Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av knezovic:

Nej , gå in på annonsen och titta, det inkluderar ett nätagg från corsair på 650w

Tack de verkar ha fixat det nu. När jag gick in på deras hemsida tidigare så var det inte ens någon pris, bara lite text om Fractal Design Define R2. Nu verkar de ha ändrat annonsen och där står det att det följer med en 650W PSU.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem

Som sagt; det enda som jag inte gillar med Komplett och hindrar mig från köp är de OTROLIGT begränsade Komplett PC.

För få moderkort. För få chassin. För få hårddiskar. För få alternativ helt enkelt! Dåliga alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qsx:

Som sagt; det enda som jag inte gillar med Komplett och hindrar mig från köp är de OTROLIGT begränsade Komplett PC.

För få moderkort. För få chassin. För få hårddiskar. För få alternativ helt enkelt! Dåliga alternativ.

Precis, samma sak med norska sidan. Skulle hjälpa en norsk kompis bygga ihop ett system men de valalternativen kāndes som rent bedrägeri att försöka sälja mindre populära och oprisvärda delar för de med låg kunskap.

Permalänk
Medlem

Ni hade för ett tag sedan ett helgerbjudande på en Samsung 46" LED-TV UE46C6005 inkl. Toshiba 32AV703PG - Komplett.se - Samsung 46" LED-TV + 32" LCD-TV

Jag var såå nära att köpa detta paket men ville först se denna Samsung-TV i aktion. Men eftersom det bara var ett helgerbjudande hade jag ingen tid eller möjlighet att hitta en affär som hade ett utställningsexemplar. Nu har jag spanat in den dock, och ångrar mig stort att jag inte köpte den på ert erbjudande. Min fråga är därmed, kommer detta erbjudanade kanske dyka upp igen inom en snar framtid?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Hej komplett.
Jag har just bokat Diablo III collectors edition, och jag undrar när jag får det, vet att det inte finns något release datum än.
Får jag det samma dag som release?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tja Komplett
Jag handlar en del hos er. Men en STOR negativ sak med eran hemsida är att den inte har någon funktion för att hitta alla "nya" produkter och produkter som det är kampanj på. Kolla Dustins sida de har det jag menar. Det skulle underlätta letandet av nya prudukter eller att hitta bra priser.

Permalänk

Funkar inte Swedbanks e-kort?

Lade precis en beställning och upprättade ett e-kort hos swedbank för att kunna betala med visa utan att skicka mitt riktiga visakortsnummer - precis som bankerna rekommenderar för att minska bedrägeririsken.

Men den gubben gick inte - köpet gick inte igenom trots att jag trippelkollat summa och alla siffror.

Kan det vara så att ni som förmodligen enda webbutik i sverige inte tar e-kort?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Har handlat av komplett med e-kort sedan 2005 utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt uppdatera en Nokia N86 köpt av er i våras med hjälp av NSU(Nokia Software Updater), NSU säger att jag har den senaste programvaran dvs 21.006 men den nyaste är 30.009. Slår jag in telefonens serienummer säger nokia.se att den senaste programvaran är 21.006 som jag kan uppgradera till.

Googlar jag på telefonens serienummer får jag till svar att det är en norsk telefon bekräftas även HÄR.

Varför säljer ni(även elgiganten) norska telefoner i Sverige som inte går att uppdatera i Sverige?

Jag har löst problemet med ett fenomenalt program som heter NSS men min fråga kvarstår ändå.
ps
N900an jag köpte från er var även den norsk och jag hoppas jag aldrig får problem pga det.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Komplett.se

Annonsen är korrigerad, erbjudandet gäller Fractal Design Define R2 och en 650W PSU från Corsair till ett paketpris.

Skrivet av visa:

Riktigt besviken på er komplett, trogen kund och så ser jag att ni har ett kanonpris på Corsair obsidian 800D,
Jag kollar upp infon och det står 100+ i lager, och att kampanjen är till 1a augusti..
Därför tänkte jag vänta tills efter helgen innan jag beställde chassit, så ändrar ni till obisidan 700D?
Tycker att det är riktigt taskigt att inte skriva att alla saker på denna sida FÖRUTOM obisidan 800D är på kampanj tills 1a augusti.

Vi var tvungna att ta ner erbjudandet på grund av förändrade leverantörsförhållanden. Kampanjen har genomgått en del förändringar och vi har gjort vissa korrigeringar, bland annat har vi adderat nya erbjudanden men även tagit bort några som vi ej kunder fortsätta med, av olika anledningar. Vi beklagar om du är missnöjd över detta men då marknaden ständigt är i rörelse och oväntade förutsättningar kan tvinga oss att förändra ett pris så bör man slå till direkt då en vara kan sälja slut på mycket kort tid eller att priset måste justeras.

