Permalänk
Inaktiv

Budget Dator : 7K

Borttagen

Permalänk

Tycker du borde låna av någon eller om du kan ta från banken för att lägga 7k på en dator kommer du inte bli nöjd med + att du ändå hade planer på att lägga mer.

Permalänk

Been there done that,

Farsan: 15 TUSEN!? WWWWWUUUUUUT?
Morsan: Bara den inte kostar mer än 15 så är det bra..

Morsor förstår men icke farsor

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk

haha min dator gick för 30k nyligen visserligen har jag egen inkomst men hellre slå på dyrt och leva lite snålt istället för att slösa pengar på annat och sitta me kass dator!

Permalänk

Nej då inga problem. Är det problem så kan man alltid snåla in på de magnetiska hårdiskarna och dvdläsare (dvs ta dom man har). Storleken på SSDn kan bli problem, men det är alltid något du kan köpa till senare. Du kan också använda ditt gamla chassi.

Att handla från olika ställen kan spara hundralappar också.

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem
Skrivet av glimbrinken:

haha min dator gick för 30k nyligen visserligen har jag egen inkomst men hellre slå på dyrt och leva lite snålt istället för att slösa pengar på annat och sitta me kass dator!

Skojar snubben elr?

Permalänk
Medlem

Jag hade skippat SSD och köpt det senare istället, din budget är skral och jag hade isåfall kört 2st magnetiska diskar i raid0 eller levt med ensam disk ett tag, oftast tycker inte jag att en SSD ger mycket nog i spelsammanhang för att vara värt pengarna om budgeten tryter.

Eftersom du kör billigt så tycker jag du skall köra med AMD, släng största delen på ett vettigt grafikkort, det gör mest nytta för dig nu, så kan du alltid uppgradera datorn efterhand när du har råd.

Du skall även satsa på ett bra framtidssäkrare moderkort så du har bra möjligheter när du har råd att köpa nytt.

Så kort och gott ett bra moderkort och grafikkort så fixar du resten efterhand.

Detta är vad jag tycker. Nu är jag inte så mycket av en gamer, men köpte nyligen ett radeon HD 5870 på 2GB med eyefinity till min monsterdator och jag tyckte det var värt varenda krona

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

SSD är ju ett riktigt DÅLIGT krav om du är just spelnörd. begränsad budget, skit blanka fasike i SSD

Här är mitt förslag, lite snabbt ihop-pillat. Vill du prompt lägga till en SSD så gör det, men med din buget finns det bra mkt vettigare saker att köpa!

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Permalänk

Han måste ju ha SLI moderkort ffs. Asus M4N75TDAMD - Inet.se
Gå ner till gtx 460 istället för gtx 470 och lägg de resterande pengarna på bättre nätagg för framtida (typ nästa månad) SLI.
Iofs vill du ha ihopbyggt, men att trycka i ett till grafikkort borde du klara.

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem
Permalänk

bygg själv det är jätte lätt tar 2 timmar.

Permalänk
Skrivet av kempes:

Skojar snubben elr?

Nej? Kolla Glimbrink här på swec.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på i5 och varför 8gb ram? Sen vet jag inte om hårddisken.

Permalänk
Medlem

i5 760, sen kan du bara ha dual channel till 1156.

Permalänk
Medlem

Du kan inte stoppa in din gamla hårddisk utan att ominstallera windows, sen är 8gb ram ingenting du behöver. 4gb räcker gott och väl.

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Inaktiv

Vill ha 6 GB + 4 Kärning processor.
Vet att det inte går att flytta över hårddisken och ha kvar windows (Har en skiva som är äkta x64 Pro)
Men programen ex Sony Vegas, Photoshop som jag har egna inställningar, Funkar dom om man bara pluggar in den och startar ?

Kommer ju ha SAMSUNG SP 750GB som huvud hårddisk men alla program på min WD kommer väll funka när jag stoppar in den som andra hårddisk ?

