Växla användare win 7

Permalänk
Medlem

Växla användare win 7

Hej.

Jag har en liten fråga..

Vi har en liten nettop som både jag och min tjej använder och har därför två användare
När man startar upp datorn får man ju välja min eller hennes användare.

Säg att jag väljer min sen låser jag datorn med win och L. Då kommer min tjej och vill nå sitt konto. Hur gör man det, går det? Det enda sättet jag hittar är att jag loggar in igen och sen växlar. Kan man växla utan att jag loggar in alltså?

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ehm växla användare står det väl om du trycker på Win+L??

Permalänk
Medlem

Inte om användare A är utloggad...

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Men om du är utloggad så har du ju alla användare listade right?

Permalänk
Medlem

Inte om jag bara låser datorn (win tangent +L)

Då har jag bara den inloggade användarens.

Loggar jag ut har jag givetvis båda.

Problemet är ju när användare A låser datorn och användare B vill logga in. Enda alternativet då är ju att starta om hela datorn.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk

Men när du låser datorn på konto A med win+L så finns det en liten avlång knapp under användar konto "låst" rutan där det står "Växla användare" trycker hon på den så kommer konto A+B finnas där o det är bara att gå in på konto B då så vitt jag förstår.

Finns inte växla användare knappen där så måste det ha något med någon inställning att göra, vilken vet ja inte dock :S

Edit: Finns iaf på denna datorn jag sitter på på jobbet.

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkersverker:

Men när du låser datorn på konto A med win+L så finns det en liten avlång knapp under användar konto "låst" rutan där det står "Växla användare" trycker hon på den så kommer konto A+B finnas där o det är bara att gå in på konto B då så vitt jag förstår.

Finns inte växla användare knappen där så måste det ha något med någon inställning att göra, vilken vet ja inte dock :S

Edit: Finns iaf på denna datorn jag sitter på på jobbet.

Har inte den knappen.
Det är Win 7 Starter ed. Kanske beror på det.
Den enda knappen jag har är ett litet frågetecken.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Då är det 7 starter det beror på..

Permalänk

Jo googlade lite om det nu o hittade en sida om det.

Snabbt användarbyte eller Växla användare är en funktion i Windows 7 Home Basic, Home Premium, Professional, Ultimate och Enterprise Editions som tillåter dig att byta till ett annat användarkonto på datorn utan att behöva stänga alla program och filer först i användarkonto som du för tillfället är inloggad på, och sedan kunna gå tillbaka där du slutade. This makes it easier to share a computer with other users on the same computer. Detta gör det enklare att dela en dator med andra användare på samma dator.

Windows 7 Starter Edition stöder inte den här genvägen eftersom den inte har funktionen Snabbt användarbyte ingår i den.

Det enda alternativet för Windows 7 Starter Edition är att logga ut användarkontot från Start-menyn pilen menyn och välj sedan ett annat användarkonto i loggen på skärmen för att logga in på stället.

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||