Skrivet av psykiskanka:

Det värmer mig när ni vill ha kundernas erfarenhet om vad vi tycker om hemsidan

1 högupplösta bilder skulle varit perfekt och bättre zoomfunktion tills man får en närmare titt ibland står inte allt i specifikationerna.

2 menyerna där man väljer så vidare vilken del man vill komma till till ex datorkomponenter och så vidare skulle kunna bli minde uppdelat just nu är det förvirrande med all text.

3 ta bort sorteringen när man väljer märke och så vidare från 500-1000 ex sätt det som en rullgardins funktion mer snyggare och stilrenare men behåll märkes val och så vidare som ni har det nu.

4 mindre viktigt men kanske byta layout totalt på sidan gör den lite gladare den gula färgen börja bli gammal och tråkig.

5 en annan viktig sak om komponenter och tillbehör fläktar neon led och uv rör och så vidare ni säljer billiga märken som inte håller upp till förväntningarna varför inte ta in nått med lite mer kvalitet det jag påpekar är endast fläktar och modd.

MVH///

Tack för dina åsikter, jag tar detta vidare med vårt webb-team och gällande neon, led och UV-rör m.m. så skall jag framföra detta till vår inköpare.

Skrivet av qsx:

Skrivet av altair4:

Precis, samma sak med norska sidan. Skulle hjälpa en norsk kompis bygga ihop ett system men de valalternativen kāndes som rent bedrägeri att försöka sälja mindre populära och oprisvärda delar för de med låg kunskap.

Jag för detta vidare till PC-avdelningen så skall vi se över sortimentet ytterligare, men då det är semestertider så kommer eventuella förändringar att synas tidigast i mitten av Augusti.

Skrivet av Poison:

Ni hade för ett tag sedan ett helgerbjudande på en Samsung 46" LED-TV UE46C6005 inkl. Toshiba 32AV703PG - Komplett.se - Samsung 46" LED-TV + 32" LCD-TV

Jag var såå nära att köpa detta paket men ville först se denna Samsung-TV i aktion. Men eftersom det bara var ett helgerbjudande hade jag ingen tid eller möjlighet att hitta en affär som hade ett utställningsexemplar. Nu har jag spanat in den dock, och ångrar mig stort att jag inte köpte den på ert erbjudande. Min fråga är därmed, kommer detta erbjudanade kanske dyka upp igen inom en snar framtid?

Tyvärr, erbjudandet var tidsbegränsat och som det ser ut nu kommer samma erbjudande inte tillbaka inom en snar framtid. Men vi rekommenderar att du fortsätter prenumerera på våra mail och även kollar på vår site under helgen då vi sporadiskt kan lägga upp tillfälliga erbjudanden på vår webb.

Skrivet av KKay:

Hej komplett.
Jag har just bokat Diablo III collectors edition, och jag undrar när jag får det, vet att det inte finns något release datum än.
Får jag det samma dag som release?

Då release (troligen) ligger väldigt långt in i framtiden är det alldeles för tidigt att svara på men vi brukar i regel kunna leverera spel på releasedagen till våra kunder.

Skrivet av _-ROCCAT-_:

Tja Komplett
Jag handlar en del hos er. Men en STOR negativ sak med eran hemsida är att den inte har någon funktion för att hitta alla "nya" produkter och produkter som det är kampanj på. Kolla Dustins sida de har det jag menar. Det skulle underlätta letandet av nya prudukter eller att hitta bra priser.

Vi har en RSS-feed där vi listar både nya produkter och varor som är nya i lager.
Nytt på lager
Nyheter i sortimentet
En funktion för att lista alla aktiva kampanjprodukter är inget som vi i dag har valt att implementera.

Skrivet av DanTheMAN!:

Lade precis en beställning och upprättade ett e-kort hos swedbank för att kunna betala med visa utan att skicka mitt riktiga visakortsnummer - precis som bankerna rekommenderar för att minska bedrägeririsken.

Men den gubben gick inte - köpet gick inte igenom trots att jag trippelkollat summa och alla siffror.

Kan det vara så att ni som förmodligen enda webbutik i sverige inte tar e-kort?

Vi har inte fått några rapporter om att detta ej skall fungera. Vänligen ta kontakt med vår kundservice så vi kan undersöka vad som gått fel.

Skrivet av anCOOL:

Jag har försökt uppdatera en Nokia N86 köpt av er i våras med hjälp av NSU(Nokia Software Updater), NSU säger att jag har den senaste programvaran dvs 21.006 men den nyaste är 30.009. Slår jag in telefonens serienummer säger nokia.se att den senaste programvaran är 21.006 som jag kan uppgradera till.

