Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Finns pvp i ffxiv eller nåt i likhet med det eller är det bara quest/monstergrind/crafting. Lindblum server fick jag inte ens upp på listan över val men det kanske beror på ras valet ? Jag valde att börja i Gridania så med andra ord gjorde jag kanske alla fel i boken med val och klass och startlocation för att komma igång snabbt och enkelt. Kände att skogslandskap kan vara fint samt att back in the wow days vare mage min favorit ...

Det finns ingen pvp alls i FFXIV.
Och om Lindblum server ej syns i listan så vänta ca 10min så kan den dyka upp, det är en ganska populär server.

Det svåra med magiker i FFXIV är att man återfår mana via klara av leaves (quests) eller en ability som heter tranquillity som Conjurer har. (har ej spelat nån magiker klass än i FFXIV men ska snart testa tänkte jag)

Men jo Gridania är fint men lite svårt att hitta i dess närområde dvs Black Shroud, tog mig ett tag att springa tilll staden haha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Det finns ingen pvp alls i FFXIV.
Och om Lindblum server ej syns i listan så vänta ca 10min så kan den dyka upp, det är en ganska populär server.

Det svåra med magiker i FFXIV är att man återfår mana via klara av leaves (quests) eller en ability som heter tranquillity som Conjurer har. (har ej spelat nån magiker klass än i FFXIV men ska snart testa tänkte jag)

Men jo Gridania är fint men lite svårt att hitta i dess närområde dvs Black Shroud, tog mig ett tag att springa tilll staden haha.

Okej... Då blir det delete sen vänta sen lindblum då kanske =-).. Proffesions när börjar man med dom är det när man fått något quest eller har man det från start. Manual kanske hade varit på sin plats men tankade spelet från nätet då jag fick Buddy Trial av en gammal wow kompis som bor i Belgien (lite långt att åka ) Så blir väl valet pugilist eller marauder race gör noll skillnad förutom en liten differans i start attributer och visuella skillnader ? ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

du kan ju spara din gubbe exakt hur du gjort han har ja för mig sen bara ladda han när du gör gubben o se om lindblum är där:) sj heter jag Tari Buckberi på lindblum:)

segaste med den servern är att om man inte spelar sjukt tidigt på dagen eller väldigt sent så kan du inte farma nårra mobs för är folk överallt^^ ångra nästan att man tog en så full server

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz
GAME | Dota2 | Stonehearth
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Ah vänta på mob respawn det är ju typ standard i mmorpg när det är nytt. Minns varje gång man hoppa in på nystartade servrar i wow och man fick stå och vänta hur länge som helst för att få döda nåt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

tror square har fet press på sig nu när dem fått så himla mycket kritik från... ja... de flesta stora gaming sidorna på nätet.
jag vet inte hur det ser ut i japan om tex famitsu har givit ut något betyg än men om man följer communityn på alla dess forum så tror jag att många hoppar av nu efter de gratis 30 dagarna och inväntar lite patchning. hoppas denna veckas update innehåller mycket godis.

delayen i menyerna verkar vi inte komma ifrån om dem inte ger över ansvaret på spelaren. skickas ju iväg en signal till servern varje gång du öppnar en meny eller trycker på en knapp så måste servern sen svara till clienten. ett sett för square att ta dö på all bottning som fanns i ffxi.
tror hellre jag har lite bottar som står o slänger ful skugga än sega menyer och npc's.

får se vad framtiden har att erbjuda, de nya klasserna som finns som "dat" filer i clienten ser lovande ut, hur många av dem som verkligen kommer komma med i spelet får vi väl se. går att läsa om dem på ffxivcore.com bla.

jag tror på square, lirade ffxi i 3 år utan att bli besviken. dem behöver nog bara lite tid. deras val att släppa ffxiv innan flera andra mmo's releaser/expansions var kanske ett dåligt beslut, jag hade hellre sett en bra mer klar produkt i mars tillsammans med ps3 versionen än detta.

kommer dock spela vidare i lugn takt o hoppas på att dem fixar det mesta innan årets slut.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Japp hellre att det finns vissa bots som Square får försöka hålla koll på servrarna o ta åtgärder emot. istället för att alla som spela spelet ska behöva lida av att vissa kör me BOTS t.ex.. Straffa de som inte gjort nått fel är alltid bra;D

Ja jag kommer med spela vidare, lite fixes & nya grejjer så bli det bra..