Permalänk
Medlem

Du ska inte ha i5 760. Ha amd 965an. Och så tkr jag att du ska ta gtx 470. Ditt nätagg har cp korta sladdar så jag rekomenderar ett https://www.inet.se/kundvagn/0e92562a-4e9d-423e-b21c-4e761ddb...

Permalänk
Inaktiv

Maxudd man kan inte se vad du rekommenderar (Linken)

Permalänk
Inaktiv

Sen blir det nog 460 ska köpa ett till i sommarn 2011 : )

Permalänk
Inaktiv

Vad tycks om detta nät agg ? XFX Core Edit 750W - Inet.se

Permalänk
Inaktiv

Blir nog min sista POST om datorn, Kommer Mest Troligt beställa den.
Ska köpa ett till GTX 460 till sommarn

Sen har jag 3st frågor :
- Ska jag köpa datorn ? Finns något som heter 6xxx serien som kommer ut, Ska jag vänta på den ?
- Om jag ska köpa den, Kommer allt funka ?

Och min sista som INGEN har svarat på
- Om jag kopplar in min WD Caviar på 500GB (Med alla mina program) i nya burken,
Kommer programmen funka ? Är hyfsat mycket inställningar OSV man har fått in på CA 5 månader.

Och Windows 7 Skiva (Pro X64) har jag redan

Tack för alla svar! /Sajmon37

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

http://img259.imageshack.us/img259/8199/datatoren.png

Blir nog min sista POST om datorn, Kommer Mest Troligt beställa den.
Ska köpa ett till GTX 460 till sommarn

Sen har jag 3st frågor :
- Ska jag köpa datorn ? Finns något som heter 6xxx serien som kommer ut, Ska jag vänta på den ?
- Om jag ska köpa den, Kommer allt funka ?

Och min sista som INGEN har svarat på
- Om jag kopplar in min WD Caviar på 500GB (Med alla mina program) i nya burken,
Kommer programmen funka ? Är hyfsat mycket inställningar OSV man har fått in på CA 5 månader.

Och Windows 7 Skiva (Pro X64) har jag redan

Tack för alla svar! /Sajmon37

Fel minnen! 2st minnesstickor (eller möjligtvis 4 stickor) skall det vara, 2, 4 eller 8gb, (16gb) ram, inget annat.
Går att spara en slant på kylaren också. t.ex: Cooler Master Hyper 212 Plus - Inet.se

Välj helst en F3 spinpoint hårddisk, något lite vassare, inte mycket men ändå.

Permalänk
Inaktiv

This då

Permalänk
Inaktiv

Har bestämt mig för setup'n över denna post (Och alla delar funkar eller hur ? Jag är ingen expert så.) Förutom Processor Kylarn

Corsair A70
Eller
Noctua NH-U9B SE2

Sen denna fråga

Permalänk
Inaktiv

(Inga svar) ?

Permalänk
Inaktiv

Ingen jag behöver VERKLIGEN svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon157700:

Har bestämt mig för setup'n över denna post (Och alla delar funkar eller hur ? Jag är ingen expert så.) Förutom Processor Kylarn

Corsair A70
Eller
Noctua NH-U9B SE2

Sen denna fråga

Skall funka bra så länge det inte handlar om ett annat OS eller alltför "gammalt-Windows" material på disken.

Själv har jag en W XP disk + en W Vista HDD i min W7 rigg, no problems.

Permalänk
Medlem

Har du tänkt att installera ett helt nytt OS på den nya hårddisken? Annars hade det nog varit smart att göra en klon på det befintliga med alla inställningar, program och allt till den nya disken. Det är vad jag hade gjort, även så många gör när dom köper en SSD och ska spara sina saker. (Fast själv hade jag nog installerat ett helt nytt OS, alltså slippa allt gammalt och köra från början. Känns skönt tycker jag.)

Permalänk
Inaktiv

Ska installera OS på nya hårddisken, men vill behålla programmen från den gammla (ska ha båda hårddiskarna)