Googlar jag på telefonens serienummer får jag till svar att det är en norsk telefon bekräftas även HÄR.

Varför säljer ni(även elgiganten) norska telefoner i Sverige som inte går att uppdatera i Sverige?

Jag har löst problemet med ett fenomenalt program som heter NSS men min fråga kvarstår ändå.
ps
N900an jag köpte från er var även den norsk och jag hoppas jag aldrig får problem pga det.

Majoriteten av de telefoner vi säljer är nordiska och ej operatörslåsta, om du fått en operatörslåst telefon eller upplever problem på grund av att telefonen "tillhör" ett annat land så bör du kontakta vår kundservice för assistans.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tackar för svar!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hej, köpte moderkortet MSI GD-65 hos er för ca 6 månader sedan och nu när jag skaffat två GTX 460 och ska köra SLi så verkar det som att SLi bryggan är trasig, den ger flimmer i spel, tar jag dock bort bryggan så fungerar det kanon och självklart har jag testat båda korten individuellt och det fungerar kanon. Det är tydligen ett vanligt fel många med MSI bryggor som bytt ut.

Så jag undrar om det finns ett smidigt sätt att få en ny brygga så jag slipper montera ut moderkortet och skicka in på felsökning bara för en SLi brygga?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Devil May Cry:

Hej, köpte moderkortet MSI GD-65 hos er för ca 6 månader sedan och nu när jag skaffat två GTX 460 och ska köra SLi så verkar det som att SLi bryggan är trasig, den ger flimmer i spel, tar jag dock bort bryggan så fungerar det kanon och självklart har jag testat båda korten individuellt och det fungerar kanon. Det är tydligen ett vanligt fel många med MSI bryggor som bytt ut.

Så jag undrar om det finns ett smidigt sätt att få en ny brygga så jag slipper montera ut moderkortet och skicka in på felsökning bara för en SLi brygga?

Kontakta vår kundservice så skall vi förhoppningsvis kunna skicka en ny SLI-brygga till dig.

mvh // Erik J

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Dags för ett nytt 1337 erbjudande snart eller ?

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam57752:

Dags för ett nytt 1337 erbjudande snart eller ?

Jag borde få ett särskilt 1337-erbjudande. (Inlägg #1337)

Ber för övrigt om ursäkt för detta onödiga inlägg och passar därför på att påpeka att även jag är nyfiken på om ni har något nytt 1337-erbjudande planerat!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Tjenare Komplett, väldigt stor kund hos er och det har alltid fungerat smärtfritt.. utom sista ordern, beställde en eos550d, som fortfarande inte har kommit.. 3 dagar sedan... imorrn drar vi på en weekend.

Kompensation??

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR Axis:

Tjenare Komplett, väldigt stor kund hos er och det har alltid fungerat smärtfritt.. utom sista ordern, beställde en eos550d, som fortfarande inte har kommit.. 3 dagar sedan... imorrn drar vi på en weekend.

Kompensation??

Varför skulle du få kompensation efter tre dagar och den dessutom inte finns i lager?
Men som väldigt stor kund har du säkert fast kontakt på komplett som du kan ringa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR Axis:

Kompensation??

Ojdå... "preliminärt 12 augusti" står det på varan... Så det blir nog weekend utan din kamera. Kompensation? tjena...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

Har det blivit nåt fel här eller är det skillnad på högtalarna???

Z-5500

Z-5500

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR Axis:

Kompensation??

Kompensation, du skojar med oss?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att eran support är mycket bra dock borde den varit lite snabbare men kan ha överseende under semester tiderna.
Mina föräldrar hade fått problem med sitt intergrerade nätverks uttag på moderkortet. Så vi skickade in hela burken till er och vips så hade ni bytt moderkort till ett annat samt RAM minnerna då det nya moderkortet endast stödde DDR3. Detta gjorde ni utan som helst "tjafs". Tackar så mycket.

mvh
Matte

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Catman:

Har det blivit nåt fel här eller är det skillnad på högtalarna???

Z-5500

Z-5500

Tack för att du uppmärksammat detta, an av dessa var tidigare en kampanjvara och kommer att inaktiveras inom kort.

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk

Kommer ni ta in version 2 av Asus Geforce GTX 470? Asus artikelnummer för den är ENGTX470/2DI/1280MD5/V2

Visa signatur

"Public transportation is for jerks and lesbians"
Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Hej, hur ligger det till med garantin på era TV-apparater (LG specifikt?)