Visa signatur

-PC- H440w - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR4 3200mhz - ASUS B450F Gaming - Asus Prime RX 9070 XT - Logitech G Pro - Logitech G915 - DT 990 PRO - Creative Katana Z - Samsung 240hz, MSI 165hz

Permalänk
Medlem

Vad tror ni grabbar om Ps3 versionen som kommer om ett halvår då? Jag är mest sugen på den då jag köpet ps3an bara någon månad sen och vill ju nyttja den.. Tror ni att det kommer vara folk som kommer köra det på ps3? Får ju hoppas det inte blir folktomt på servrar och så menar jag, vad tror ni?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Vad tror ni grabbar om Ps3 versionen som kommer om ett halvår då? Jag är mest sugen på den då jag köpet ps3an bara någon månad sen och vill ju nyttja den.. Tror ni att det kommer vara folk som kommer köra det på ps3? Får ju hoppas det inte blir folktomt på servrar och så menar jag, vad tror ni?

ps3an lirar på samma servrar som pc så det tror ja inte blir några problem om square visar vad dem går för som dem för mig alltid gjort förut..(med tiden) så kommer det nog finnas en hel hoper spelare i vår också!
orkar du vänta så gör det, jag kommer nog inhandla så ja har båda i vår om allt går som det ska. skönt o kunna lira på stora tvn o slöa i soffan. men man behöver nog ett sånt här då:

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

skönt o kunna lira på stora tvn o slöa i soffan. men man behöver nog ett sånt här då: http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=417011&type=standard...

Vad slappt det kommer vara att lira ett mmo i soffan.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ja undra lite me leve questen för man kan ju göra 8 Local & 8 Regional per 36timmar. Local är crafting. kan man göra bara 1 quest o göra om det 8 gånger på 36timmar ist för o ta 8 olika? för det verkar iaf funka me Regional som är Battlecraft questen att ta samma hela tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

ps3an lirar på samma servrar som pc så det tror ja inte blir några problem om square visar vad dem går för som dem för mig alltid gjort förut..(med tiden) så kommer det nog finnas en hel hoper spelare i vår också!
orkar du vänta så gör det, jag kommer nog inhandla så ja har båda i vår om allt går som det ska. skönt o kunna lira på stora tvn o slöa i soffan. men man behöver nog ett sånt här då: http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=417011&type=standard...

Jaså så servrarna kommer hänga ihop? Fan vad nice.. Men betyder det att jag kan köpa det nu, börja spela nu, och sen fortsätta med samma karaktär på ps3an? Isåfall köper man ju båda ja

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Jaså så servrarna kommer hänga ihop? Fan vad nice.. Men betyder det att jag kan köpa det nu, börja spela nu, och sen fortsätta med samma karaktär på ps3an? Isåfall köper man ju båda ja

japp så funkade ffxi på 3 olika format, pc,ps2,xbox360

givetvis kommer man lira ihop. det är ju därför pc verren bygger på samma motor som ff13 (crystal tools)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaså åfan, då är det ju fan värt att köpa det på PC dirr och sen fortsätta vidare på Ps3, fan vad nice.. Vad jag förstått är du bra insatt och gillar spelet.. Jag älskar FF serien, klarat alla "vanliga" spelen, FF 1 - 10 -12-13.. Körde aldrig FF XI, men jag hoppas att jag kommer gilla FFXIV. Vad jag sett och läst om spelet så är jag helt galen i det. Svårt att sätta sig in i har jag förstått, något snack om att man behöver ha macros för o kasta spells? kommer väll med tiden antar jag.. Hade ju gärna spelat mage (conjurer) men det verkade krångligt vad jag läst? Typ jobbigt att komma igång med oså?

