Permalänk
Medlem

Ikari!!

Hej alla Sweclockers!!!

Nu äre så att jag fick en Steelseries Ikari laser mouse i julklapp och jag såg att man kunde ändra vad som står på displayen under musen. Så nu är frågan. Finns det någon som vet hur man gör?

Permalänk
Medlem

japp det är enkelt
kör in programmet du fick med i datorn
kör programmmet
gör ny profil
döp den till typ: Uber 1337 hax0r of uber h4x
så kommer det stå under musen^^

var så god.
btw, du har just gjort ditt livs bästa köp :]

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

du ska få en skiva med i lådan :]

men det borde funka

ska prova nu, har du laser eller Optical?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

jag har laser, men det går ej att installera för det är typ nå fel på skivan

Permalänk
Medlem

wierd.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
japp det är enkelt
kör in programmet du fick med i datorn
kör programmmet
gör ny profil
döp den till typ: Uber 1337 hax0r of uber h4x
så kommer det stå under musen^^

var så god.
btw, du har just gjort ditt livs bästa köp :]

Ärligt talat, vad ska du med en skärm till UNDER musen? xD Ett plus om man kör på glasskiva dock

Tycker dock att Qpad 5K är ett livs bästa köp ;P

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StoffeB

Tycker dock att Qpad 5K är ett livs bästa köp ;P

Du har helt rätt;)

Permalänk
Medlem

Jag har en Ikari laser och det är mitt bästa musköp nånsin

(Sen må det vara hänt att den relativt nyutkomna Qpad 5K har något fler finesser och så, men ikari laser är definitivt en av de allra bästa mössen på marknaden enligt mig.)

Jag undrade också lite det där med hur texten under ändras.
Först och främst måste du ladda ner och installera mjukvaran för musen (enkelt att finns på Steelseries hemsida).
Därinne kan du justera lite allt möjligt, tex DPI i steg om 1 för de två sensitivitylägena du har, ändra hur mycket "interpolation" du vill ha och spara profiler och makron.
Välj spara profil och välj då ett namn för denna. När du sparat ändras texten under musen.

Själv köpte jag en Qpad Heaton musmatta på mellandagsrean till min Ikari igår
och jag måste säga att den verkligen passar bra med musen.
Det var verkligen inte bara nåt fjortis-trams där man betalar bara för att ha Heatons signatur på mattan, utan prestandan verkar superb.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DSi
Du har helt rätt;)

Haha, ohja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag har en Ikari laser och det är mitt bästa musköp nånsin

(Sen må det vara hänt att den relativt nyutkomna Qpad 5K har något fler finesser och så, men ikari laser är definitivt en av de allra bästa mössen på marknaden enligt mig.)

Jag undrade också lite det där med hur texten under ändras.
Först och främst måste du ladda ner och installera mjukvaran för musen (enkelt att finns på Steelseries hemsida).
Därinne kan du justera lite allt möjligt, tex DPI i steg om 1 för de två sensitivitylägena du har, ändra hur mycket "interpolation" du vill ha och spara profiler och makron.
Välj spara profil och välj då ett namn för denna. När du sparat ändras texten under musen.

Själv köpte jag en Qpad Heaton musmatta på mellandagsrean till min Ikari igår
och jag måste säga att den verkligen passar bra med musen.
Det var verkligen inte bara nåt fjortis-trams där man betalar bara för att ha Heatons signatur på mattan, utan prestandan verkar superb.

Finesser och finesser har väl inte 5Kn så många fler tror jag icke Bara det att det är en bredare mus, enormt skön också. Inte testat Ikari så jag vet inte hur den är. Men 5K är rejält skön.

Men är Heaton-mattan värd att köpa? 5K:n glider lätt som fan på min nuvarande hårda musmatta..

Vad har man för användningsområde på skärmen under musen egentligen?

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör samma sak fast på XAI :P? Funkar inte att bara ändra profil namnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StoffeB

Finesser och finesser har väl inte 5Kn så många fler tror jag icke Bara det att det är en bredare mus, enormt skön också. Inte testat Ikari så jag vet inte hur den är. Men 5K är rejält skön.

Men är Heaton-mattan värd att köpa? 5K:n glider lätt som fan på min nuvarande hårda musmatta..

Vad har man för användningsområde på skärmen under musen egentligen?

Mja, på Qpad 5K kan man tex ställa in avläsningshöjd för musen i mjukvaran, något som man inte kan göra på Ikarin, vilket jag saknat lite.
Ikarin slutar läsa av från underlaget om man lyfter den minsta lilla. Detta kan vara störande ibland då man inte riktigt tänkt lyfta musen, men ändå råkar få upp sensorn knappt märkbart högre upp.

Är väl rätt personligt vilken sorts musmatta man föredrar. Jag köpte denna Heaton matta på rea (279 kr), vilket är avsevärt billigare än normalt.
Jag inbillar mig att jag aimar lite bättre med denna än med min förra Qpad CT (som också var en bra matta). Det som Heatonmattan verkar bättre på är när man ska justera siktet bara lite grann i spel. Det går snabbt och mjukt att få siktet dit man vill.
Med andra musmattor kan rörelserna vara mer "hackiga" och mikrojusteringar kan därmed vara svårare (om någon nu förstår sig på vad jag svamlar om här.. )

Känner att jag börjar bli en riktig finsmakare vad det gäller möss, musmattor och tangentbord efter att ha testat ett gäng rejält i spel.

Skärmen på musen verkar endast vara till för att visa vilken "profil" (DPI inställningar osv) man använder för tillfället.

Edit : Imonoz, på Ikari lasern räcker det inte med att bara ändra namnet, du måste även spara profilen för att texten ska ändra sig.
Kanske är det samma på XAI.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hej. Min Xai gör så att Windows boottid blir c;a 20 sekunder längre än normalt (även biosbooten är något långsammare oavsett USBinställningarna i BIOS). Är det nått ni upplever med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Hej. Min Xai gör så att Windows boottid blir c;a 20 sekunder längre än normalt (även biosbooten är något långsammare oavsett USBinställningarna i BIOS). Är det nått ni upplever med?

När jag installerade drivrutiner till min 5K och startade om datorn tog det betydligt längre att komma fram till inloggningssidan, men nu är det som vanligt igen, känns det som. Stänger inte av/startar om datorn så ofta :/

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk

jag har installerat programmet för att ändra personlig profil och sparat så som jag vill ha det men i displayen under musen står det fortfarande Default vad jag än ändrar i programmet så händer inget på musen är min mus defekt? jag kör med Win 7 64bit