så på sidan för grafikkortet! 5850

Permalänk
Medlem

Stor eloge till Komplett.se för att ni svarar här i forumet, det är faktiskt imponerande.

Jag tänkte låta RMA-hantering fortgå och ge en recenssion när det är klart då jag har ett GFX i reserv, jag är bara lite förvånad hur det funkar.

Än så länge har jag returnerat varan (lördagen den 18e sept) via hämtbutik. Varan var hos Komplett.se (lagret) måndagen den 20e. Varan registrerades som mottagen onsdagen den 22e. Sedan dess är det dött.

Citat:

Normalt besvaras returförfrågningar inom 1-2 arbetsdagar

Nja? Kanske inte gäller för företagskunder iofs, ser ingenstans där det görs skillnad på företag och privatperson dock.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av constipation:

hej komplett
det där 1337 erbjudandet ni hade i fredags, inkluderar ni spelet assassins creed??? för det står så på sidan för grafikkortet! 5850

Ja, Assassin's Creed 1 ingår med grafikkortet.

Skrivet av Remuz:

Stor eloge till Komplett.se för att ni svarar här i forumet, det är faktiskt imponerande.

Jag tänkte låta RMA-hantering fortgå och ge en recenssion när det är klart då jag har ett GFX i reserv, jag är bara lite förvånad hur det funkar.

Än så länge har jag returnerat varan (lördagen den 18e sept) via hämtbutik. Varan var hos Komplett.se (lagret) måndagen den 20e. Varan registrerades som mottagen onsdagen den 22e. Sedan dess är det dött.

Nja? Kanske inte gäller för företagskunder iofs, ser ingenstans där det görs skillnad på företag och privatperson dock.

Företagskunder skall inte få sämre service än våra privatkunder. Vid inlämnande av retur i hämtbutik kan returhanteringen ta något längre tid. Jag utgår från att du lämnat in din vara i vår pick up point (hämtbutik) i Stockholm. Vi har inga dagliga leveranser av returvaror från Stockholm til Göteborg och därav kan ärendet dra ut något på tiden, vi beklagar att denna information inte gått fram då du lämnade in din retur.

Om du lämnar in returen via vår hämtbutik innebär det 1-3 vardagar extra i behandlingstid pga transport till returavdelningen.

Ta kontakt med vår kundservice så kan de svara exakt vilken status ditt ärende har och estimerad tid för åtgärd.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Vad gäller i hämtbutikerna angående hämta paket åt annan? Är det samma som hos Posten, att det går bra med kollinummer + personens ID?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av TheDaemon:

Vad gäller i hämtbutikerna angående hämta paket åt annan? Är det samma som hos Posten, att det går bra med kollinummer + personens ID?

Det stämmer, leverans / ordernummer och legitimation. Du får ett mail eller SMS när din order är framme och redo att hämtas, ta med detta samt ID så skall allt vara OK.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Det stämmer, leverans / ordernummer och legitimation. Du får ett mail eller SMS när din order är framme och redo att hämtas, ta med detta samt ID så skall allt vara OK.

mvh //Erik J.

Perfekt, då åker jag in direkt och hämtar. Tack för snabbt svar!

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej, jag såg för bara någon dag sedan att ni hade "Switcheasy Rebel" till iPod Touch 2G/3G i svart. Nu hittar jag bara vit och röd, men är det något ni får in igen?

Permalänk

Seriöst, finns det någon snabbare eller bättre butik än Komplett?

Beställde BenQ 23,6" XL2410T idag vid klockan 19.00, sen fick jag ett mail 20.30 att varan har skickats!

Ni är helt awesome!
Keep up the good work!

Permalänk

Kan instämma med att packningen var dålig. I min kartong låg Grafikkortet i botten med massa luftpåsar på men ingenting under. Kan lätt bli fraktskadat då :/

Permalänk
Hedersmedlem

Komplett.se - EVGA GeForce 8800Ultra 768MB -Demo

8800 Ultra 768MB i demoskick för 2490kr. Hoppas ingen stackare köper det, blir ju helt fel...

Komplett.se - Asus Radeon HD 4870 512MB "TOP" -Demo

4870 512MB för 2250kr, även detta helt fel.

Komplett.se - ASUS GeForce GTX 295 1792MB -Demo

GTX 295 för 3500kr, känns inte helt 2010.

