Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

granis; här verkar vara en rätt tuff "mapviewer": brownan's Minecraft-Overviewer at master - GitHub
Här är en länk som någon postade på sin map @ reddit:
http://minecraft.bytescape.com/

Testa zooma in

http://www.xtralargemap.se/
Satte ut folks /home också, så ser man lite vart folk håller hus

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

D-Link Dir615

Har kollat runt lite och det verkar inte som att problemet är med routern, brandvägg kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Har kollat runt lite och det verkar inte som att problemet är med routern, brandvägg kanske?

Windows brandväggen avstängd och jag har inget antivirusprogram/brandvägg. Fattar inte detta :(.

Permalänk
Medlem

Kanske är routern ändå?

Kan ju också var din ISP som blockerar porten, eller modem. Långsökt men

Kanske något program på datorn som redan använder porten?

Permalänk

Har en liten fråga, finns det något vis man kan sätta ihop sina minevagnar? Typ så man kan åka med loket, som det är nu är hela mitt tunnelbanesystem helt värdelöst när man bara kan skjuta vagnarna framför sig, alternativt åka ner i nerförsbackarna :/

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Kanske är routern ändå?

Kan ju också var din ISP som blockerar porten, eller modem. Långsökt men

Kanske något program på datorn som redan använder porten?

Har bara provat 2 olika. Standard 25565 och 8815

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Har en liten fråga, finns det något vis man kan sätta ihop sina minevagnar? Typ så man kan åka med loket, som det är nu är hela mitt tunnelbanesystem helt värdelöst när man bara kan skjuta vagnarna framför sig, alternativt åka ner i nerförsbackarna :/

Du sätter ut en vanlig vagn och ett lok, med den vanliga vagnen åt det hållet du vill åka. Sen högerklickar du på loket med en kolbit åt det hållet du vill åka (alltså mot den andra vagnen) och sen hoppar du i den andra vagnen, så kommer loket knuffa dig framåt.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av laggarbacken:

Har en liten fråga, finns det något vis man kan sätta ihop sina minevagnar? Typ så man kan åka med loket, som det är nu är hela mitt tunnelbanesystem helt värdelöst när man bara kan skjuta vagnarna framför sig, alternativt åka ner i nerförsbackarna :/

YouTube - Minecraft Minecart Boosters Ta en titt på det där! Din cart kan åka oändligt långt om du använder boosters.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

YouTube - Minecraft Minecart Boosters Ta en titt på det där! Din cart kan åka oändligt långt om du använder boosters.

Intressant, måste testa imorgon.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michaelo:

Intressant, måste testa imorgon.

YouTube - Bob's Minecraft Tutorial 1: Minecart Boosters
Bättre video! Mer av en tutorial.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Michaelo:

Du sätter ut en vanlig vagn och ett lok, med den vanliga vagnen åt det hållet du vill åka. Sen högerklickar du på loket med en kolbit åt det hållet du vill åka (alltså mot den andra vagnen) och sen hoppar du i den andra vagnen, så kommer loket knuffa dig framåt.

Tack för svar
Det där med boosters såg ju också jäkligt kul ut, ska testas!

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av granis:

http://www.xtralargemap.se/
Satte ut folks /home också, så ser man lite vart folk håller hus

Riktigt tuff!

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Tack för svar
Det där med boosters såg ju också jäkligt kul ut, ska testas!

Det skulle vara helt sjukt grym om man har några tomma vagnar framför som man kan åka i och en förvaringslåda full med Bucket of Lava som kunde driva loket i all oändlighet Och att man gör spåret så det går förbi en ström av lava, så utifall att det inte finns något kvar kan man bara drälla i ny

Ska fila på idén när jag kommer hem

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granis:

http://www.xtralargemap.se/
Satte ut folks /home också, så ser man lite vart folk håller hus

Grymt! Väldigt bra server, kommer nog trivas där

En fråga dock ang. din server, kommer du ha kvar den länge? Eller göra den privat eller något sånt inom en snar framtid? Försöker bestämma vilken server jag och min vän ska börja köra lite seriöst på, och är så trist när servern man byggt massor på försvinner.

