Permalänk

Gamingdator för 12K

Hej!
Jag ska köpa en gamingdator för 12k och undrar om någon snäll själ skulle kunna plocka ihop ett paket till mig. Den ska ha minst 4gb ram och 1tb hårddisk. Skärm och W7 64bit ska även vara med i paketet.

Tack i förhand.
Mvh
FreakyStyley

Permalänk
Medlem

4mb ram är billigt iaf Kommer med edit

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-kliPPPP.PNG

Permalänk
Medlem

rekommenderar att ta 32-bitars OS om du inte planerar på att använda mer än 4gb ram då 64-bit är överflödigt i en sådan situation

Permalänk
Medlem
Skrivet av aydinz:

rekommenderar att ta 32-bitars OS om du inte planerar på att använda mer än 4gb ram då 64-bit är överflödigt i en sådan situation

Vid uppgradering av datorn så kommer han troligen köpa nya minnen eller fler minnen. Då är WIN 7 64-bit bättre och ha än 32-bit. Plus att 64-bit inte kostar så mycket mer.

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk

Jag har hört att ram över 4gb är onödigt när man spelar, eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyStyley:

Jag har hört att ram över 4mb är onödigt när man spelar, eller är jag helt ute och cyklar?

Det är inte 4mb. Det är 4GB.

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk
Skrivet av Upstate:

Det är inte 4mb. Det är 4GB.

Fail av mig, är riktigt dålig på datordelar.

Permalänk
Medlem

För övrigt, jag är inte säker på om det är onödigt med mer än 4GB ram när man spelar, fungerar skitbra för mig, har aldrig haft mer än 4GB ram själv. Så jag kan inte säga om det är någon skillnad, Troligen så är det inte någon skillnad. 4GB räcker gott och väl! Och det passar bra in i systemet du ska köpa, om du köper det (:

Visa signatur

Kanelbullar är goda.

Permalänk
Medlem

4GB räcker men kör på 64-bit annars kan du bara använda 3GB.

Byt nätagget till 600W som detta: OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

Annars ser paketet mkt bra ut.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

4GB räcker men kör på 64-bit annars kan du bara använda 3GB.

Byt nätagget till 600W som detta: OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

Annars ser paketet mkt bra ut.

nope, du kan använda cirka 3,5GB ram med 32bits kör på crosair, de är kvalite.

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygaren:

Man kan använda 4GB men det är graffet som tar sin del också

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Man kan använda 4GB men det är graffet som tar sin del också

Aa, fast allt blir ostabilt endå...

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk

Om du ska lägga 12, så satsa på grafikkorten 460gtx i sli, 10 gånger bättre än ett 470, och du kan lätt klämma in de i din budget om du typ köper amd ist intel!

Permalänk
Medlem

Man får 64 och 32 bit i win home paketet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygaren:

Aa, fast allt blir ostabilt endå...

Asså va? Grafikkortets RAM ska ju inte räknas in i det som OSet klarar, bara SDRAMet väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygaren:

Snarare 3.3GB, men hursomhelst Corsair, OCZ, spelar ingen roll. Båda är stora företag med bra rykte som producerar kvalité produkter. OCZ's ModXstream serie är dessutom nyare än Corsair's TX.

När det gäller OS så ska du självklart använda 64-bit med 4GB RAM, nästan alla använder det nuförtiden och om du ska uppgradera i framtiden så skulle det va surt om du måste skaffa nytt OS samtidigt.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Någon som kan rekommendera en bra och lite mindre skärm? 24" känns för mycket, blir nog lite jobbigt efter ett par timmars spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyStyley:

Någon som kan rekommendera en bra och lite mindre skärm? 24" känns för mycket, blir nog lite jobbigt efter ett par timmars spelande.

BenQ TFT 21.5" G2220HD - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyStyley:

Skulle rekommendera 24" skärmen, man vänjer sig vid det väldigt snabbt och det är bara skönt att ha.

Sen ang. det någon skrev om att 2st 460 är 10ggr bättre i SLI, det är långt ifrån sant. Sen har du dessutom faktumet att han med nuvarande priser där kan lägga till 2st 470 i SLI för vad, 800kr mer? vilket är ännu bättre. Faktum kvarstår dock att med dem skärmar som listats som alternativ finns det ingen som helst anledning att gå utöver ett gtx470 eftersom det kommer ge en fullgod upplevelse i precis alla spel iaf....

Permalänk
Medlem

ta ett hx 750 ist modulärt och inte mycket dyrare

Permalänk
Medlem

Ta ett GTX 470 och byt ut det då du inte tycker det uppfyller dina krav längre. Billigare och bättre än att köpa SLI nu.

Visa signatur

Permalänk

Okej, skulle någon kunna sammanfatta hela paketet nudå eftersom jag inte har någon aning om vad som är vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyStyley:

Okej, skulle någon kunna sammanfatta hela paketet nudå eftersom jag inte har någon aning om vad som är vad?

Ta nakphud's paket då det är mkt bra men byt ut nätaggregatet mot ett OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

Om du vill fylla ut budgetten så skulle jag rekommendera Corsair SSD Force Series 60GB 2.5" - Inet.se för operativsystemet och favoritspelet/spelen.

Visa signatur

Permalänk

Har ju somsagt 12K så finns det inget jag kan förbättra, en bättre chassi kanske?
Onödigt att köpa 60gb hårddisken eftersom de flesta av mina spel finns på Steam och min steammapp är över 60GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyStyley:

Har ju somsagt 12K så finns det inget jag kan förbättra, en bättre chassi kanske?
Onödigt att köpa 60gb hårddisken eftersom de flesta av mina spel finns på Steam och min steammapp är över 60GB.

Varför måste du använda alla pengar då? spara dem till något annat gott istället.

Permalänk

meh, känns som att jag skulle vilja ha en så bra som möjligt när jag har suttit med en sån här skitdator i ett par år. :[

Permalänk
Medlem

lägg till en force hdd elr oc verteex 2

Visa signatur

asus maximus III formula. i7-860@4.083ghz. northq siberiantiger 2. kingston hyperx 2x2gb @1800mhzddr3. intel ssd 80gb g2. Fractal Design 1000w. Zotac gtx480 amp!(stock 756/1900)).

Permalänk

Var någon som sa att jag skulle ta 2st GTX 460 istället för 470 och byta ut OCZ 600W till OCZ 700W. Är det bättre eller ska jag bara ta GTX 470?

Permalänk

Du ska byta till ett modulärt nätagg , köra på 64 bit . Byta till två st 460 GTX.
Och 32 bit klarar 3,25 GB ram. Understig inte 750 w i PSU , bra att kunna vara lite ''framtidssäker''

Sen så skulle jag tagit en 19'' skärm om du ska spela m.m
Inte bra för synen med för stor skärm heller.

Permalänk

Usch, nu får jag något att tänka på. :S