Trist att det inte finns någon lösning på problemet med demo/fynd-priser.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

8800 Ultra 768MB i demoskick för 2490kr. Hoppas ingen stackare köper det, blir ju helt fel...

Jag kan bara hålla med. Kompletts tidigare svar känns som "går det, så går det" ...psst! annars får ni kunniga på sweclockers maila så sätter vi rätt pris...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Tack komplett för snabb leverans!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Jag kan bara hålla med. Kompletts tidigare svar känns som "går det, så går det" ...psst! annars får ni kunniga på sweclockers maila så sätter vi rätt pris...

Ja, tycker det är ett märkligt sätt att se på problemet av en butik som annars håller så hög standard.
En rolig lösning på demoprodukter hade annars varit tidsbegränsad budgivning...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Aboya:

Hej, jag såg för bara någon dag sedan att ni hade "Switcheasy Rebel" till iPod Touch 2G/3G i svart. Nu hittar jag bara vit och röd, men är det något ni får in igen?

Hej. De produkterna håller på att utgå och vi har endast vit & röd kvar, när dessa är slut så utgår produkten helt och vi kommer inte att ta in dem igen som det ser ut nu.

Skrivet av catchmeifyoucan:

Seriöst, finns det någon snabbare eller bättre butik än Komplett?

Beställde BenQ 23,6" XL2410T idag vid klockan 19.00, sen fick jag ett mail 20.30 att varan har skickats!

Ni är helt awesome!
Keep up the good work!

Tack! Vi arbetar för att bli så snabba som möjligt. Vi packar färdigt en order var 23:e sekund dygnet runt, alla dagar i veckan, året runt. Med dessa kvantiteter har vi inte tid att vara långsamma

Skrivet av oskarwernersson:

Kan instämma med att packningen var dålig. I min kartong låg Grafikkortet i botten med massa luftpåsar på men ingenting under. Kan lätt bli fraktskadat då :/

Detta är standardpacketering som skall hålla för de påfrestningar som skapas när paketet skickas. Om du upplever att din vara tagit skada i frakten så kontakta vår kundservice omgående. Se även till att spara allt emballage då detta kan behövas vid en eventuell utredning av speditören. Givetvis ersätter vi alla fraktskador som sådana skulle uppstår mellan oss och kunden. Kontakta i sådana fall vår kundservice för hjälp.

Skrivet av ilstallione:

Vi har nyligen upprättat nya rutiner för hur prissätningen av demoprodukter skall ske för att undvika att situationer som denna uppstår. Ansvarig har i uppgift att kontrollerar priserna 1-2 gånger i veckan. Vi skall kontrollera rutinerna ytterligare och finjustera dem om nödvändigt. Jag har sett över demopriserna på grafikkort och processorer och gjort korrigeringar där det ansågs nödvändigt.

Skrivet av catchmeifyoucan:

Tack komplett för snabb leverans!

Var så god

Mvh // Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har en fråga angående förhandsbokning av spel.

Jag hade tänkt att beställa Call of Duty Black Ops från er nu..
Om jag gör detta när skickar ni då spelet? Eftersom att det har release tisdag den 9:e november, när kommer ni att skicka det? På fredagen den 5:e, måndagen den 8:e eller på releasedagen?

Tack för mig

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Har ni ett bekräftat datum på htc desire hd eller är det en gissning.?

Permalänk
Medlem

Är datumet på htc desire hd bekräftat?
Eller är det en gissning?

Permalänk
Hedersmedlem

Klickade precis på en av era reklambanners här för någon PSU, den länkade till er sökresultats-sida med 0 sökresultat på termen.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vid kompletts 1337erbjudande fick jag paketet såhär:

Utan bubbelplast eller någon form av skydd öht. Skandal tycker jag!
Blir nog sista gången jag lägger en order hos er om ni inte bryr er om att produkterna kommer fram välbehållna. Det är så jobbigt och tråkigt med DOA pga att ni inte orkar packa grejerna rätt. Riktigt uselt!

Lyckligtvis fungerade varorna (har inte testat musen än iofs). I framtiden känns det som bättre safe than sorry och köpa för någon krona extra på ett riktigt företag som bryr sig om kunderna även efter köpet.

Till råga på allt har fakturatjänsten krånglat på er sida så jag inte kan få upp den och betala för mig! Snart kommer väl något kravbrev, kanske så ni tjänar pengar på dessa 1337 deals.