Jag har tidigare erfarenheter av wow, aion, och guild wars om det gör någon skillnad.
Så kan man satsa på Conjurer utan att man blir helt less? är ju den klassen som lockar mig mest iaf ;p

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Jaså åfan, då är det ju fan värt att köpa det på PC dirr och sen fortsätta vidare på Ps3, fan vad nice.. Vad jag förstått är du bra insatt och gillar spelet.. Jag älskar FF serien, klarat alla "vanliga" spelen, FF 1 - 10 -12-13.. Körde aldrig FF XI, men jag hoppas att jag kommer gilla FFXIV. Vad jag sett och läst om spelet så är jag helt galen i det. Svårt att sätta sig in i har jag förstått, något snack om att man behöver ha macros för o kasta spells? kommer väll med tiden antar jag.. Hade ju gärna spelat mage (conjurer) men det verkade krångligt vad jag läst? Typ jobbigt att komma igång med oså?

Jag har tidigare erfarenheter av wow, aion, och guild wars om det gör någon skillnad.
Så kan man satsa på Conjurer utan att man blir helt less? är ju den klassen som lockar mig mest iaf ;p

Ja de finns ju lättare spel o ta sig in i du får ju inte mycket till hjälp i spelet för hur saker o ting fungerar, så funkade det i ffxi med, man lär sig av att pröva o läsa sig fram, går ju ställa frågor här så svarar folk så gott dem kan.

jag lirar conjurer o ja kan inte påstå att det är svårare än nån annan klass.

enda jag behöver macros till (än så länge) är att byta klass snabbt, går ju byta vapen i equipment menyn men det går ju fortare o trycka ctrl+siffra för o byta klass, springer man omkring o grindar mobs tex o man kanske vill expa lite botany eller mining under tiden så ere ju jäkligt smidigt o byta med macros.

enda ja brukar säga till nya spelare om jag rekomenderar ffmmo är att man ska ge det lite tid, man kan inte hoppa in o förstå allt på 5 sek som man gör i tex mainstream wow/aion/u name the clone...

ff mmos är djupare, allt är inte för givet. det är så ett mmo ska va enligt mig, just nu saknar man i princip bara lite mer content (lite mer saker att göra) är lite snålt på den fronten om man inte vill göra om samma questar/leves om o om igen, efter ett tag blir dem ganska enahanda. detta hoppas jag o de flesta andra ska fixas inom snar framtid.

det finns många klasser att utforska o det finns många skills från samtliga klasser som kan komma till nytta med den klass du verkligen vill lira till toppen. (känns som att det inte känns "onödigt" o lira nånting).

ffxi har ju expanderats säkert 10 gånger sedan släppet för 8 år sedan (o då inga stora uppdateringar o events inräknats), o fler planerade expansioner har dem planerat. så ja hoppas dem lägger samma energi på deras nyaste skapelse för att inte göra fansen besvikna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det låter ju fan hel nice.. Det enda jag inte fått greppet om är riktigt vad spelet går ut på? Finns det instancer eller liknande, typ gruppa ihop med några polare och köra någonting eller så?
Självklart kommer jag ge det en lång chans, trogen FF nörd som jag är..
Låter schysst gällande conjurer också, då lär jag köra på det, hoppas man får ställa ett par frågor till dig om klassen om det är något man undrar när man väl kört igång?

Får köpa liret i slutet av månaden, taggad nu

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Det med macro är sjukt lätt att fixa, har skrivit en sida tidigare , du kan sätta ut skills för det du byter till mainhand & offhand & backpack & Massa. ja har runt 8 klasser utsatta på macro trycker en knapp så har man bytt sjukt mycket skönare att spela när man fixat det!:)

Här är sidan igen YK FFXIV Macro Maker

Denna sidan är med bra tycker jag. kan söka på prencip alla items & finns massa recept där

FFXIVArchives.com - Final Fantasy XIV Database - FFXIV Archives

Lycka till!:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar! Ska spara länkarna, sjukt sugen är jag, nöter tuben varje dag haha.

