Permalänk

Problem med tangentbord

Hej!

Som tråden lyder så har jag ett riktigt jobbigt problem med mitt tangentbord.

Problemet är som så att ibland när jag skriver så skickas det 2 eller flera av den tangenten jag tryckte på.

t.ex. som man ska skriva nåt snabbt i nått spel / msn så blir dettt sssså härr.

Det är bara vissa tangenter det blir såhär med, dom vanligaste är s, t och o.

Har ett steelseries 7g och har kontaktat deras support men det hjälpte inte ett dugg.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Just ja. Steelseries 6G och 7G har ju Cherry MX Black-switchar. Aktiveringspunkten på dem ligger inte i botten av nedslaget utan nära mitten av nedslaget. Avsaknad av taktil feedback vid aktiveringspunkten kan göra att man missar den lättare. Det kanske mest är en vanesak, att man får anpassa sig lite till att skriva med svarta Cherry MX.

Sen så skulle jag kolla att jag inte råkat ställa in alltför snabb repeat rate (eller vad det nu heter) i Windows tangentbordsinställningar. Jag brukar ställa in en hög hastighet för att kunna röra markören snabbare med piltangenterna, men inställningen gäller ju alla tangenter och inte bara dem.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Just ja. Steelseries 6G och 7G har ju Cherry MX Black-switchar. Aktiveringspunkten på dem ligger inte i botten av nedslaget utan nära mitten av nedslaget. Avsaknad av taktil feedback vid aktiveringspunkten kan göra att man missar den lättare. Det kanske mest är en vanesak, att man får anpassa sig lite till att skriva med svarta Cherry MX.

Sen så skulle jag kolla att jag inte råkat ställa in alltför snabb repeat rate (eller vad det nu heter) i Windows tangentbordsinställningar. Jag brukar ställa in en hög hastighet för att kunna röra markören snabbare med piltangenterna, men inställningen gäller ju alla tangenter och inte bara dem.

Okej, visste inte om det om tangenterna

Men det är så att problemet fanns inte från början så vänjt mig borde jag redan ha gjort

Har sänkt repetionshastigheten nu men det verkade inte hjälpa så mycket..

Tack för svar