Bästa speldatorn under 10.000 kr?

Permalänk
Medlem

Ja medföljande kylare är sämre. Om du vill ha fler alternativ så kan jag varmt rekommendera:

Scythe Mugen 2 rev B - Inet.se

Fantastisk kylare som dessutom är väldigt tyst.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

ahh ok underbart
men jag att jag kör på den då.

men det står att jag kmr få med en CPU fläkt till mitt intel core i5 760, men de är oftast mkt sämre va?

Om du nu inte ska klocka så räcker ju originalfläkten.....visst den låter mer och går lite varmare men det blir ju billigare

Permalänk
Medlem

Liknande moderkort som ett Gigabyte GA-P55A-UD4?

Hej!

Det är såhär att jag egentligen hade tänkt beställa mitt datorpaket imorgon men så är moderkortet som jag beställt icke i webblager på inet.se. Jag ska låta de på inet bygga min dator så det är därför jag vill beställa allt därifrån.

Men någon som vet ett liknande, Intel, moderkort?

Här är det som icke finns i webblager för ens den 16:de.
Gigabyte GA-P55A-UD4 - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Ja medföljande kylare är sämre. Om du vill ha fler alternativ så kan jag varmt rekommendera:

Scythe Mugen 2 rev B - Inet.se

Fantastisk kylare som dessutom är väldigt tyst.

Mvh J

Skrivet av krrjon:

Om du nu inte ska klocka så räcker ju originalfläkten.....visst den låter mer och går lite varmare men det blir ju billigare

aee ska köra på denna tror jag:

Noctua NH-U9B SE2 - Inet.se

Permalänk
Medlem

det finns alltså inget? :/
priset kvittar men helst inte över 2000 kr om det finns.

vet inte om jag kmr överklocka (eftersom jag inte lärt mig det ännu), men vill ha ett som inte är för dåligt iaf. Det är till en speldator.

Permalänk
Medlem

har nu också bytt moderkort, eftersom det andra inte fanns i lager.
Kör på detta istället och det verkar ju inte vara några stora skillnader precis:

det jag istället ska köpa -- > https://www.inet.se/artikel/1901761/gigabyte-ga-p55a-ud3

(det som ej finns i lager ännu är detta https://www.inet.se/artikel/1901759/gigabyte-ga-p55a-ud4)

Men ang kortplatser så räcker det med dom om mitt paket ser ut såhär nu?

Permalänk
Medlem

Ser detta paketet bra ut? (ska beställa idag)

egentligen skulle jag köpa ett annat moderkort men det fanns inte i lager för ens på söndag och jag behöver en dator nu.

men vet inte om kortplatserna räcker för de andra delarna?
https://www.inet.se/artikel/1901761/gigabyte-ga-p55a-ud3

Permalänk
Medlem

Det där moderkortet stödjer inte sli om du planerar att köpa ett grafikkort till senare.
Om du inte ska göra det så är nätagget i kraftigaste laget.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk

Och det följer med rätt schysst kylpasta till Noctuan, så det är kanske lite onödigt att köpa separat om du inte behöver till annat också.

Permalänk
Medlem

Här är ett moderkort som stödjer både sli & crossfire i ungefär samma prisklass som du har valt.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameman:

Det där moderkortet stödjer inte sli om du planerar att köpa ett grafikkort till senare.
Om du inte ska göra det så är nätagget i kraftigaste laget.

alla mb med p55 kretsen stödjer sli, sålänge den har 2st pci-express slots

btw, nätagget klarar 3st 470...

Permalänk
Entusiast

Har pillrat med en massa olika luftkylare. Den ena krångligare än den andra... H50 är en fröjd. Enkel installation och man blir inte kokandes förbannad för att det saknas utrymme för minnena eller att man gör illa sig eller är rädd att ha sönder nåt för man böjer och bänder så mycket...

Min zerotherm nirvana 120 kommer jag aldrig mer plocka lös ur sovrumsdatorn... kyler skitbra, men värre kylare att plocka lös finns fan inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameman:

Här är ett moderkort som stödjer både sli & crossfire i ungefär samma prisklass som du har valt.

hmm jag ser inte länken :S

Men tror inte jag ska köra SLI senare, man kan väl spela framtida spel med bara ett grafikkort?

Permalänk
Medlem

ok uppdaterade mitt paket:

en annan fråga: om jag nu skulle beställa idag (låt oss säga halv 5) finns det chans att få allt på fredag då?

Permalänk
Skrivet av Benham20:

ok uppdaterade mitt paket:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/--------Bild%203.png

en annan fråga: om jag nu skulle beställa idag (låt oss säga halv 5) finns det chans att få allt på fredag då?

Ja du får det på fredag.

Edit: Om du inte bor ute i skogen och brukar få sena leveranser på allt annat också då såklart.

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Ja du får det på fredag.

Edit: Om du inte bor ute i skogen och brukar få sena leveranser på allt annat också då såklart.

ok men paketet ser bra ut?

Permalänk

Tycker det ser bra ut, hoppas allt går bra lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

Tycker det ser bra ut, hoppas allt går bra lycka till

Tack

skrev i en annan tråd idag att jag kanske behöver en xtra adapter. Alltså jag har en skärm här hemma men vet inte om den kmr passa in i chassit som jag kmr skaffa. Eller brukar dom oftast göra det? Annars vad brukar en sån xtra adapter heta, som passar in till de flesta chassin?
Eller får man en sån med sig när man beställer?

Permalänk
Medlem

Beställt och klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Har pillrat med en massa olika luftkylare. Den ena krångligare än den andra... H50 är en fröjd. Enkel installation och man blir inte kokandes förbannad för att det saknas utrymme för minnena eller att man gör illa sig eller är rädd att ha sönder nåt för man böjer och bänder så mycket...

Min zerotherm nirvana 120 kommer jag aldrig mer plocka lös ur sovrumsdatorn... kyler skitbra, men värre kylare att plocka lös finns fan inte

ahaa ok I see

Permalänk
Skrivet av Benham20:

Tack

skrev i en annan tråd idag att jag kanske behöver en xtra adapter. Alltså jag har en skärm här hemma men vet inte om den kmr passa in i chassit som jag kmr skaffa. Eller brukar dom oftast göra det? Annars vad brukar en sån xtra adapter heta, som passar in till de flesta chassin?
Eller får man en sån med sig när man beställer?

Nu förstår jag inte alls vad du menar.. Om skärmen ska passa till chassit? Är det en grafikkort > skärm adapter du menar? Typ DVI -> VGA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Nu förstår jag inte alls vad du menar.. Om skärmen ska passa till chassit? Är det en grafikkort > skärm adapter du menar? Typ DVI -> VGA?

alltså det är ju en sladd från skärmen som går till chassit, uttaget är väl längst ner... det som gör att det blir bild på skärmen helt enkelt ;>

Men det ibland kan man väl inte koppla den kabeln som går från skärmen direkt till uttaget på chassit, utan måste ha någonting där emellan, som gör att det passar? Jag hade iaf en sån, som köparen tog med... (sålde min dator igår btw)

Permalänk
Medlem

Tänkte bara för dom som nu är intresserade av CM V8 så här mina temps med en i7 930@stock och förmodligen har inte pastan bränts in ännu, fläkten på high och i bios är CPUfläkten på "full on" ............prime95 small FFT är det som belastade prollen i ca 25min

Rumstemp ~19C

Sen idle efter prime95 stängts av.......

Permalänk
Medlem

ser bra ut.. ta en bild på monstret det finns nån V10 oxo såg jag

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

ok tror det är en VGA-adapter jag menar.
om någon kan länka till en sån så vore jag oerhört tacksam!

Permalänk
Skrivet av Benham20:

alltså det är ju en sladd från skärmen som går till chassit, uttaget är väl längst ner... det som gör att det blir bild på skärmen helt enkelt ;>

Men det ibland kan man väl inte koppla den kabeln som går från skärmen direkt till uttaget på chassit, utan måste ha någonting där emellan, som gör att det passar? Jag hade iaf en sån, som köparen tog med... (sålde min dator igår btw)

Sladden från skärmen går till grafikkortet.
Om du behöver en adapter beror på vad du har för skärm, använder du DVI, VGA eller HDMI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Sladden från skärmen går till grafikkortet.
Om du behöver en adapter beror på vad du har för skärm, använder du DVI, VGA eller HDMI?

ska kollas upp
annars ska jag väl köpa en sån här adapter om jag nu har VGA sladd?
Komplett.se - Adapter DVI han - VGA hon

EDIT:

ok hittade en bild här...
min bildskärmssladd enda ser ut som den adaptern som ligger överst (snett upp till höger):

då behöver jag kanske en VGA - DVI adapter? Inte sant? eftersom på mitt grafikkort som jag beställt finns inga VGA uttag utan endast DVI.

Permalänk
Medlem

Saknar och min CT NV120, synd att det inte finns till 930.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Säger bara NH-D14.... Vann väl hösten stora kylartest över H50. Dock med 1 grad.

Noctua NH-U12P SE2 vann över h70 tom :), med 1.2 grader :)! kör själv på en ohc den kyler hur bra som helst !

Permalänk
Medlem

@Krrjon

undrar bara vad är det för program som läser av vilken temp ens processor har?
så man kan se idle och load
sry men e fortfarande i "nooby-fasen".. haha

iaf, har beställt mitt paket nu och jag får se när det kommer, då ska det nämligen byggas!