EDIT: köpt det nu, haha installerar o hoppas på det bästa

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Låter inte fel dteta bestälde mitt i dag ,, ingen som har så man kan få prova på det med en sån där nyckel , då man är lite sugen

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur FFXIV fungerar med sli?

Har ett Gtx 285 och funderar på att skaffa en till och köra som i sli.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Någon som har koll på hur FFXIV fungerar med sli?

Har ett Gtx 285 och funderar på att skaffa en till och köra som i sli.

Efter att jag följt denna guide så fungerar det bra med SLI för mig (2 st GTX 260).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tredora:

Efter att jag följt denna guide så fungerar det bra med SLI för mig (2 st GTX 260).

Underbart, här ska skaffas ett till Gtx 285 så man kan köra sli.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som funderar på att köpa spelet eller ni som redan skapat era karaktärer så bjuder SE på ytterligare 30 dagar gratis alltså totalt 60 dagar från den dag ni skapar eran karaktär om ni skapar den innan 23:59 25e oktober. läs mer här: FINAL FANTASY XIV, The Lodestone

förmodligen så har dem några fina uppdateringar att ge oss under denna tid som gör spelet lite mer komplett

bra med uppgraderad marketward idag i senaste updaten, all info här:
FINAL FANTASY XIV, The Lodestone

Visa signatur

Permalänk

Funderar på och köpa spelet kan man ladda ner det någonstans ???

Visa signatur

Abit kn9sli I AMD Athlon 64 X2 5600+@3,16 I Gainward 8800gts 320mb 612/1910/1554 I 2x2GB PC6400 Corsair XMS2

Permalänk
Medlem
Skrivet av misterparon:

Funderar på och köpa spelet kan man ladda ner det någonstans ???

Let me google that for you

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Another significant addition planned for the December version update is the introduction of notorious monsters (NMs), which will appear in open areas and on guildleves (faction leves). Coming together with the notorious monsters will be a wide variety of new items and rewards, and future version updates will usher in all-new content centered around these formidable new enemies."

detta ser ja fram emot älskade att campa NM's i ffxi

hela denna post är ju värd att läsa både vad som är planerat fram till nov-dec, samt frågor o svar i ask the devs. Version Update, Msg from the Director, Free trial Extension - FFXIVCore.com - Final Fantasy XIV Fansite

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det en sweclockers Link Shell som man kan gå med i?

Min avatar heter Malak Tawus (lindblum)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Finns det en sweclockers Link Shell som man kan gå med i?

Min avatar heter Malak Tawus (lindblum)

Det finns ett linkshell som heter Infinity och den består enbart av svenskar.
Kontakta nån av dess för att bli inbjuden till linkshellet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

hela denna post är ju värd att läsa både vad som är planerat fram till nov-dec, samt frågor o svar i ask the devs. Version Update, Msg from the Director, Free trial Extension - FFXIVCore.com - Final Fantasy XIV Fansite

Känns verkligen skönt att de jobbar på vettiga patchar för spelet.
Ward Market känns klart bättre nu med senaste patchen, lite lättare att kolla genom folks retainers men sen när man kan söka så kommer det bli riktigt skönt. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar på Lindblum nu och vore trevligt att få vara med i nåt Linkshell Hade vi nåt Swec-linkshell?

Heter Kaizoku Mugiwara

Permalänk
Medlem

jag instalerar mit Final Fantasy XIV Collector's Edition nu och det blir gajm on jag ska johan Infinity är redan med på doms furem hehe ses där inne in game Swe colkers
Server Lindblum
min gubber heter DeXZoR Starenos

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)