Hoppas den blir kvar länge

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag minecraft, har dock bara spelat det i solo survival läget än så länge i ett par veckor.
funderar på att sätta upp en egen server.
Någon som har bra sidor med info om hur man sätter upp en vettig server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Själv gillar jag minecraft, har dock bara spelat det i solo survival läget än så länge i ett par veckor.
funderar på att sätta upp en egen server.
Någon som har bra sidor med info om hur man sätter upp en vettig server?

Det är faktiskt väldigt simpelt:
Minecraft

Ladda hem för det operativsystemet du kör på servern din. Nu vet jag inte hur det är för Windows-versionen, men när man startar *nix-version för första gången så skapas alla konfigurationsfiler automatiskt, då är det bara att stänga er servern och sedan gå att ställa in inställningar som man känner behövs redigeras.

Sitter du bakom en router (/NAT) så behöver portforwarda, eller "öppna portar" som det också kallas. Finns massvis med information om hur man går till väga på internet, sök routernamn + port forwarding på google så hittar du allt du behöver. Detta är alltså nödvändigt för att spelare utanför ditt lokala nätverk ska kunna ansluta sig till servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urr:

Grymt! Väldigt bra server, kommer nog trivas där

En fråga dock ang. din server, kommer du ha kvar den länge? Eller göra den privat eller något sånt inom en snar framtid? Försöker bestämma vilken server jag och min vän ska börja köra lite seriöst på, och är så trist när servern man byggt massor på försvinner.

Hoppas den blir kvar länge

Hai,
Jag har tänkt att ha kvar den sålänge som folk eller jag själv vill spela där, typ. Att göra den privat har jag inte direkt tänkt på, skulle väl vara om vi blev för många så skulle man kunna stoppa nyregistrering tillfälligt.
Ni är välkomna.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Startade en ny minecraft server på ip:t "klosterkatten.com" ikväll, ni får gärna bygga sålänge ni inte rör någon annars gruvor/byggnader!

Enjoy.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Arbetskraft behövs!

Skulle behöva lite hjälp med båten, och inredningen i båten. Är väldigt många rum som behöver inredas och sånt.
Och själva båten behöver också bli klar.

Skicka ett PM här på forumet om du vill hjälpa till.
Tack!

Permalänk
Medlem

Jag hjälper självklart till när det behövs men det ska vara när någon annan är på

Permalänk
Medlem

Senaste nytt på aftonbladet
TV | Aftonbladet

Ser det inte ut som ett badrum gjort i Bedrock (Adminium)

Edit: ledsen om det är en aning off-topic. Men kände att ja va tvungen att dela med mig

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mike20:

Senaste nytt på aftonbladet
TV | Aftonbladet

Ser det inte ut som ett badrum gjort i Bedrock (Adminium)

Edit: ledsen om det är en aning off-topic. Men kände att ja va tvungen att dela med mig

Ja jäklar du

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vi har startat en liten (kontrollerad?) stad på Xtralarge, som heter... Xtraville!
Video över framväxandet: YouTube - Xtraville, stad i Minecraft (1080, fullscreen, rekommenderas)

Det finns just nu 2 lediga tomter, fler efter behov. Välkommen in.
("ip": xtralarge.se)

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Skrivet av granis:

Vi har startat en liten (kontrollerad?) stad på Xtralarge, som heter... Xtraville!
Video över framväxandet: YouTube - Xtraville, stad i Minecraft (1080, fullscreen, rekommenderas)

Det finns just nu 2 lediga tomter, fler efter behov. Välkommen in.
("ip": xtralarge.se)

Haha, fan va nice Känns som att staden är helt öde nu och alla bor i Xtraville ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Skitsugen på att lira detta. Vad behöver jag göra för att vara med och leka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Skitsugen på att lira detta. Vad behöver jag göra för att vara med och leka?

Köpa det. Ladda ner det alternativt spela i browsern. Sedan bara att bygga på :). Crafting - Minepedia - The Minecraft Wiki! Kan även vara bra som start!

Permalänk

Vi sörjer...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd

Bara jag eller tar det ett bra tag innan den laddar? Och slutar på hälften.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Bara jag eller tar det ett bra tag innan den laddar? Och slutar på hälften.

Först gjorde den det men nu är det bra

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Vem var Granis då?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit