Musmatta a' la' fUNC 1030 - vad finns det liknande nu?

Permalänk
Medlem

Musmatta a' la' fUNC 1030 - vad finns det liknande nu?

Har ett par gamla fUNC musmattor och de är slitvargar som jag är mkt nöjd med.
Nu börjar de bli till åren och det är dags för nåt nytt , men fUNC verkar ju inte finnas vid liv numer.

Jag kommer köra Logitech Mx1000 & MX Revolution som är lite känsligare för underlag.
men även Performance MX & G9 laser kommer användas berooende på vilken dator och plats jag sitter vid.

Vilken / Vilka har liknande ytor som fUNC ? , då menar jag den lite grövre räfflade ytan som de har som är helt superskön.
Jag har testat steelseries både tyg och 4D (som är i plast) och tycker inte nån av dem är speciellt bra , tygmattan gick inte ens att ha till MX 1000 då den tappade styrning ibland på den.

Tips mottages med glädje.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Alltså va ett bra tag sen jag kört på func (typ 5-6 år sen när polarna körde med dom) däremot har jag en musmatta av märket Razer som har 2 sidor en som om jag minns rätt är rätt så lik func's skrovliga sida o sen en som är slät.

Razer eXactMat - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Musmattor
där är en länk till den, men hitta den inte på komplett eller så. Men Razer eXactMat är iaf namnet på den.

Liten egenskapad +/- av den:
+ Ligger bra på bordet med gummi plupparna, alltså den glider inte runt fast den väger en del.
+ Skönt med skrovlig sida för control o slät för speed.
- Gummiplupparna som ska hålla den på plats är limmade o limmet har släppt på en del av dom på min matta.
- Det är steelpad o det blir kallt för handleden när man håller den mot kanten om man inte har sånt där handleds skydd som finns till musmattor o tgbord.

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Har ett par gamla fUNC musmattor och de är slitvargar som jag är mkt nöjd med.
Nu börjar de bli till åren och det är dags för nåt nytt , men fUNC verkar ju inte finnas vid liv numer.

Jag kommer köra Logitech Mx1000 & MX Revolution som är lite känsligare för underlag.
men även Performance MX & G9 laser kommer användas berooende på vilken dator och plats jag sitter vid.

Vilken / Vilka har liknande ytor som fUNC ? , då menar jag den lite grövre räfflade ytan som de har som är helt superskön.
Jag har testat steelseries både tyg och 4D (som är i plast) och tycker inte nån av dem är speciellt bra , tygmattan gick inte ens att ha till MX 1000 då den tappade styrning ibland på den.

Tips mottages med glädje.

Har också en gammal fUnc 1030 musmatta som jag haft i ca 8 år nu. Började bli rejält sliten för något år sen och jakten på en ny startade, hittade inga svenska butiker som sålde längre men lyckades hitta en tysk webbutik som sålde deras nya 1030 archetype. Eftersom frakten vart dyrare än själva mattan blev det aldrig av att beställa en. Sen nu för ett par dagar sen när jag äntligen skulle slå sak av det hela gjorde jag en google search och en länk till prisjakt dök upp. Till min stora förvåning och glädje såg jag att Inet börjat sälja fUnc mattor igen! Både goda gamla 1030 och Archetype http://www.inet.se/kategori/395/musmatta/144/func