Beställde en Komplett.se - LG 42" LCD-TV 42LD450 men avbeställde den då jag fick reda på att modeller utan beteckningen "N" efter modellnamnet är "gråimport" så att säga och har nackdelen att pixelgarantin inte gäller samt att servicetillfällen kan bli väldigt långvariga, så jag funderar nästan på att kanske köpa en från en konkurrent med "N" i namnet istället....

Klargör gärna!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Burt Gummer:

Kommer ni ta in version 2 av Asus Geforce GTX 470? Asus artikelnummer för den är ENGTX470/2DI/1280MD5/V2

Den modellen är på gång, vi väntar just nu på leveransinformation från ASUS och som det ser ut i dag så kommer vi att ha kortet i lager inom de närmaste veckorna.

Skrivet av Ludde:

Hej, hur ligger det till med garantin på era TV-apparater (LG specifikt?)

Beställde en Komplett.se - LG 42" LCD-TV 42LD450 men avbeställde den då jag fick reda på att modeller utan beteckningen "N" efter modellnamnet är "gråimport" så att säga och har nackdelen att pixelgarantin inte gäller samt att servicetillfällen kan bli väldigt långvariga, så jag funderar nästan på att kanske köpa en från en konkurrent med "N" i namnet istället....

Klargör gärna!

Vi har en blandning av modeller i lager, med och utan "N". Vi erbjuder därför samma garanti och service som LG. Detta gäller givetvis även pixelgaranti.

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Skickade ett mail till er innan jag la en order och frågade om det fanns några monterings-satser för en Noctua U12P (då jag redan har en fast till 775) till socket 1366.
Fick till svar att de ej finns kvar och att de numera ingår i kylaren.
Tråkigt tyckte jag och beställde kylaren.

Efter ordern skickats såg jag att det faktiskt fanns satser (artnr: 502505).
Står dock inte att den fungerar med ovan kylare direkt på sidan.

Kan vidarebefodra mailkonversationen vid behov.

Mindre nöjd med läget måste jag säga.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ormey:

Hej Komplett!

Skickade ett mail till er innan jag la en order och frågade om det fanns några monterings-satser för en Noctua U12P (då jag redan har en fast till 775) till socket 1366.
Fick till svar att de ej finns kvar och att de numera ingår i kylaren.
Tråkigt tyckte jag och beställde kylaren.

Efter ordern skickats såg jag att det faktiskt fanns satser (artnr: 502505).
Står dock inte att den fungerar med ovan kylare direkt på sidan.

Kan vidarebefodra mailkonversationen vid behov.

Mindre nöjd med läget måste jag säga.

Hej.

Vi beklagar detta misstag, vår support hade helt missat att vi fått in monteringssatsen i sortimentet.

Vi kommer att kostnadsfritt skicka ut artikel: 502505 snarast möjligt och du kommer att kostnadsfritt kunna returnera kylaren om du så önskar, givetvis återbetalar vi dig köpesumman för kylaren om du väljer att returnera den.

Vi har även svarat dig via mail med samma information, har du ytterligare frågor eller tillägg går det bra att svara på den tidigare mailkonversationen.

mvh // Erik J

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej.

Vi beklagar detta misstag, vår support hade helt missat att vi fått in monteringssatsen i sortimentet.

Vi kommer att kostnadsfritt skicka ut artikel: 502505 snarast möjligt och du kommer att kostnadsfritt kunna returnera kylaren om du så önskar, givetvis återbetalar vi dig köpesumman för kylaren om du väljer att returnera den.

Vi har även svarat dig via mail med samma information, har du ytterligare frågor eller tillägg går det bra att svara på den tidigare mailkonversationen.

mvh // Erik J

Det blir fina fisken.
Tack!

Permalänk
Medlem

Lite dåligt av er att skicka mig ett CPU paket med repig värmeledare och utan kylpasta. Det var visserligen en demovara men de ska enligt er hemsida vara i "fullt funktionabelt skick". Stod bara på produktinformationen att emballaget kunde vara slitet. Skulle jag installera processorn i befintligt skick så skulle den antingen överhetta och gå sönder eller så skulle datorn hinna stänga ned i tid. Oavsett så kan jag inte starta datorn med denna processorn i.

Nu kommer jag bli tvungen att ta bussen för 72 kr och köpa kylpasta för 70+ kronor samt eventuellt byta cpu kylare för 200-400 kr, dessutom blir hela mitt datorbygge kraftigt försenat. Har inte råd att köpa sprillans ny processorpaket eftersom jag är fattig student. Tycker det borde framgå på prudktinformationen ifall man måste köpa extra grejor för att få produkten att fungera. Har e-mailat er angående detta.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att eran hemsida bara laggar upp ibland och man kan inte klicka på någonting. Det här problemet har jag testad och finns på alla datorer jag har testat.

FIXA DETTA!