Permalänk
Medlem

Datorn slutade bara att funka

Hallå där!

Nu är det ju så att min dator bara sluta fungera på random. Skulle bara flytta på högtalarna, så stängde allt av sig. Och nu går den inte att starta. Kanske kunnat komma åt nättaggs sladden, men det borde inte resultera i att den inte kan starta igen. Men power-LED lampan blinkar långsamt. Vad kan det bero på? Har nätagget rykt? Eller kan det vara nåt annat som har kortslutits? Detta hände för någon kvart sen eller nåt, kanske ska vänta lite och se ifall problemet kvarstår? Svar upskattas

Tack på förhand

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Ignorera tråden, jag har löst problemet

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Skrivet av Hacktard:

Ignorera tråden, jag har löst problemet

Hur löste du problemet? Kan vara bra att skriva det om någon annan får samma/liknande problem. Så om personen söker så ser man tråden och ser hur du löste det.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Jag plockade bara ut det mesta och stoppade sen in det igen, så att jag vet att allt sitter rätt. Sen funkade det, ett tag. Sen stänger den av sig igen, och samma sak med power-LED lampan. Jag drar ut 24pin kontakten, då slutar lampan blinka. Sen stoppar jag i kontakten igen, och så funkar det. Sen stänger den v sig efter bara en liten stund. Någon som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?